Woensdag 20 December lag telenet enkele uren plat
#1
er was op woensdag avond 20 december een grote panne over heel het telenet netwerk rond 17.40 dat duurde tot rond 18.30 voor digitale tv.
de encoders waren op tilt geslagen, men kreeg op alle zenders beeld te zien met blokjes en men kon niks zien want alles liep in elkaar.
ze hebben zo 3 a 4 keer alles moeten herstarten eer het was opgelost, op een meld site van storingen zag je op 5 min tijd tot bijna 50 meldingen van storing van Oostende tot Hasselt over heel het telenet netwerk.
dat daarbij ook het gsm netwerk en telefoon netwerk even gestoord was is normaal bij zo een storing.

ben eigenlijk benieuwd wat telenet daar aan gaat doen want een groot deel van de klanten belde naar telenet met een ander toestel en ze namen daar zelf de telefoon niet meer op omdat overbelast was van telefoontjes.
daar niet iedereen dit meld op dat bepaalde forum kan er momenteel van daaruit geen beeld gemaakt worden van hoe groot de panne was en hoeveel klanten er last van hebben gehad.
maar dat het niet plaatselijk was is bewezen door die ene site door de verschillende meldingen van over heel hun uitzendgebied.
heb zelf op dat moment gekeken naar de signaal sterkte en die veranderde niet, alles bleef hetzelfde,
de fout lag in het signaal zelf van telenet uit.
Antwoord
#2
(20-12-2017, 23:15)master-magic schreef: er was op woensdag avond 20 december een grote panne over heel het telenet netwerk rond 17.40 dat duurde tot rond 18.30 voor digitale tv.
de encoders waren op tilt geslagen, men kreeg op alle zenders beeld te zien met blokjes en men kon niks zien want alles liep in elkaar.
ze hebben zo 3 a 4 keer alles moeten herstarten eer het was opgelost, op een meld site van storingen zag je op 5 min tijd tot bijna 50 meldingen van storing van Oostende tot Hasselt over heel het telenet netwerk.
dat daarbij ook het gsm netwerk en telefoon netwerk even gestoord was is normaal bij zo een storing.

ben eigenlijk benieuwd wat telenet daar aan gaat doen want een groot deel van de klanten belde naar telenet met een ander toestel en ze namen daar zelf de telefoon niet meer op omdat overbelast was van telefoontjes.
daar niet iedereen dit meld op dat bepaalde forum kan er momenteel van daaruit geen beeld gemaakt worden van hoe groot de panne was en hoeveel klanten er last van hebben gehad.
maar dat het niet plaatselijk was is bewezen door die ene site door de verschillende meldingen van over heel hun uitzendgebied.
heb zelf op dat moment gekeken naar de signaal sterkte en die veranderde niet, alles bleef hetzelfde,
de fout lag in het signaal zelf van telenet uit.

vandaar dat ik héél even geen beeld had. enkel een copyright melding. wijzigen van zender en het was ok. blijkbaar net op het moment dat ik de tv opstarte was alles in orde.
Jan
Antwoord
#3
(21-12-2017, 00:14)jr212 schreef:
(20-12-2017, 23:15)master-magic schreef: er was op woensdag avond 20 december een grote panne over heel het telenet netwerk rond 17.40 dat duurde tot rond 18.30 voor digitale tv.
de encoders waren op tilt geslagen, men kreeg op alle zenders beeld te zien met blokjes en men kon niks zien want alles liep in elkaar.
ze hebben zo 3 a 4 keer alles moeten herstarten eer het was opgelost, op een meld site van storingen zag je op 5 min tijd tot bijna 50 meldingen van storing van Oostende tot Hasselt over heel het telenet netwerk.
dat daarbij ook het gsm netwerk en telefoon netwerk even gestoord was is normaal bij zo een storing.

ben eigenlijk benieuwd wat telenet daar aan gaat doen want een groot deel van de klanten belde naar telenet met een ander toestel en ze namen daar zelf de telefoon niet meer op omdat overbelast was van telefoontjes.
daar niet iedereen dit meld op dat bepaalde forum kan er momenteel van daaruit geen beeld gemaakt worden van hoe groot de panne was en hoeveel klanten er last van hebben gehad.
maar dat het niet plaatselijk was is bewezen door die ene site door de verschillende meldingen van over heel hun uitzendgebied.
heb zelf op dat moment gekeken naar de signaal sterkte en die veranderde niet, alles bleef hetzelfde,
de fout lag in het signaal zelf van telenet uit.

vandaar dat ik héél even geen beeld had. enkel een copyright melding. wijzigen van zender en het was ok. blijkbaar net op het moment dat ik de tv opstarte was alles in orde.

