Jullie mening
#1
Welke HDzender(s) in het telenetaanbod geeft/geven het beste HDbeeld?
Antwoord
#2
(13-07-2013, 16:19)guyke schreef: Welke HDzender(s) in het telenetaanbod geeft/geven het beste HDbeeld?

Ik ben tevreden over alle zenders,mss eurosport HD iets beter maar daar heb ik dan weer storing met het geluid.
Antwoord
#3
(13-07-2013, 20:42)tontol36 schreef:
(13-07-2013, 16:19)guyke schreef: Welke HDzender(s) in het telenetaanbod geeft/geven het beste HDbeeld?

Ik ben tevreden over alle zenders,mss eurosport HD iets beter maar daar heb ik dan weer storing met het geluid.

Om ook zelf te reageren op mijn vraag vind ik toch dat de vrt zenders iets minder scoren dan de rest.

Wat mij ook al is opgevallen : de rechtstreekse uitzendingen van "De ronde van Frankrijk" geven betere kwaliteit dan bvb de samenvattingen in het journaal.

Is daar een verklaring voor?Blush

Al bij al ben ik ook tevreden over de HD kwaliteit van de zenders maar volgens mij kan het toch nog beter.Tongue
Antwoord
#4
Let er hierbij wel op dat er verlies kan zijn door de decoder.
Bv. als je de decoder ingesteld hebt op 1080i, dan wordt een commerciële Vlaamse HD-zenders onaangepast doorgegeven, maar VRT wordt aangepast (origineel 720p).
Je moet beide originelen vergelijken om correct te zijn.

De ene uitzending is ook de andere niet. Je moet om correct te zijn programma's vergelijken die native in HD zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de Tourkwestie : de rit worden 's namiddags native uitgezonden, het verslag in het Nieuws 's avonds wordt uitgezonden in opgewaardeerde SD, zoals de rest van het Nieuws.

Je zou dus volgens de zender de instellingen van je decoder moeten aanpassen om de beste kwaliteit te krijgen. Niemand doet zoiets omslachtigs natuurlijk. Vandaar dat ik pleit voor een decoderinstelling "native". De tv doet dan zelf zijn ding met het signaal dat hij binnenkrijgt (1080i - 720p - SD). Spijtig genoeg zat die aanpassing er niet bij in de laatste upgrade. Ik kijk er naar uit.
Antwoord
#5
(14-07-2013, 10:52)Watchman schreef: Let er hierbij wel op dat er verlies kan zijn door de decoder.
Bv. als je de decoder ingesteld hebt op 1080i, dan wordt een commerciële Vlaamse HD-zenders onaangepast doorgegeven, maar VRT wordt aangepast (origineel 720p).
Je moet beide originelen vergelijken om correct te zijn.

De ene uitzending is ook de andere niet. Je moet om correct te zijn programma's vergelijken die native in HD zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de Tourkwestie : de rit worden 's namiddags native uitgezonden, het verslag in het Nieuws 's avonds wordt uitgezonden in opgewaardeerde SD, zoals de rest van het Nieuws.

Je zou dus volgens de zender de instellingen van je decoder moeten aanpassen om de beste kwaliteit te krijgen. Niemand doet zoiets omslachtigs natuurlijk. Vandaar dat ik pleit voor een decoderinstelling "native". De tv doet dan zelf zijn ding met het signaal dat hij binnenkrijgt (1080i - 720p - SD). Spijtig genoeg zat die aanpassing er niet bij in de laatste upgrade. Ik kijk er naar uit.

Ja, maar ik denk dat de uitzendingen in "native" op 1 hand te tellen zijn die "Telenet" door stuurt.
Volgens kenners geeft "Satelliet" nog altijd de beste beeldkwaliteit.
Het wordt dus tijd dat de kabel dat tenminste gaat evenaren.
Antwoord
#6
(14-07-2013, 11:00)guyke schreef:
(14-07-2013, 10:52)Watchman schreef: Let er hierbij wel op dat er verlies kan zijn door de decoder.
Bv. als je de decoder ingesteld hebt op 1080i, dan wordt een commerciële Vlaamse HD-zenders onaangepast doorgegeven, maar VRT wordt aangepast (origineel 720p).
Je moet beide originelen vergelijken om correct te zijn.

De ene uitzending is ook de andere niet. Je moet om correct te zijn programma's vergelijken die native in HD zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de Tourkwestie : de rit worden 's namiddags native uitgezonden, het verslag in het Nieuws 's avonds wordt uitgezonden in opgewaardeerde SD, zoals de rest van het Nieuws.

