Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fox Sports enkel nog met gecertifieerde decoder of met CI+ module
#1
Hetgeen ik al lang geleden gezegd heb, begint zich te voltrekken : bij de M7 groep willen ze de niet door hen goedgekeurde decoders wegkrijgen.
Het begint met Fox Sports, maar velen (ik ook) denken dat daarna HBO en/of Film1 aan de beurt is, en voorlopig gaan ze de CI+ mogelijkheden niet benutten, mar wat belet hen om die mogelijkheden wel aan te zetten ?
Niets, natuurlijk.
Vrije hardwarekeuze, er blijft nog bitter weinig van over.

En het strafste van al, die certifiëring is niets waard.
Er worden zelfs nog altijd gecertifieerde CI modules verkocht door Canal Digitaal dealers, terwijl men nu al weet dat binnen een paar dagen het beeld op zwart gaat.
En wie wil upgrade naar de nieuwe module krijgt maar een klein beetje korting, ook al heb je die module nog maar pas gekocht.
Wat is zo'n certifiëring dan eigenlijk anders dan dure, gebakken lucht ?
Antwoord
#2
(05-10-2013, 13:11)boulder schreef: Hetgeen ik al lang geleden gezegd heb, begint zich te voltrekken : bij de M7 groep willen ze de niet door hen goedgekeurde decoders wegkrijgen.
Het begint met Fox Sports, maar velen (ik ook) denken dat daarna HBO en/of Film1 aan de beurt is, en voorlopig gaan ze de CI+ mogelijkheden niet benutten, mar wat belet hen om die mogelijkheden wel aan te zetten ?
Niets, natuurlijk.
Vrije hardwarekeuze, er blijft nog bitter weinig van over.

En het strafste van al, die certifiëring is niets waard.
Er worden zelfs nog altijd gecertifieerde CI modules verkocht door Canal Digitaal dealers, terwijl men nu al weet dat binnen een paar dagen het beeld op zwart gaat.
En wie wil upgrade naar de nieuwe module krijgt maar een klein beetje korting, ook al heb je die module nog maar pas gekocht.
Wat is zo'n certifiëring dan eigenlijk anders dan dure, gebakken lucht ?

ben bij de goei
Antwoord
#3
Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group heeft een nieuwe overeenkomst met Eredivisie Media & Marketing (EMM) gesloten. Hierdoor blijven de kanalen van FOX Sports bij Canal Digitaal te bekijken.

M7 Group is een meerjarige overeenkomst met EMM ten behoeve van FOX Sports overeengekomen. Het gaat hierbij om een overeenkomst die op de nieuwe voorwaarden gestoeld is. In plaats van een afdracht voor elke daadwerkelijk verkocht abonnement gaat M7 Group nu voor elke abonnee aan EMM betalen. Dit nieuwe verdienmodel wordt bij alle nieuwe overeenkomsten door EMM van aanbieders geëist. Dit betekent dat aanbieders zoals M7 een veelvoud van de huidige kosten moeten gaan betalen. Nu M7 Group een nieuwe overeenkomst met EMM heeft bereikt, heeft alleen Ziggo nog een oude doorlopende overeenkomst.

Abonnement

M7 Group maakt op korte termijn bekend hoe abonnementen vanwege de nieuwe overeenkomst worden aangepast. Niet FOX Sports maar aanbieders bepalen de abonnementsprijs en de manier waarop kanalen van FOX Sports eventueel in bestaande pakketstructuren worden verweven.


Nou dan zullen de abonnementsprijzen ook wel weer stijgen! Sad
Antwoord
#4
Nu M7 Group ten behoeve van onder meer Canal Digitaal een nieuwe distributieovereenkomst voor doorgifte van de kanalen van FOX Sports met EMM is overeengekomen, heeft alleen Ziggo nog een oude overeenkomst. Het verschil tussen de overeenkomsten is dat bij de oude overeenkomst een zogenaamd revenue share betaalmodel wordt gebruikt. Hierbij betalen aanbieders voor elk daadwerkelijk verkocht FOX Sports-abonnement een afdracht aan EMM. In de nieuwe overeenkomst moet de aanbieder voor elk abonnee, ook al kijkt deze niet naar FOX Sports, een vastgesteld bedrag betalen. En dat bedrag wordt door aanbieders als buiten alle proporties ervaren.

