Liberty Global onthult duurzame 4K set-top box
#1
Liberty Global introduceert een nieuwe set-top box, de groenste die het bedrijf ooit op de markt bracht, zo verklaart het zelf. De 4K Mini TV Box is intern ontworpen door ingenieurs van Liberty Global en vervaardigd door Commscope en combineert een hoogwaardige klantervaring en een rijke keuze aan inhoud met een laag stroomverbruik en een behuizing die gedeeltelijk is gemaakt van gerecycled plastic.

De compacte 4K Mini TV Box is sinds 24 augustus beschikbaar voor klanten van UPC Polen en zal te zijner tijd in andere Liberty Global-markten worden geïntroduceerd. Het is nog niet bekend wanneer de set-top box in Nederland en België op de markt komt.

Het apparaat biedt volledige controle over entertainment, waaronder live-tv, replay-tv, on demand content en toegang tot een reeks ingebouwde OTT-apps, allemaal in heldere beeldkwaliteit tot 4K, gecombineerd met Dolby-geluid. Bovendien stelt de 4K Mini TV Box gebruikers in staat om zelf gegenereerde content van een telefoon rechtstreeks naar de tv te streamen. De set-top box wordt bediend met een via Bluetooth verbonden spraakgestuurde afstandsbediening.

De set-top box is duurzamer dan al zijn voorgangers. Het is gemaakt van 35 procent gerecycled plastic en gebruikt geen plastic voor eenmalig gebruik in de behuizing. Bovendien vermindert de 4K Mini TV Box het energieverbruik met 77 procent in vergelijking met eerdere set-top boxen en heeft het een maximaal stroomverbruik van minder dan 5W, ook bij het bekijken van 4K-content.
Antwoord
#2
Daar gaan we op wachten 👍 wat verbruikt die laatste box dan van telenet. Da's toch ook maar zo een klein dingetje.
Antwoord
#3
(25-08-2020, 11:06)chukky2 schreef: Daar gaan we op wachten 👍 wat verbruikt die laatste box dan van telenet. Da's toch ook maar zo een klein dingetje.

Iets groter dan de VU+ Uno ;-)
Antwoord
#4
https://www.libertyglobal.com/the-mini-t...t-top-box/

Werkt enkel via IPTV GEEN kabel aansluiting, is dus de toekomst bij Telenet.
Ook optie om via Bluetooth uw eigen dingen te streamen via je smartphone.
Antwoord
#5
Ze kunnen die dingetjes zo energiezuinig maken omdat ze geen harddisken meer bevatten.
Als je alles streamt en niets locaal kunt opnemen heb je natuurlijk minder energie nodig.
Persoonlijk houd ik er nog altijd aan mijn opnames zelf te kunnen beheren.
Ik las op hun site dat ze dit koppelen aan FTTH (fibre to the home).
Door al dat streamen heb je dus wel meer bandbreedte nodig.
Antwoord
#6
(25-08-2020, 12:26)master-magic schreef: https://www.libertyglobal.com/the-mini-t...t-top-box/

Werkt enkel via IPTV GEEN kabel aansluiting, is dus de toekomst bij Telenet.
Ook optie om via Bluetooth uw eigen dingen te streamen via je smartphone.

Dus  de kabel verdwijnt  binnen 5 jaar  ( ergens een subforum titel 😉)wat ik enkele jaren geleden hier schreef wordt op termijn waarheid .....
Antwoord
#7
(25-08-2020, 13:05)chukky2 schreef:
(25-08-2020, 12:26)master-magic schreef: https://www.libertyglobal.com/the-mini-t...t-top-box/

Werkt enkel via IPTV GEEN kabel aansluiting, is dus de toekomst bij Telenet.
Ook optie om via Bluetooth uw eigen dingen te streamen via je smartphone.

Dus  de kabel verdwijnt  binnen 5 jaar  ( ergens een subforum titel 😉)wat ik enkele jaren geleden hier schreef wordt op termijn waarheid .....
Dat zou dan toch wel heel snel moeten gaan.
Analoge TV is nog maar net weg, en van echte Fibre To the Home voor gewone klanten heb ik nog niets gezien, wel een merknaam Fibernet, die niet echt met Fibersnelheden werkt.
En wie TV bestelt krijgt toch nog altijd een TV box of digicorder?

Ik zie het wel mogelijk dat voor nieuwbouw dit binnen de 5 jaar beschikbaar is, maar dat binnen 5 jaar overal de kabel weg is, dat geloof ik niet.
Antwoord
#8
(25-08-2020, 18:13)boulder schreef:
(25-08-2020, 13:05)chukky2 schreef:
(25-08-2020, 12:26)master-magic schreef: https://www.libertyglobal.com/the-mini-t...t-top-box/

Werkt enkel via IPTV GEEN kabel aansluiting, is dus de toekomst bij Telenet.
Ook optie om via Bluetooth uw eigen dingen te streamen via je smartphone.

Dus  de kabel verdwijnt  binnen 5 jaar  ( ergens een subforum titel 😉)wat ik enkele jaren geleden hier schreef wordt op termijn waarheid .....
Dat zou dan toch wel heel snel moeten gaan.
Analoge TV is nog maar net weg, en van echte Fibre To the Home voor gewone klanten heb ik nog niets gezien, wel een merknaam Fibernet, die niet echt met Fibersnelheden werkt.
En wie TV bestelt krijgt toch nog altijd een TV box of digicorder?

Ik zie het wel mogelijk dat voor nieuwbouw dit binnen de 5 jaar beschikbaar is, maar dat binnen 5 jaar overal de kabel weg is, dat geloof ik niet.

Laten we zeggen dat de televisie kanalen niet meer over de kabel beschikbaar zijn , maar over het Internet signaal .
Eigenlijk bedoelde ik dat met die titel . Vroeger zei of had men het over  de kabelzenders,   Confused
Antwoord
#9
(25-08-2020, 21:57)chukky2 schreef: Laten we zeggen dat de televisie kanalen niet meer over de kabel beschikbaar zijn , maar over het Internet signaal .
Eigenlijk bedoelde ik dat met die titel . Vroeger zei of had men het over  de kabelzenders,   Confused
Dat komt op hetzelfde neer.
Ik geloof dat dus niet, toch niet op die termijn.
Je hebt een pak meer bandbreedte nodig, vandaar dat ze in Polen van FTTH (fibre to the home) spreken, en niet overal is 2wegs communicatie aanwezig (campings, veel appartementen, etc.)
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)