Einde grote netwerf
#21
(21-06-2017, 22:29)chukky2 schreef:
(21-06-2017, 07:38)natte schreef:
(20-06-2017, 20:04)master-magic schreef:
(20-06-2017, 19:49)chukky2 schreef:
(20-06-2017, 12:11)master-magic schreef: Als je hun duurste aanbod hebt mag je normaal gezien omruilen voor een nieuwe,wel moet je ofwel nieuwe modem zelf gaan halen in hun telenetcenter of iemand laten komen tegen betaling.
Ik heb nog ene nieuw gekregen zonder te vragen.

Hele foute info master ! Je kan een oude modem volledig kosteloos laten omwisselen , volledig gratis !! En mijn pa heeft het laagste abonnement .
Ze hebben zelfs een kaartje nagelaten om een vriend het ook laten te weten om je oude prullen te laten omwisselen . 
Maar ik heb nog wat camera's hangen waar ik dan weer te veel instellingen moet wisselen . Vandaar dat ik het nog bij de oude laat ;-)

Oh ja ik vergeet nog te zeggen dat je zo een miniatuur bestelwagentje van telenet er nog bovenop krijgt .

Waarom krijgt natte dan geen andere ??? Als die nog een oude heeft staan????

inderdaad master gelijk ik krijg gene nieuwe en staat op website alleen voor nieuwe klanten

Als ik eens wat op het forum zet verkoop ik echt gene priet praat ! 
Ik ga je nu de link geven en morgen neem ik foto's van bij mijn pa waar ze een kaartje achter gelaten hebben om een volgende vriend gelukkig te maken met nieuwe aperatuur. Ze vervangen wat oud is zodat je mee kunt . Bij mijn pa was het een nieuwe modem , zijn digicorder was al ok ! En hij heeft basic internet . 
Stop aub dat het niet kan ;-) 
https://www2.telenet.be/nl/helemaal_mee/

Ik heb toch mn bedenkingen bij die witte nieuwe modems,
Bij mn pa haal ik via wifi van zijn account maar 5download snelheid en 2 upload met een abbo met telefoon,digitale tv en internet.
En is nu zo witte nieuwe
Want vanvoor zijn die ledjes groen op de modem als alles connectie maakt.
Dus ja,kweet niet hoor,
Hoor nog mensen klagen van telenet laatste tijd sinds orange op het netwerk zit ook.
Antwoord
#22
Over twee jaar: gigasnelheden in Vlaanderen

Om ervoor te zorgen dat het netwerk klaar is voor de snelheden en volumes die in de toekomst verwacht worden, ondernam Telenet in 2014 actie. Sinds tweeënhalf jaar zijn er elke dag 280 technici aan het werk voor De Grote Netwerf, het investeringsproject waarbij Telenet op vijf jaar tijd, 500 miljoen voorziet om het netwerk uit te breiden. Dankzij die upgrade zullen tegen 2019 in heel Vlaanderen snelheden tot 1 gigabit per seconde mogelijk zijn – dat is vijf keer sneller dan de topsnelheden vandaag. De Grote Netwerf is vandaag halfweg en al meer dan 200 gemeenten kregen een update. De investering zal de bandbreedte en snelheidsgroei voor de komende tientallen jaren ruim kunnen opvangen en ook op lange termijn zal de klant thuis daardoor geen verschil voelen of hij via de coaxkabel of via glasvezel surft. 
Bij nieuwe residentiële verkavelingen bekijkt Telenet wel waar het rendabel is om glasvezel tot aan de woning aan te leggen. Dit hangt van verschillende technische factoren af. In september start een proefproject met de eerste residentiële klanten. Voor hen verandert er niets, zij krijgen dezelfde producten en diensten als de andere Telenet-klanten.
 
35 keer meer mobiele data

Ook het mobiele dataverkeer in ons land is de afgelopen jaren spectaculair gestegen. Op het BASE-netwerk, dat Telenet vorig jaar overnam, wordt liefst 35 keer meer mobiele data verstuurd en ontvangen dan vijf jaar geleden. De gemiddelde klant haalt bijna 1 GB per maand, en dat zal volgens prognoses razendsnel stijgen. Videostreaming, virtual reality of augmented reality, noem maar op: het is ‘the next big thing’. Volgens onderzoek van Cisco zal liefst 78 procent van al het mobiele dataverkeer in 2021 uit video bestaan. 