Hogere doorgiftevergoeding

Het nieuwe verdienmodel van EMM heeft dan ook als gevolg dat aanbieders zoals M7 een velen malen hogere doorgiftevergoeding voor de kanalen van FOX Sports moeten betalen. Deze hogere afdracht is slecht nieuws voor de tv-kijker. Aanbieders gaan namelijk vroeg of laat de hogere doorgifteprijs aan abonnees doorberekenen.
Officieel doen deze geen uitspraken over lopende onderhandelingen en distributieovereenkomsten. Maar duidelijk wordt wel dat de nieuwe overeenkomsten als een soort van Eredivisie-belasting voor de kijkers wordt gezien.

Verbeteren Eredivisie

EMM stelt dat extra inkomsten uit de nieuwe distributieovereenkomsten ten behoeve van het voetbal, lees de Eredivisie, komen. Hierdoor wordt de Nederlandse voetbalcompetitie sterker. Het is echter niet inzichtelijk of dit daadwerkelijk het geval is. FOX International Channels, het bedrijf van mediamagnaat Rupert Murdoch, kocht in 2013 de uitzendrechten van de Eredivisie voor een periode van twaalf jaar voor een bedrag van rond een miljard euro. Jaarlijks wordt tachtig miljoen euro aan de voetbalclubs afgedragen. Het lijkt er echter op dat de hogere afdracht die aanbieders betalen als eerste wordt gebruikt om verliezen bij EMM te compenseren. De exploitatie van de uitzendrechten van de Eredivisie was in de voorgaande jaren niet rendabel.

Autoriteit Consument & Markt

Na een klacht van tv-aanbieder Caiway onderzocht toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) de nieuwe distributieovereenkomst die EMM bij contractverlenging aan aanbieders voorstelt. Het oordeel was dat ACM geen aanleiding ziet om verder onderzoek naar de overeenkomsten in te stellen. Meer contentleveranciers bedingen bij aanbieders voor iedere abonnee een vastgestelde doorgiftevergoeding. Dat wordt door de aanbieders ook niet tegengesproken. De rondgang van ons leert dat aanbieders niet zo zeer tegen het betalen van een vergoeding aan EMM voor alle abonnees zijn. Het gaat meer om de hoogte van de doorgiftevergoeding. Deze wordt als buitenproportioneel ervaren. Er zijn dan ook geluiden te horen dat ACM niet alleen naar de constructie van de nieuwe distributieovereenkomsten had moeten kijken maar juist ook naar de vergoeding die hieraan gekoppeld is.

Kijkdichtheid

De vergoeding die aan EMM voor doorgifte van FOX Sports betaald moet worden, is namelijk velen malen hoger dan bijvoorbeeld RTL of SBS Broadcasting. Dit ondanks dat het kijkcijferbereik van FOX Sports vele malen lager is. Uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het bereik van FOX Sports maandelijks gemiddeld minder dan een procent is. Dat is lager dan de slechts bekeken zenders van RTL en SBS Broadcasting, te weten RTL Z en SBS9.

Eredivisie-belasting

De manier van exploitatie van de uitzendrechten van de belangrijkste Nederlandse voetbalcompetitie wordt ook benoemd. In steeds meer Europese landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, worden de live uitzendrechten over meerdere zenders verdeeld. In Nederland is dit niet het geval. Het aanbieden van live Eredivisiewedstrijden is te belangrijk voor aanbieders om FOX Sports uit het zenderaanbod te verwijderen.
Aanbieders zien zichzelf hierdoor gedwongen om bij verlenging van de distributieovereenkomst met de nieuwe voorwaarden akkoord te gaan. Een vorm van dure Eredivisie-belasting voor alle kijkers dus. Voor ACM wellicht een reden om het nieuwe verdienmodel van EMM opnieuw tegen het licht te houden.
Antwoord
#5
(31-07-2017, 03:25)master-magic schreef: Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group heeft een nieuwe overeenkomst met Eredivisie Media & Marketing (EMM) gesloten. Hierdoor blijven de kanalen van FOX Sports bij Canal Digitaal te bekijken.