Je zou dus volgens de zender de instellingen van je decoder moeten aanpassen om de beste kwaliteit te krijgen. Niemand doet zoiets omslachtigs natuurlijk. Vandaar dat ik pleit voor een decoderinstelling "native". De tv doet dan zelf zijn ding met het signaal dat hij binnenkrijgt (1080i - 720p - SD). Spijtig genoeg zat die aanpassing er niet bij in de laatste upgrade. Ik kijk er naar uit.

Ja, maar ik denk dat de uitzendingen in "native" op 1 hand te tellen zijn die "Telenet" door stuurt.
Volgens kenners geeft "Satelliet" nog altijd de beste beeldkwaliteit.
Het wordt dus tijd dat de kabel dat tenminste gaat evenaren.

en toch is dat niet helemaal waar. ik vergelijk nu het had aanbod op schotel met telenet . awel je mag het verschil hier komen zien , de sat is slechter van canaldigitaal en tv vlaanderen tov telenet. de engelse zijn beter !! dat wel
Antwoord
#7
(16-07-2013, 12:30)chukky2 schreef:
(14-07-2013, 11:00)guyke schreef:
(14-07-2013, 10:52)Watchman schreef: Let er hierbij wel op dat er verlies kan zijn door de decoder.
Bv. als je de decoder ingesteld hebt op 1080i, dan wordt een commerciële Vlaamse HD-zenders onaangepast doorgegeven, maar VRT wordt aangepast (origineel 720p).
Je moet beide originelen vergelijken om correct te zijn.

De ene uitzending is ook de andere niet. Je moet om correct te zijn programma's vergelijken die native in HD zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de Tourkwestie : de rit worden 's namiddags native uitgezonden, het verslag in het Nieuws 's avonds wordt uitgezonden in opgewaardeerde SD, zoals de rest van het Nieuws.

Je zou dus volgens de zender de instellingen van je decoder moeten aanpassen om de beste kwaliteit te krijgen. Niemand doet zoiets omslachtigs natuurlijk. Vandaar dat ik pleit voor een decoderinstelling "native". De tv doet dan zelf zijn ding met het signaal dat hij binnenkrijgt (1080i - 720p - SD). Spijtig genoeg zat die aanpassing er niet bij in de laatste upgrade. Ik kijk er naar uit.

Ja, maar ik denk dat de uitzendingen in "native" op 1 hand te tellen zijn die "Telenet" door stuurt.
Volgens kenners geeft "Satelliet" nog altijd de beste beeldkwaliteit.
Het wordt dus tijd dat de kabel dat tenminste gaat evenaren.

en toch is dat niet helemaal waar. ik vergelijk nu het had aanbod op schotel met telenet . awel je mag het verschil hier komen zien , de sat is slechter van canaldigitaal en tv vlaanderen tov telenet. de engelse zijn beter !! dat wel

als je kwaliteit wilt zien dan moet je CD of TVV niet noemen,
die proppen,maar dat doet telenet ook Wink
Antwoord
#8
Ik kan zowel satelliet (Duitse zenders en ook Britse zenders) als TLN onderling vergelijken. Eén conclusie: satelliet wint met veel voorsprong - dat beeld is zonder meer prachtig; dat van TLN opgewarmde (geüpscalede) kost, zoveel is duidelijk.

Wanneer ik dan de TLN kanalen onderling bekijk, dan winnen de VTM zenders (VTM, 2BE), gevolgd door Vier en Vijf. Eurosport is ook nog een voldoende. De VRT kanalen hinken hier achterop. Discovery Showcase is huilen met de pet op. NGC nauwelijks beter.
De andere HD kanalen bevinden zich ergens tussenin (met best of the rest, Foxlife).

Conclusies op basis van Panasonic plasma van 2012.
Antwoord
#9
(27-07-2013, 16:16)Digivan schreef: Ik kan zowel satelliet (Duitse zenders en ook Britse zenders) als TLN onderling vergelijken. Eén conclusie: satelliet wint met veel voorsprong - dat beeld is zonder meer prachtig; dat van TLN opgewarmde (geüpscalede) kost, zoveel is duidelijk.

Wanneer ik dan de TLN kanalen onderling bekijk, dan winnen de VTM zenders (VTM, 2BE), gevolgd door Vier en Vijf. Eurosport is ook nog een voldoende. De VRT kanalen hinken hier achterop. Discovery Showcase is huilen met de pet op. NGC nauwelijks beter.
De andere HD kanalen bevinden zich ergens tussenin (met best of the rest, Foxlife).

Conclusies op basis van Panasonic plasma van 2012.

Gisteren (26-07-2013) de wedstrijd uit de "Jupiler pro league" tussen Club Brugge-Charleroi op "Sporting Telenet' bekeken en was volgens mij ook niet echt HD waardig te noemen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)