Allee ik hoor het al, ik zal Neighbours die op één wordt uitgezonden en die ik opgenomen heb op mijn Digicorder moeten bekijken via Proximus TV met TV Replay anders zal ik Paige (personage uit Neighbours) met schele ogen moeten bekijken.  Big Grin
Antwoord
#4
gebeurt elk jaar wel eens die problemen, of we dit normaal kunnen noemen is een andere vraag.
maar kennelijk is dit soms eens nodig om alles te herstarten zeker.
en panne kan altijd wel eens voorvallen.
maar veel klanten zullen het niet leuk hebben gevonden zo in prime time als iedereen tv kijkt en zeker nu veel kids thuis zijn al voor de kerstvakantie.
Antwoord
#5
(21-12-2017, 00:30)apestaart12 schreef:
(21-12-2017, 00:14)jr212 schreef:
(20-12-2017, 23:15)master-magic schreef: er was op woensdag avond 20 december een grote panne over heel het telenet netwerk rond 17.40 dat duurde tot rond 18.30 voor digitale tv.
de encoders waren op tilt geslagen, men kreeg op alle zenders beeld te zien met blokjes en men kon niks zien want alles liep in elkaar.
ze hebben zo 3 a 4 keer alles moeten herstarten eer het was opgelost, op een meld site van storingen zag je op 5 min tijd tot bijna 50 meldingen van storing van Oostende tot Hasselt over heel het telenet netwerk.
dat daarbij ook het gsm netwerk en telefoon netwerk even gestoord was is normaal bij zo een storing.

ben eigenlijk benieuwd wat telenet daar aan gaat doen want een groot deel van de klanten belde naar telenet met een ander toestel en ze namen daar zelf de telefoon niet meer op omdat overbelast was van telefoontjes.
daar niet iedereen dit meld op dat bepaalde forum kan er momenteel van daaruit geen beeld gemaakt worden van hoe groot de panne was en hoeveel klanten er last van hebben gehad.
maar dat het niet plaatselijk was is bewezen door die ene site door de verschillende meldingen van over heel hun uitzendgebied.
heb zelf op dat moment gekeken naar de signaal sterkte en die veranderde niet, alles bleef hetzelfde,
de fout lag in het signaal zelf van telenet uit.

vandaar dat ik héél even geen beeld had. enkel een copyright melding. wijzigen van zender en het was ok. blijkbaar net op het moment dat ik de tv opstarte was alles in orde.

Allee ik hoor het al, ik zal Neighbours die op één wordt uitgezonden en die ik opgenomen heb op mijn Digicorder moeten bekijken via Proximus TV met TV Replay anders zal ik Paige (personage uit Neighbours) met schele ogen moeten bekijken.  Big Grin
ik had dat ook opgenomen en heb dat later stoorloos bekeken langs terugkijk tv.
Antwoord
#6
(21-12-2017, 16:48)tontol36 schreef:
(21-12-2017, 00:30)apestaart12 schreef:
(21-12-2017, 00:14)jr212 schreef:
(20-12-2017, 23:15)master-magic schreef: er was op woensdag avond 20 december een grote panne over heel het telenet netwerk rond 17.40 dat duurde tot rond 18.30 voor digitale tv.
de encoders waren op tilt geslagen, men kreeg op alle zenders beeld te zien met blokjes en men kon niks zien want alles liep in elkaar.
ze hebben zo 3 a 4 keer alles moeten herstarten eer het was opgelost, op een meld site van storingen zag je op 5 min tijd tot bijna 50 meldingen van storing van Oostende tot Hasselt over heel het telenet netwerk.
dat daarbij ook het gsm netwerk en telefoon netwerk even gestoord was is normaal bij zo een storing.

ben eigenlijk benieuwd wat telenet daar aan gaat doen want een groot deel van de klanten belde naar telenet met een ander toestel en ze namen daar zelf de telefoon niet meer op omdat overbelast was van telefoontjes.
daar niet iedereen dit meld op dat bepaalde forum kan er momenteel van daaruit geen beeld gemaakt worden van hoe groot de panne was en hoeveel klanten er last van hebben gehad.
maar dat het niet plaatselijk was is bewezen door die ene site door de verschillende meldingen van over heel hun uitzendgebied.
heb zelf op dat moment gekeken naar de signaal sterkte en die veranderde niet, alles bleef hetzelfde,
de fout lag in het signaal zelf van telenet uit.

vandaar dat ik héél even geen beeld had. enkel een copyright melding. wijzigen van zender en het was ok. blijkbaar net op het moment dat ik de tv opstarte was alles in orde.