M7 Group is een meerjarige overeenkomst met EMM ten behoeve van FOX Sports overeengekomen. Het gaat hierbij om een overeenkomst die op de nieuwe voorwaarden gestoeld is. In plaats van een afdracht voor elke daadwerkelijk verkocht abonnement gaat M7 Group nu voor elke abonnee aan EMM betalen. Dit nieuwe verdienmodel wordt bij alle nieuwe overeenkomsten door EMM van aanbieders geëist. Dit betekent dat aanbieders zoals M7 een veelvoud van de huidige kosten moeten gaan betalen. Nu M7 Group een nieuwe overeenkomst met EMM heeft bereikt, heeft alleen Ziggo nog een oude doorlopende overeenkomst.

Abonnement

M7 Group maakt op korte termijn bekend hoe abonnementen vanwege de nieuwe overeenkomst worden aangepast.  Niet FOX Sports maar aanbieders bepalen de abonnementsprijs en de manier waarop kanalen van FOX Sports eventueel in bestaande pakketstructuren worden verweven.


Nou dan zullen de abonnementsprijzen ook wel weer stijgen!  Sad

Oei en ik dacht fox te nemen
Antwoord
#6
(31-07-2017, 05:15)master-magic schreef: Nu M7 Group ten behoeve van onder meer Canal Digitaal een nieuwe distributieovereenkomst voor doorgifte van de kanalen van FOX Sports met EMM is overeengekomen, heeft alleen Ziggo nog een oude overeenkomst. Het verschil tussen de  overeenkomsten is dat bij de oude overeenkomst een zogenaamd revenue share betaalmodel wordt gebruikt. Hierbij  betalen aanbieders voor elk daadwerkelijk verkocht FOX Sports-abonnement een afdracht aan EMM. In de nieuwe overeenkomst moet de aanbieder  voor elk abonnee, ook al kijkt deze niet naar FOX Sports, een vastgesteld bedrag betalen. En dat bedrag wordt door aanbieders als buiten alle proporties ervaren.

Hogere doorgiftevergoeding

Het nieuwe verdienmodel van EMM heeft dan ook als gevolg dat aanbieders zoals M7 een velen malen hogere doorgiftevergoeding voor de kanalen van FOX Sports moeten betalen. Deze hogere afdracht is slecht nieuws voor de tv-kijker. Aanbieders gaan namelijk vroeg of laat de hogere doorgifteprijs aan abonnees doorberekenen.
Officieel doen deze geen uitspraken over lopende onderhandelingen en distributieovereenkomsten. Maar duidelijk wordt wel dat de nieuwe overeenkomsten als een soort van Eredivisie-belasting voor de kijkers wordt gezien.

Verbeteren Eredivisie

EMM stelt dat extra inkomsten uit de nieuwe distributieovereenkomsten ten behoeve van het voetbal, lees de Eredivisie, komen. Hierdoor wordt de Nederlandse voetbalcompetitie sterker. Het is echter niet inzichtelijk of dit daadwerkelijk het geval is. FOX International Channels, het bedrijf van mediamagnaat Rupert Murdoch, kocht in 2013 de uitzendrechten van de Eredivisie voor een periode van twaalf jaar voor een bedrag van rond een miljard euro.  Jaarlijks wordt tachtig miljoen euro aan de voetbalclubs afgedragen. Het lijkt er echter op dat de hogere afdracht die aanbieders betalen als eerste wordt gebruikt om verliezen bij EMM te compenseren. De exploitatie van de uitzendrechten van de Eredivisie was in de voorgaande jaren niet rendabel.

