24-04-2013, 14:52
UPC laat verplichte Horizon mediabox los
UPC-klanten kunnen zelf beslissen welke decoder – bij UPC mediabox genoemd – men gaat gebruiken voor het bekijken van digitale tv-diensten. Dat heeft het kabelbedrijf aan belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL gemeld.
Er vond op 11 april een gezamenlijk overleg over de problemen met de Horizon mediabox plaats. Op een aantal bij dit overleg door de belangenorganisaties gestelde vragen heeft UPC nu antwoord gegeven. De enige concrete uitkomst van dit gezamenlijk overleg is de mogelijkheid voor bestaande en nieuwe klanten om bij opwaardering van het abonnement of nieuw afgesloten abonnement zelf te beslissen of men de Horizon mediabox wil gaan gebruiken. De mogelijkheid van een eigen mediabox-keuze is vanaf 22 april mogelijk.
Juli
De meeste problemen met de Horizon mediabox zijn volgens het kabelbedrijf met de eerstkomende grote firmware-update in juli verholpen. Het gaat hierbij om veel gebruikerswensen die met bediening en de menustructuur van de Horizon mediabox te maken hebben. De wens van de belangenorganisaties om deze firmware eerder uit te brengen, is door UPC naast zich neergeschoven. Op zich is dit begrijpelijk. Het maken van goed functionerende firmware is een precieze activiteit die onder tijdsdruk tot fouten kan leiden. Hierdoor kan de verwachte verbeterde functionaliteit van de Horizon mediabox in het geding komen.
Tegemoetkoming
Ook heerst er bij de Consumentenbond en COAX.NL grote teleurstelling over de onduidelijkheid over het bieden van een tegemoetkoming in de abonnementskosten, passend bij alle verschillende problemen en afhankelijk van de ernst en duur van de problemen. Wel zijn de belangenorganisaties tevreden dat UPC voor het verhelpen van problemen bij de klant thuis de monteur gratis langs stuurt.
UPC-klanten kunnen zelf beslissen welke decoder – bij UPC mediabox genoemd – men gaat gebruiken voor het bekijken van digitale tv-diensten. Dat heeft het kabelbedrijf aan belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL gemeld.
Er vond op 11 april een gezamenlijk overleg over de problemen met de Horizon mediabox plaats. Op een aantal bij dit overleg door de belangenorganisaties gestelde vragen heeft UPC nu antwoord gegeven. De enige concrete uitkomst van dit gezamenlijk overleg is de mogelijkheid voor bestaande en nieuwe klanten om bij opwaardering van het abonnement of nieuw afgesloten abonnement zelf te beslissen of men de Horizon mediabox wil gaan gebruiken. De mogelijkheid van een eigen mediabox-keuze is vanaf 22 april mogelijk.
Juli
De meeste problemen met de Horizon mediabox zijn volgens het kabelbedrijf met de eerstkomende grote firmware-update in juli verholpen. Het gaat hierbij om veel gebruikerswensen die met bediening en de menustructuur van de Horizon mediabox te maken hebben. De wens van de belangenorganisaties om deze firmware eerder uit te brengen, is door UPC naast zich neergeschoven. Op zich is dit begrijpelijk. Het maken van goed functionerende firmware is een precieze activiteit die onder tijdsdruk tot fouten kan leiden. Hierdoor kan de verwachte verbeterde functionaliteit van de Horizon mediabox in het geding komen.
Tegemoetkoming
Ook heerst er bij de Consumentenbond en COAX.NL grote teleurstelling over de onduidelijkheid over het bieden van een tegemoetkoming in de abonnementskosten, passend bij alle verschillende problemen en afhankelijk van de ernst en duur van de problemen. Wel zijn de belangenorganisaties tevreden dat UPC voor het verhelpen van problemen bij de klant thuis de monteur gratis langs stuurt.