UltraHD
#1
Ultra HD ook via kabelnetwerken

Kabelbedrijven bereiden zich voor op de komst van Ultra HD. De verwachting is dat in de komende jaren de eerste Ultra HD-zenders beginnen met uitzenden.

Bij 4K Ultra HD wordt een vier betere beeldresolutie en beeldkwaliteit dan het huidige 1080P HDTV behaald. Vooral satellietoperators hebben duidelijk gemaakt dat via hun satelliet voldoende capaciteit voor de doorgifte van Ultra HD-zenders beschikbaar is. Met de huidige techniek neemt een Ultra HD-zender ruim 40 Mbit/s in beslag. Met de nieuwe HEVC H.265 techniek wordt dit in de directe toekomst tot iets meer dan 20 Mbit/s teruggebracht. Hiervoor dienen tv-aanbieders wel eerst het eigen netwerk naar de nieuw techniek op te waarderen.

Tijdens de onlangs in Washington georganiseerde Cable Show werd al een Ultra HD-kanaal getoond dat via een bestaand kabelnetwerk werd verspreid. Cable Labs – het internationale technisch bedrijf van kabelbedrijven – verzorgde deze uitzendingen. De verwachting is dat Ultra HD-content bij kabelbedrijven als eerst via video on demand wordt aangeboden. De verwachting is dat volgend jaar tijdens het WK voetbal in Brazilië de eerste echte Ultra HD-uitzendingen voor de consument beschikbaar komen.

(18-08-2013, 07:06)guyke schreef: Ultra HD ook via kabelnetwerken

Kabelbedrijven bereiden zich voor op de komst van Ultra HD. De verwachting is dat in de komende jaren de eerste Ultra HD-zenders beginnen met uitzenden.

Bij 4K Ultra HD wordt een vier betere beeldresolutie en beeldkwaliteit dan het huidige 1080P HDTV behaald. Vooral satellietoperators hebben duidelijk gemaakt dat via hun satelliet voldoende capaciteit voor de doorgifte van Ultra HD-zenders beschikbaar is. Met de huidige techniek neemt een Ultra HD-zender ruim 40 Mbit/s in beslag. Met de nieuwe HEVC H.265 techniek wordt dit in de directe toekomst tot iets meer dan 20 Mbit/s teruggebracht. Hiervoor dienen tv-aanbieders wel eerst het eigen netwerk naar de nieuw techniek op te waarderen.

Tijdens de onlangs in Washington georganiseerde Cable Show werd al een Ultra HD-kanaal getoond dat via een bestaand kabelnetwerk werd verspreid. Cable Labs – het internationale technisch bedrijf van kabelbedrijven – verzorgde deze uitzendingen. De verwachting is dat Ultra HD-content bij kabelbedrijven als eerst via video on demand wordt aangeboden. De verwachting is dat volgend jaar tijdens het WK voetbal in Brazilië de eerste echte Ultra HD-uitzendingen voor de consument beschikbaar komen.

Er wordt al gesproken over UltraHD.
Dat ze eerst eens deftige HD doorgeven en géén opgefokte HD
Antwoord
#2
Heel juist. 1080p is nu al niet haalbaar.
Als ze 1080p zouden kunnen doorgeven, zou dat al meer dan genoeg zijn.
Het menselijk oog is toch beperkt in mogelijkheden, verder gaan dan 1080p heeft geen zin voor tv kijken in de huiskamer.
Antwoord
#3
Dan vraag ik mij af waarom ze het doen en waarom ze er geld gaan insteken?
Antwoord
#4
dat telenet dan maar ruimte vrij maakt,
maar zie dit niet komen bij telenet de eerste 5 jaar,
er is nog amper iets in Ultra HD te vinden,
op Satelliet komen de eerste test uitzendingen van promo's in Ultra HD.
Antwoord
#5
Beter dan maar investeren in satelliet.
Antwoord
#6
vrees dat je ook een aangepaste ontvanger zal nodig hebben die ultra HD aankan,
want momenteel is dit nog niet het geval met de standaart HD ontvangers.
er zal een andere codec en drivers voor nodig zijn.
Antwoord
#7
Ik versta het niet.Voor mij is HD al genoeg.Mijn ogen zijn nog goed,misschien niet binnen 30 jaar maar dan ben ik er ook niet meer misschien.Zelf op die smart vind ik SD uitzendingen nog in perfecte staat .Ik moet wel zeggen het is een led beeld.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)