telenet tv box software 4.26
#1
Telenet is gestart met de uitrol van de software versie 4.26 op de TV-box. Normaal zou iedereen morgen de nieuwste versie moeten hebben. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan of wacht nog enkele dagen af. Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features:
 
Duidelijkere episode aanduiding Je krijgt nu duidelijker te zien of een aflevering te bekijken is of niet. Wanneer je de aflevering niet kan bekijken (bv. omdat je geen opname hebt of de terugkijk-TV periode verlopen is), kleurt die aflevering grijs.   
Ook op de detailpagina van een aflevering die je niet kan bekijken, wordt nu niet meer gesuggereerd dat de enige optie is om live te kijken op het bijhorende kanaal. Je ziet nu de optie 'terug' om terug te keren in je stappen.

Favoriete zenders:

Vanaf nu kan je gemakkelijker favoriete zenders toevoegen of verwijderen uit je profiel. Dat doe je eenvoudig via de context-toets (..)
Ook krijg je vanaf nu een extra pop-up rechts bovenaan te zien wanneer je favoriete zenders aan het selecteren bent in de interface van het profiel. Voorheen was het onduidelijk hoe je de zenderselectie kon afsluiten. Nu zal er een pop-up tevoorschijn komen eens je voldoende kanalen (3 of meer) hebt gekozen.

Nieuwe lay-out voor opnames/besteld:

Posters worden nu weergegeven in landschap-formaat en bevatten het zender logo waar relevant.

Telenet specifiek opstartscherm:

Wanneer je de Telenet TV-box herstart, zie je nu een scherm met een Telenet-logo. Dit scherm zal nog verfijnd worden met extra tekst in een volgende versie.

Hoog-contrast:

Om de kijkervaring van slechtzienden te verbeteren, kan je de Telenet TV-box nu in hoog contrast instellen. Een hoog contrast van tekst ten opzichte van de achtergrond zorgt ervoor dat kleurenblinden en slechtzienden de tekst makkelijker kunnen lezen. Dat doe je eenvoudig via Instellingen - Beeld en geluid - Hoog contrast of via stembediening.

Pincode uitzetten:

Indien gewenst hoef je geen pincode meer in te geven als je een programma wil bestellen uit de TV-theek. Standaard staat deze instelling aan, maar je kan het eenvoudig aanpassen via Instellingen - Ouderlijk toezicht.

Geef je Telenet TV-box een naam!:

Via Instellingen - Systeem kan je de naam van je TV-box wijzigen.

Opgeloste problemen:

Stabiliteit en performantie:

Een aantal TV-boxen weigerde een upgrade uit te voeren tot de TV-box werd herstart. 
HDMI Tijdens het bekijken van een programma (opname/TV-theek/terugkijk-TV) met Dolby audio: verlies van audio gedurende een minuut bij het omschakelen van de Dolby instelling van Altijd naar Automatisch.

Afstandsbediening:

Een probleem met sommige toestellen (tv's/versterkers) die een andere HDMI-identifier (EDID) doorgaven wanneer ze in stand-by gingen. Hierdoor werd de afstandsbediening niet meer correct geprogrammeerd. 
Live TV Dolby aan/uit-zetten veranderde ook de gekozen audio-taal.

Opnames:

Een opname gerelateerde pop-up die soms bleef staan na het uit stand-by komen.

Gekende problemen:

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.

Stabiliteit en performantie:

Een aantal (minder frequent voorkomende) crashes In gevallen waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane herstart geïnitieerd worden Het audio output-niveau ligt te laag vergeleken met andere toestellen.

HDMI: in zeldzame gevallen wordt de video output niet correct geschaald Verlies van communicatie tussen de afstandsbediening en de TV-box (batterijen vervangen of even eruit halen helpt meestal).

Netflix-YouTube:

Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (herstart van de TV-box is niet meer nodig).

Opnames-Terugkijk-TV:

Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid.

Teletext:

incorrecte kleur en positie.

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op?
Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)