play sports zendernummering
#1
Play sports 1 tot sports 5: 200-205 - Eleven Pro league 1 tot Eleven Pro league 3: 206-208 - Play Golf: 209 - Eleven 1 tot Eleven 3: 215-2017
Antwoord
#2
vind het beeld niet zo goed op die nieuwe kanalen van Eleven Pro league 1,2,3.benieuwd wat die bitrate is op die transponder
Antwoord
#3
(14-08-2020, 23:35)ulrik schreef: vind het beeld niet zo goed op die nieuwe kanalen van Eleven Pro league 1,2,3.benieuwd wat die bitrate is op die transponder

beelden komen via satelliet, was zo vorige week ook,
beknibbelen op de satelliet feed vrees ik Sad

play sports 6:

voor beeld een bitrate in MPEG4 aan 4360 kbit/s max zoals hun on demand beelden via de digicorder/box nog
geluid max 192 kbit/s.
Antwoord
#4
(14-08-2020, 23:45)master-magic schreef:
(14-08-2020, 23:35)ulrik schreef: vind het beeld niet zo goed op die nieuwe kanalen van Eleven Pro league 1,2,3.benieuwd wat die bitrate is op die transponder

beelden komen via satelliet, was zo vorige week ook,
beknibbelen op de satelliet feed vrees ik Sad

play sports 6:

voor beeld een bitrate in MPEG4 aan 4360 kbit/s max zoals hun on demand beelden via de digicorder/box nog
geluid max 192 kbit/s.
bedankt voor de info.hoop dat later de bitrate wat omhoog gaat.dat ze maar snel die anologe zenders verwijderen,dan is er terug wat meer plaats.
Antwoord
#5
(15-08-2020, 10:14)ulrik schreef:
(14-08-2020, 23:45)master-magic schreef:
(14-08-2020, 23:35)ulrik schreef: vind het beeld niet zo goed op die nieuwe kanalen van Eleven Pro league 1,2,3.benieuwd wat die bitrate is op die transponder

beelden komen via satelliet, was zo vorige week ook,
beknibbelen op de satelliet feed vrees ik Sad

play sports 6:

voor beeld een bitrate in MPEG4 aan 4360 kbit/s max zoals hun on demand beelden via de digicorder/box nog
geluid max 192 kbit/s.
bedankt voor de info.hoop dat later de bitrate wat omhoog gaat.dat ze maar snel die anologe zenders verwijderen,dan is er terug wat meer plaats.

Dat duurt nog een jaar of 2 vrees ik ,als we zolang moeten wachten voor deftig beeld is het ook om te huilen.
Antwoord
#6
Sinds de lancering van de 3 Eleven voetbalzenders (vorige Vrijdag), heb ik op die 3 zenders blokvorming dat het niet normaal is.
Ik heb gisteren naar technische dienst gebeld en daar vertelden ze me dat er meer personen al gecontacteerd hebben voor dit probleem.
Het zou te maken hebben met een hardware probleem in sommige boxen (niet alléén de nieuwe).
Ze waren naar een oplossing aan het zoeken maar tot op heden nog niets verbeterd.
Als het probleem Maandag nog niet opgelost is moest ik opnieuw de technische dienst bellen.
En waarschijnlijk zal dat ook wel moeten vrees ik.
En wat gaat dan hun antwoord zijn?
TV-box komen inruilen?
Antwoord
#7
Ik heb niet kunnen wachten tot Maandag en heb zonet terug gebeld.
Wat is me dat daar voor een geknoei : nu vertelde de persoon aan de lijn dat het géén hardwareprobleem is aan de box maar een netwerkprobleem en dat de achterliggende dienst er mee bezig is.
Ik heb verteld dat mijn broer (die hier een 100 meter verder woont) géén problemen ondervind.
Hij zei:" ja dat is zo'n technische fiche dat ik daar ook géén uitleg aan kan geven".
Afwachten is de boodschap maar een vergoeding daar praatte hij niet over.
Antwoord
#8
die aan de telefoon zijn een call center die er grotendeels niks van kennen, hun uitleg is iets om met een korreltje zout te nemen.
ligt gewoon aan de bron,
heeft uw broer ook een Telenet tv box ???
zou kunnen dat de 4K telenet tv box de mindere HD beelden niet goed kunnen verwerken en een digicorder of digibox dat enkel HD aankan deze beter verwerken.

moet zeggen, heb Eleven pro league 1 HD via satelliet en de beelden van de voetbal live zijn ook niet heel zuiver, zeker bij bewegingen is het zeer onzuiver.
kan ook aan de bron liggen of aan de lage bitrate van play sports 6.
Antwoord
#9
(16-08-2020, 16:04)master-magic schreef: die aan de telefoon zijn een call center die er grotendeels niks van kennen, hun uitleg is iets om met een korreltje zout te nemen.
ligt gewoon aan de bron,
heeft uw broer ook een Telenet tv box ???
zou kunnen dat de 4K telenet tv box de mindere HD beelden niet goed kunnen verwerken en een digicorder of digibox dat enkel HD aankan deze beter verwerken.

moet zeggen, heb Eleven pro league 1 HD via satelliet en de beelden van de voetbal live zijn ook niet heel zuiver, zeker bij bewegingen is het zeer onzuiver.
kan ook aan de bron liggen of aan de lage bitrate van play sports 6.

Neen die heeft géén 4K box.
Wil je daarmee bedoelen dat de nieuwe tv-boxen mindere beeldkwaliteit brengen dan de niet 4K boxen?
Er mag de vlg week wel aan gewerkt worden: de bitrate verhogen van de 3 zenders al ken ik er niets van over die technische uitleg.
 
Je betaalt er toch voor hé.
Antwoord
#10
(16-08-2020, 16:57)guyke schreef:
(16-08-2020, 16:04)master-magic schreef: die aan de telefoon zijn een call center die er grotendeels niks van kennen, hun uitleg is iets om met een korreltje zout te nemen.
ligt gewoon aan de bron,
heeft uw broer ook een Telenet tv box ???
zou kunnen dat de 4K telenet tv box de mindere HD beelden niet goed kunnen verwerken en een digicorder of digibox dat enkel HD aankan deze beter verwerken.

moet zeggen, heb Eleven pro league 1 HD via satelliet en de beelden van de voetbal live zijn ook niet heel zuiver, zeker bij bewegingen is het zeer onzuiver.
kan ook aan de bron liggen of aan de lage bitrate van play sports 6.

Neen die heeft géén 4K box.
Wil je daarmee bedoelen dat de nieuwe tv-boxen mindere beeldkwaliteit brengen dan de niet 4K boxen?
Er mag de vlg week wel aan gewerkt worden: de bitrate verhogen van de 3 zenders al ken ik er niets van over die technische uitleg.
 
Je betaalt er toch voor hé.

probleem zal aan de bron kunnen liggen ook vanwaar ze de beelden krijgen, ze hadden beter hun principe aan de kant geschoven en de Eleven zenders zelf laten uitzenden en niet via de play sports zenders uitzenden, dan hadden ze geen problemen met beeld, nu is het gelijk of ze beelden via internet doorsturen.
de eleven pro league zenders staan op de kabel, dus waarom nog eens uitzenden op hun eigen play zenders, al doen ze het met VOO Sport ook....
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)