Telenet coax kabel verdwijnt binnen 3 tot 5 jaar .
#63
met de ruimte dat ze met het analoge gedeelte weg te doen tegen het einde van het jaar krijgen ze weer wat plaats voor meer zenders en het internet wat meer adem ruimte te geven, de 3.1 Docsis modems zijn ook al verkrijgbaar, ene met en ene zonder wifi.
alleen geeft telenet voorlopig maar Docsis 3.0 door, maar eens de capaciteit er is gaan ze overgaan naar Docsis 3.1 wat meer internet snelheid geeft en meer ademruimte in elke wijk, nu zitten sommige wijken op hun maximum en is dit ten nadele van het netwerk, hoe meer gebruikers er opzitten hoe trager dat de snelheid gaat gaan.
in mijn wijk zijn er nog amper telenet gebruikers (staan veel appartementen leeg) het telenet netwerk wordt amper gebruikt,
met speedboost haal ik 950/38 van snelheid en dit dag en nacht.
maar ga binnen nu en een week op glasvezel rechtstreeks, en dat is de opvolger vrees ik voor de kabel, telenet zal daar met de tijd in nieuwbouw en nieuwe wijken ook op overschakelen of de concurrentie doet het (proximus of een andere).
zoals je de laatste maanden en jaren ziet zijn er veel zenders die stoppen of verdwijnen en er komt amper iets voor terug, was een voordeel voor telenet, zo konden ze die ruimte gebruiken voor de zenders die nog niet in HD zijn om te zetten naar HD.
nu is er al 2 weken CNN omgezet weer naar SD dat HD was, en telenet hun uitleg is dat de bron van de satelliet waar ze het haalden niet meer beschikbaar is in HD omdat deze uitviel soms en blokjes gaf in het beeld, daarom hebben ze nu de SD versie tot ze een HD versie ontvangen zonder problemen.
of deze uitleg klopt is een andere vraag,
vindt wel volgende link voor CNN HD dat deze verhuisd zou zijn op 25/06 op 28.2 oost.

https://www.satindex.de/channeleng/23570/
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Telenet coax kabel verdwijnt binnen 3 tot 5 jaar . - door master-magic - 30-07-2021, 00:44
Re:Telenet coax kabel verdwijnt binnen 3 tot 5 jaar . - door Sven Buyle - 09-10-2019, 14:40



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)