Aantal mobiele abonnees Orange Belgium neemt toe
#2
Orange heeft een sterker derde kwartaal gedraaid dan vooraf werd aangenomen. De introductie van het cord-cutters-abonnement 'Love Duo'' met mobiele telefonie en vast internet (zonder televisie) is een succesvol gebleken, zo meldde Orange CEO Michaël Trabbia voorbeurs.

Orange heeft in het derde kwartaal van 2019 een aangepaste EBITDA-winst van EUR 83,6 miljoen weten te realiseren, een stijging van 1,1 procent jaar-op-jaar, terwijl de operationele kasstroom met meer dan 10 procent afnam tot EUR 44,3 miljoen en de kapitaaluitgaven naar 39,3 miljoen gingen. De netto schuld van het bedrijf groeide tot EUR 248,8 miljoen als gevolg van de acquisitie van BKM. Door hogere belastingen daalde de netttowinst naar EUR 14,5 miljoen, een daling van 27 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2018.

Omzet stijgt 2,5%

De omzet van Orange kwam uit op EUR 334,3 miljoen,een stijging van 2,5 procent. De groei op de particuliere markt van 7,1 procent droeg hieraan het meeste bij. Totaal groeide het klantenbestand met 32.000 mobiele klanten, waarmee Orange nog beter presteerde dan in het tweede kwartaal toen 26.000 nieuwe klanten werden aangetrokken. CEO Michael Trabbia zei dat het bedrijf ondanks sterkere promotionele activiteiten van concurrenten verbeterde mobiele en convergentie-resultaten wist te behalen. Het bedrijf herhaalde zijn voorspelling voor het hele jaar voor een lichte omzetgroei, EBITDA van 285-305 miljoen EUR en stabiele investeringen.

De kabelactiviteiten van Orange boekten opnieuw een positieve EBITDA in het derde kwartaal van EUR 2,2 miljoen, dankzij voortdurende inspanningen om de operationele efficiëntie te verbeteren.

Succes met convergente diensten

De omzet uit convergente diensten steeg met 54,2 procent naar EUR 44,3 miljoen, terwijl omzet uit mobiele diensten met 2,2 procent daalde naar EUR 155,4 miljoen. Alleen de omzet uit vaste diensten steeg met 24 procent tot EUR 13,5 miljoen en de omzet uit IT- en integratiediensten steeg met meer dan 670 procent naar EUR 8,6 miljoen, geholpen door de consolidatie van BKM. De omzet uit wholesale daalde met 11,9 procent ten opzichte van de verwachte lagere MVNO en omzet uit interconnectie. De MVNO-opbrengsten halveerden van EUR 10,1 miljoen vorig jaar tot EUR 4,9 miljoen in het derde kwartaal.

Orange wist in het derde kwartaal 17.000 klanten aan te trekken voor zijn convergente 'Love'-aanbod. Daarmee heeft Orange nu 233.000 'Love' klanten. Een toenemend aantal mobiele abonnees worden convergent, met een aandeel van 14,1 procent op jaarbasis. De consumenten-ARPU voor de service steeg met 1,3 procent tot EUR 77,7 vanwege aansluitkosten.

Klantenbestand groeit

Het totale postpaid klantenbestand groeide eind september tot 2.548 miljoen klanten, waarbij het aantal convergente klanten groeide van 210.000 naar 319.000 en convergente B2B klanten groeide van 15.000 naar 24.000. De postpaid mobiele ARPO daalde 2,6 procent naar EUR 21,2 als gevolg van de regelgeving voor intra-EU-oproepen. Het klantenbestand prepaid gebruikers daalde met 4,2 procent tot 577.000. M2M sims stegen met 23,7 procent tot 1.305 miljoen.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Aantal mobiele abonnees Orange Belgium neemt toe - door master-magic - 24-10-2019, 17:55



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)