Een straffer gsm-netwerk

Om dit stijgende dataverbruik te blijven ondersteunen, investeert Telenet tussen 2016 en 2020, 250 miljoen euro in het mobiele netwerk. De mobiele sites krijgen een update door de radio-uitrusting te vervangen door stations van de nieuwste generatie. De capaciteit wordt zo versterkt en de dekking van 3G, 4G en 4,5G wordt groter. Daarnaast worden tegen 2020 tot duizend nieuwe mobiele sites gebouwd. Op dit moment zijn er al meer dan honderd nieuwe masten geplaatst en werden al bijna duizend masten geüpgraded. Tegen eind dit jaar zal al 80 procent van de upgrade aan het mobiele netwerk klaar zijn.
Antwoord
#23
(24-06-2017, 11:25)natte schreef: beter gigazenders

Wat ben je met zenders dat niet in VLAANDEREN mogen uitzenden,ze komen er toch niet.
Of het moet een nieuwszender zijn.
Antwoord
#24
(24-06-2017, 15:51)master-magic schreef:
(24-06-2017, 11:25)natte schreef: beter gigazenders

Wat ben je met zenders dat niet in VLAANDEREN mogen uitzenden,ze komen er toch niet.
Of het moet een nieuwszender zijn.

Betalen voor sneller surfen ?

Snelheid en volume geleidelijk optrekken

Telenet is trouwens niet van plan om de kraan meteen volop open te draaien voor alle surfers en iedereen meteen automatisch op 1 Gbit/s te schakelen. Maarten Vanthemsche, verantwoordelijke voor connectivity: "We volgen wat de consument wil en wat hij nodig heeft. Dat betekent dat we het toegelaten volume en de maximale snelheid geleidelijk opvoeren. Wel gaan we later dit jaar onze 200 Mbps klanten alvast de mogelijkheid geven om in tekenen op een snelheidsboost". Dat zal dan wel een betalende optie worden, aldus Vanthemsche.

Maandag trekt Telenet overigens een aantal specificaties (snelheden en maximaal datavolume) van productbundels op.
Antwoord
#25
De Belgische provider Telenet belooft dat het vanaf 2019 de mogelijkheid zal aanbieden om te internetten met 1Gbit/s. Daarvoor is het nu bezig om in tweehonderd gemeenten de apparatuur te moderniseren, zodat over twee jaar het netwerk klaar is voor de nieuwe snelheden.

Telenet zegt halverwege te zijn met de werkzaamheden die nodig zijn voor het aanbieden van de hogere snelheden. De internetverbindingen zullen blijven lopen over coax. Daardoor is het volgens de provider niet nodig om straten in Vlaanderen open te halen. Coaxverbindingen liggen overal al, terwijl de provider glasvezel zou moeten aanleggen.

De kabelaar kijkt wel of het bij nieuwbouwprojecten glasvezel zou moeten aanleggen tot aan het huis. Dat is bij nieuwbouw makkelijker, omdat straten dan toch al open liggen. Volgens de provider is er geen verschil in abonnementen tussen huishoudens met coax en glasvezel.

Telenet steekt in totaal een half miljard euro in de upgrade van zijn vaste netwerk. Een aanvullende 250 miljoen euro gaat naar het mobiele netwerk van Base, dat daarmee klaar moet zijn voor de komst van netwerktechnieken als sneller 4g en in de toekomst 5g.
Antwoord
#26
Micha Berger over de snelheden

Die 1 Gbit/s snelheid zal tot bij de consument komen via glasvezel op het netwerk en coaxkabel van de straatkant tot in woonkamer. Een grootschalige uitrol van fiber-to-the-home (ftth) waarbij de glasvezel helemaal tot in de woonkamer doorgetrokken wordt, plant Telenet niet - in tegenstelling tot concurrent Proximus. "Het is niet nodig. Coax is technisch sterk genoeg om alsmaar hogere snelheden aan te bieden. Ik ben er van overtuigd dat de coaxkabel op termijn zelfs meer dan 10 Gbit/s zal kunnen halen", maakt Micha Berger zich sterk.
Antwoord
#27
(24-06-2017, 19:00)natte schreef:
(24-06-2017, 15:51)master-magic schreef:
(24-06-2017, 11:25)natte schreef: beter gigazenders