Allee ik hoor het al, ik zal Neighbours die op één wordt uitgezonden en die ik opgenomen heb op mijn Digicorder moeten bekijken via Proximus TV met TV Replay anders zal ik Paige (personage uit Neighbours) met schele ogen moeten bekijken.  Big Grin
ik had dat ook opgenomen en heb dat later stoorloos bekeken langs terugkijk tv.

Natuurlijk, probleem lag niet bij de zender zelf maar bij Telenet, alle uitgezonden programma’s kan je zonder problemen bekijken via terug kijk tv als je er een abbo op hebt of via vrt.nu site of andere opties om terug te kijken.
Ben benieuwd wat Telenet gaat doen voor de klanten dat zonder hebben gezeten al die uren.
Antwoord
#7
(21-12-2017, 22:07)natte schreef:
(21-12-2017, 12:56)master-magic schreef: gebeurt elk jaar wel eens die problemen, of we dit normaal kunnen noemen is een andere vraag.
maar kennelijk is dit soms eens nodig om alles te herstarten zeker.
en panne kan altijd wel eens voorvallen.
maar veel klanten zullen het niet leuk hebben gevonden zo in prime time als iedereen tv kijkt en zeker nu veel kids thuis zijn al voor de kerstvakantie.

Was vlug opgelost

na een half uur, is dat vlug opgelost ????
Antwoord
#8
(21-12-2017, 23:08)master-magic schreef:
(21-12-2017, 22:07)natte schreef:
(21-12-2017, 12:56)master-magic schreef: gebeurt elk jaar wel eens die problemen, of we dit normaal kunnen noemen is een andere vraag.
maar kennelijk is dit soms eens nodig om alles te herstarten zeker.
en panne kan altijd wel eens voorvallen.
maar veel klanten zullen het niet leuk hebben gevonden zo in prime time als iedereen tv kijkt en zeker nu veel kids thuis zijn al voor de kerstvakantie.

Was vlug opgelost

na een half uur, is dat vlug opgelost ????

vlug opgelost ????????? leek wel of telenet gehackt was op alle zenders hetzelfde beeld,
en s'nachts had je op nederland nog steeds trillend beeld,
vandaag alles normaal
Antwoord
#9
(21-12-2017, 22:11)natte schreef:
(21-12-2017, 16:48)tontol36 schreef:
(21-12-2017, 00:30)apestaart12 schreef:
(21-12-2017, 00:14)jr212 schreef:
(20-12-2017, 23:15)master-magic schreef: er was op woensdag avond 20 december een grote panne over heel het telenet netwerk rond 17.40 dat duurde tot rond 18.30 voor digitale tv.
de encoders waren op tilt geslagen, men kreeg op alle zenders beeld te zien met blokjes en men kon niks zien want alles liep in elkaar.
ze hebben zo 3 a 4 keer alles moeten herstarten eer het was opgelost, op een meld site van storingen zag je op 5 min tijd tot bijna 50 meldingen van storing van Oostende tot Hasselt over heel het telenet netwerk.
dat daarbij ook het gsm netwerk en telefoon netwerk even gestoord was is normaal bij zo een storing.

ben eigenlijk benieuwd wat telenet daar aan gaat doen want een groot deel van de klanten belde naar telenet met een ander toestel en ze namen daar zelf de telefoon niet meer op omdat overbelast was van telefoontjes.
daar niet iedereen dit meld op dat bepaalde forum kan er momenteel van daaruit geen beeld gemaakt worden van hoe groot de panne was en hoeveel klanten er last van hebben gehad.
maar dat het niet plaatselijk was is bewezen door die ene site door de verschillende meldingen van over heel hun uitzendgebied.
heb zelf op dat moment gekeken naar de signaal sterkte en die veranderde niet, alles bleef hetzelfde,
de fout lag in het signaal zelf van telenet uit.

vandaar dat ik héél even geen beeld had. enkel een copyright melding. wijzigen van zender en het was ok. blijkbaar net op het moment dat ik de tv opstarte was alles in orde.

Allee ik hoor het al, ik zal Neighbours die op één wordt uitgezonden en die ik opgenomen heb op mijn Digicorder moeten bekijken via Proximus TV met TV Replay anders zal ik Paige (personage uit Neighbours) met schele ogen moeten bekijken.  Big Grin
ik had dat ook opgenomen en heb dat later stoorloos bekeken langs terugkijk tv.

Dien klacht in

gaan ze niet veel voor doen, ze stonden machteloos ertegen dat dit gebeurde.
gebeurt elk jaar wel eens dat de encoders moeten herstart worden ofzoiets, normaal gebeurt dat s'nachts of s'morgens, maar nu was het in prime time.
Antwoord
#10
Even voor 00.00 uur op zondag 24 december was het weer even van dat dat er storing was op alle zenders bij Telenet Sad
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)