Autoriteit Consument & Markt

Na een klacht van tv-aanbieder Caiway onderzocht toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) de nieuwe distributieovereenkomst die EMM bij contractverlenging aan aanbieders voorstelt. Het oordeel was dat ACM geen aanleiding ziet om verder onderzoek naar de overeenkomsten in te stellen. Meer contentleveranciers bedingen bij aanbieders voor iedere abonnee een vastgestelde doorgiftevergoeding. Dat wordt door de aanbieders ook niet tegengesproken. De rondgang van ons leert dat aanbieders niet zo zeer tegen het betalen van een vergoeding aan EMM voor alle abonnees zijn. Het gaat meer om de hoogte van de doorgiftevergoeding. Deze wordt als buitenproportioneel ervaren. Er zijn dan ook geluiden te horen dat ACM niet alleen naar de constructie van de nieuwe distributieovereenkomsten had moeten kijken maar juist ook naar de vergoeding die hieraan gekoppeld is.

Kijkdichtheid

De vergoeding die aan EMM voor doorgifte van FOX Sports betaald moet worden, is namelijk velen malen hoger dan bijvoorbeeld RTL of SBS Broadcasting. Dit ondanks dat het kijkcijferbereik van FOX Sports vele malen lager is. Uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het bereik van FOX Sports maandelijks gemiddeld minder dan een procent is. Dat is lager dan de slechts bekeken zenders van RTL en SBS Broadcasting, te weten RTL Z en SBS9.

Eredivisie-belasting

De manier van exploitatie van de uitzendrechten van de belangrijkste Nederlandse voetbalcompetitie wordt ook benoemd. In steeds meer Europese landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, worden de live uitzendrechten over meerdere zenders verdeeld. In Nederland is dit niet het geval. Het aanbieden van live Eredivisiewedstrijden is te belangrijk voor aanbieders om FOX Sports uit het zenderaanbod te verwijderen.
Aanbieders zien zichzelf hierdoor gedwongen om bij verlenging van de distributieovereenkomst met de nieuwe voorwaarden akkoord te gaan. Een vorm van dure Eredivisie-belasting voor alle kijkers dus. Voor ACM wellicht een reden om het nieuwe verdienmodel van EMM opnieuw tegen het licht te houden.

Wordt vervolgd dus
Antwoord
#7
op Facebook gelezen met een reactie van canaal digitaal zelf dat het sport eredivisie aanbod in basis komt ook maar de prijs van alle abonnementen omhoog gaan bij CD.
Antwoord
#8
(01-08-2017, 21:09)master-magic schreef: op Facebook gelezen met een reactie van canaal digitaal zelf dat het sport eredivisie aanbod in basis komt ook maar de prijs van alle abonnementen omhoog gaan bij CD.

Overal zelfde minder zenders meer betalen
Antwoord
#9
(01-08-2017, 21:31)natte schreef:
(01-08-2017, 21:09)master-magic schreef: op Facebook gelezen met een reactie van canaal digitaal zelf dat het sport eredivisie aanbod in basis komt ook maar de prijs van alle abonnementen omhoog gaan bij CD.

Overal zelfde minder zenders meer betalen

word 3 euro duurder in alle pakketen en Eredivisie 1 HD komt in de pakketten als standaard ook Eredivisie 3 is nu in HD beschikbaar.
Antwoord
#10
(02-08-2017, 14:39)master-magic schreef:
(01-08-2017, 21:31)natte schreef:
(01-08-2017, 21:09)master-magic schreef: op Facebook gelezen met een reactie van canaal digitaal zelf dat het sport eredivisie aanbod in basis komt ook maar de prijs van alle abonnementen omhoog gaan bij CD.

Overal zelfde minder zenders meer betalen

word 3 euro duurder in alle pakketen en Eredivisie 1 HD komt in de pakketten als standaard ook Eredivisie 3 is nu in HD beschikbaar.

Master en fox int toch ook goedkoper hoop ik?
Antwoord