Wat ben je met zenders dat niet in VLAANDEREN mogen uitzenden,ze komen er toch niet.
Of het moet een nieuwszender zijn.

laat de s weg en breng nieuwe zenders

als die er niet zijn voor de benelux dan kunnen ze niet op je scherm getoverd worden ook hé.
Antwoord
#28
(24-06-2017, 19:01)natte schreef:
(24-06-2017, 16:07)zorro123 schreef:
(24-06-2017, 15:51)master-magic schreef:
(24-06-2017, 11:25)natte schreef: beter gigazenders

Wat ben je met zenders dat niet in VLAANDEREN mogen uitzenden,ze komen er toch niet.
Of het moet een nieuwszender zijn.

Betalen voor sneller surfen ?

Snelheid en volume geleidelijk optrekken

Telenet is trouwens niet van plan om de kraan meteen volop open te draaien voor alle surfers en iedereen meteen automatisch op 1 Gbit/s te schakelen. Maarten Vanthemsche, verantwoordelijke voor connectivity: "We volgen wat de consument wil en wat hij nodig heeft. Dat betekent dat we het toegelaten volume en de maximale snelheid geleidelijk opvoeren. Wel gaan we later dit jaar onze 200 Mbps klanten alvast de mogelijkheid geven om in tekenen op een snelheidsboost". Dat zal dan wel een betalende optie worden, aldus Vanthemsche.

Maandag trekt Telenet overigens een aantal specificaties (snelheden en maximaal datavolume) van productbundels op.
ik heb die fiber 200 kom ik in aanmerking zorro?

iedereen gaat een snelheidsupgrade krijgen,mits de juiste modem vrees ik op den duur.
Antwoord
#29
(24-06-2017, 19:03)natte schreef:
(24-06-2017, 16:30)zorro123 schreef: Micha Berger over de snelheden

Die 1 Gbit/s snelheid zal tot bij de consument komen via glasvezel op het netwerk en coaxkabel van de straatkant tot in woonkamer. Een grootschalige uitrol van fiber-to-the-home (ftth) waarbij de glasvezel helemaal tot in de woonkamer doorgetrokken wordt, plant Telenet niet - in tegenstelling tot concurrent Proximus. "Het is niet nodig. Coax is technisch sterk genoeg om alsmaar hogere snelheden aan te bieden. Ik ben er van overtuigd dat de coaxkabel op termijn zelfs meer dan 10 Gbit/s zal kunnen halen", maakt Micha Berger zich sterk.

nen dream glasvezel flopt in holland ook

dan moet je wel weten wat de oorzaak is,de concurentie heeft hun klanten bang gemaakt om dit niet te nemen omdat men zogezegd zou alles moeten openleggen en putten graven enzo wat dus niet waar is....
ze duwen de glasvezel op de juiste plek,hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet,maar men moet niet veel openleggen zoals velen daar denken.
en nog negatieve dingen die men zei aan de klant.
Antwoord
#30
(15-06-2017, 21:32)guyke schreef:
(06-06-2017, 19:09)master-magic schreef:
(06-06-2017, 18:54)natte schreef:
(04-06-2017, 14:58)master-magic schreef:
(04-06-2017, 14:24)guyke schreef: Wanneer eindigt "De grote netwerf"?

Zodat alle HD zenders eindelijk in echte Hd worden uitgezonden bij Telenet?

Tegen eind dit jaar,maar dit is hoofdzakelijk voor het internet,denk dat we niet veel muxen zullen mogen verwachten,of men kan de sport en filmkenners in de hogere muxen steken maar dan moeten mensen een nieuwe ontvanger kopen.

wacht maar najaar. minder zenders en hogere prijzen

Waarom,de netwerf is bijna gedaan en er komt ruimte bijWink

In Nederland ook. Is Ziggo géén zusterbedrijf van "Telenet"?

