cvbs aansluiting
#1
Beste,

Ik heb de mogelijkheid om een scherm te kopen met een cvbs aansluiting op.
Kan ik daar de analoge kabel op aansluiten en zo dan tv kijken?

Grt
Antwoord
#2
Ewing ben of was jij familie van JR want ik ben die al eens tegen gekomen?Vreemd al die namen en ik dacht dat die in Texas zaten.
Antwoord
#3
(11-04-2013, 10:45)natte schreef:
(10-04-2013, 21:35)Ewing schreef: Beste,

Ik heb de mogelijkheid om een scherm te kopen met een cvbs aansluiting op.
Kan ik daar de analoge kabel op aansluiten en zo dan tv kijken?

Grt

natuurlijk. ga direct naar allekabels.nl

Serieus?

(11-04-2013, 11:09)Dimira schreef: Ewing ben of was jij familie van JR want ik ben die al eens tegen gekomen?Vreemd al die namen en ik dacht dat die in Texas zaten.

Geen idee Smile
Antwoord
#4
Maar ik ben dan ook wel de serieuste die hier rontloopt.Heb jij nooit aan Sue Ellen gevraagt waarom zij zich met zombies bezig houd?Want nu zie ik hier op dit forum plots een jr verschijnen,en ik dacht dat die dood was.Vreemd allemaal.Maar nu is het lachuurtje gedaan en gaan we terug naar de orde van de dag of ik krijg master nog op m'n dak.
Antwoord
#5
idd,nu on topic aub!!!!
Antwoord
#6
Niemand een antwoord op mijn vraag?
Antwoord
#7
na 5 seconden zoekwerk op google:

- Dat zal niet gaan, je hebt een toestel nodig dat het signaal op de coax omvormt naar een composiet signaal.
- op de scart aansluiting van digiboxen/corders/belgacomdecoders/... staat normaal altijd een composiet video signaal. Je hebt een verloopkabel scart naar composiet nodig.

de "coax" waar men het hier over heeft is het hoogfrequent signaal, daar op zitten gemoduleerd een hoop analoge of digitale kanalen zijn - maar dat kan dus zonder tuner en evt. decoder niet op die monitor aangesloten worden. Je hebt dus altijd nog zo'n providerdoos nodig.

Hou er trouwens ook rekening mee dat de beeldkwaliteit niet erg goed zal zijn. Composiet video is eigelijk iets antiek geworden, heeft een beperkte bandbreedte en de kleurinformatie is in diezelfde bandbreedte ingefrommeld wat allerhande vieze effecten geeft, bvb aan de randen van lettertjes en kadertjes en scherp afgelijnde voorwerpen/lijnen (kadertjes van menu's).

Een heel stuk beter is analoog RGB trouwens, dat zit ook op de scart aansluiting van de meeste digiboxen/coders/, maar dan moet je nazien of die monitor ook rgb ingangen heeft.
Antwoord
#8
Moet nog proberen. Het scherm heb ik al.

Volgende probleem: Het scherm staat op stand by, wanneer ik het opzet heb ik 5 seconden beeld en dan springt het terug op stand by.
Ik kan juist nog zien dat er vga op het scherm komt en dan klik en terug op stand by.

Iemand ervaring met dit probleem?

Het scherm is het volgende philips brilliance 420p
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)