Ziggo verbetert beeldkwaliteit HD-zender
Ziggo voerde dinsdagnacht in grote delen van het verzorgingsgebied werkzaamheden uit. Het doel daarvan was om meer ruimte te creëren voor het uitbreiden van het HD-aanbod en verbeteren van de beeldkwaliteit van (HD)zenders.
De bandbreedte waarmee FOX HD op dit moment wordt uitgezonden, is verdubbeld. Voorheen werd de zender met een variabele bandbreedte van tussen rond de 6Mbit/s uitgezonden. Sinds vandaag is dit naar rond de 11 Mbit/s bijgesteld. Dit zorgt ervoor dat beelden uitgezonden op dit HD-kanaal onder andere meer gedetailleerd zijn. Dit komt de kijkervaring ten goede.

Ziggo heeft in de afgelopen weken verspreidt over het verzorgingsgebied werkzaamheden uitgevoerd. Hierbij zijn zenders van uitzendfrequentie gewijzigd en is de transportstream op enkele frequenties aangepast. Hierdoor is in enkele delen van het Ziggo-verzorgingsgebied FOX HD op een transportstream terechtgekomen die niet volledig met zenders gevuld is. Omdat Ziggo de VBR-techniek gebruikt waarbij een variabele bandbreedte aan zenders op een transportstream, bijvoorbeeld aan de hand van bewegende beelden, wordt toebedeeld, krijgt FOX HD ruimte om op een niet volledig gevulde transportstream met meer bandbreedte en dus in een betere beeldkwaliteit uit te zenden.


VBR blijft in stand

Ziggo blijft in de toekomst de VBR-techniek gebruiken om de beschikbare bandbreedte voor het digitale zenderaanbod zo efficiënt mogelijk te benutten. Daarbij gebruikt het kabelbedrijf de nieuwste apparatuur. Hierdoor kunnen SD- en HD-zenders in dezelfde beeldkwaliteit met minder verbruik van bandbreedte aangeboden worden.


is dus tijdelijk beter beeld,van zodra er meer zenders opkomen daalt ook de kwaliteit,net zoals bij telenet.
dus wat ben je dan met oooh zoveel zenders als de beeldkwaliteit naar beneden gaat als er teveel zenders opzitten zoals bij ziggo.

en een ander bericht al dat er problemen zijn ook met muxen die niet meer worden ingelezen,zie hieronder:

Ziggo voerde uitgebreide netwerkwijzigingen door om zo meer HD- en andere zenders te kunnen doorgeven en de internetsnelheden verder te verhogen. Totaal TV berichtte hierover. Een probleem is wel dat sommige bezitters van tv-toestellen waarmee op de digitale DVB-C tuner van het toestel zelf wordt gekeken nu de meeste zenders kwijt zijn. Met name Philips toestellen hebben dit euvel. Sommige mensen worden wanhopig omdat niet iedereen zomaar weet welke frequentiewaardes, netwerkcode en soms zelfs nog andere gegevens moeten worden ingevuld bij het zoeken naar kanalen. Ziggo heeft op haar website een duidelijke uitleg. Het is daarbij geen toeval dat daar juist een serie Philips tv-toestellen nog maar eens als buitenbeentje worden genoemd omdat die de zenders soms slecht onthouden.


Speciale Free to air zenderlijst

De FTA zenderlijst met digitale free to cable (ongecodeerde) zenders én analoge zenders is meestal met netwerkcode 04444 te vinden, de CI+ lijst met ook gecodeerde kanalen via 05555. De frequentie verschilt per regio. Ook dient men op te letten dat in veel tv-toestellen nog oude netwerkcodes - bijvoorbeeld 43146 van Rotterdam - in het geheugen staan. Dit zijn de vroegere codes van de regionale headends. Zoeken naar zenders op die code levert de CI+ lijst op en niet de juiste Free to cable kanaalvolgorde indien men alleen op dat pakket - kabel tv genaamd - is geabonneerd. Een andere valkuil is ook dat op sommige toestellen kan worden gekozen tussen 'UPC' en 'Ziggo'. In het voormalig UPC-gebied moet dan alsnog voor UPC worden gekozen ook al heet het tegenwoordig overal Ziggo. Meer info is te vinden op de speciale website van Ziggo.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)