E-Sim vanaf nu beschikbaar bij telenet
#1
het goede nieuws is dat telenet nu E-Sim ondersteund op de iPhone (als test) en de iwatch, klanten moeten wel Wigo of Yugo of een klik abbo hebben.

hieronder een tekst dat ik online vond:

Citaat:Na de update naar WatchOS 7.1 opende ik in de Watch app op mijn iPhone de 'Mobiele Data' optie. In plaats van de standaard 'Telenet does not support Apple Watch' kreeg ik een melding dat er een nieuwe carrier update beschikbaar was. Na het installeren van deze update kon ik opeens wel mijn nummer koppelen aan mijn Apple Watch (Series 6). Telenet noemt deze dienst blijkbaar 'Telenet One Number'. Op de site van Telenet is hier echter nog niets van terug te vinden, ook niet in de algemene voorwaarden waarnaar ze linken.

Vermoedelijk zal de officiële aankondiging niet lang meer op zich laten wachten, vrijdagochtend zullen we vast wel meer info krijgen. Ik ga er vanuit dat ook iPhone E-Sim vanaf nu mogelijk is maar met mijn iPhone X kan ik dit niet testen. Telenet zal dus de eerste Belgische provider zijn die de Apple Watch E-sim gaat ondersteunen, ondanks ze de laatste (van de 'grote 3') zijn die E-sim ondersteuning hebben geactiveerd op hun netwerk. *edit* Nagevraagd bij een collega, hij kan op zijn iPhone nu ook een E-sim koppelen.
Antwoord
#2
Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! 😉 Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet. Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren? Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken.
Antwoord
#3
(06-11-2020, 18:28)master-magic schreef: Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! 😉 Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet.    Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren? Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken.

Esim , Spaans voor mij ??
Antwoord
#4
(07-11-2020, 19:58)chukky2 schreef:
(06-11-2020, 18:28)master-magic schreef: Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! 😉 Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet.    Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren? Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken.

Esim , Spaans voor mij ??

dat is een elektronische sim kaart dat op je smartphone zit, zo moet je geen simkaart meer in je toestel steken,
alles staat op die E-Sim in je toestel, gaat sneller om te registreren ook omdat er niks moet opgestuurd worden naar huis,
enkel een link in je smartphone met de E-sim en de provider en je kan je toestel gebruiken.
Antwoord
#5
(07-11-2020, 20:06)master-magic schreef:
(07-11-2020, 19:58)chukky2 schreef:
(06-11-2020, 18:28)master-magic schreef: Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! 😉 Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet.    Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren? Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken.

Esim , Spaans voor mij ??

dat is een elektronische sim kaart dat op je smartphone zit, zo moet je geen simkaart meer in je toestel steken,
alles staat op die E-Sim in je toestel, gaat sneller om te registreren ook omdat er niks moet opgestuurd worden naar huis,
enkel een link in je smartphone met de E-sim en de provider en je kan je toestel gebruiken.

Amai, ferm . Dank voor de info
Antwoord
#6
Telenet maakt het mogelijk voor gebruikers om één simkaart tegelijkertijd te gebruiken in een smartphone en in een smartwatch. In de telefoon gaat een fysieke simkaart en in het horloge een eSIM. Apple en Samsung brengen smartwatches met LTE-ondersteuning uit.

Apple Watch Series 6Telenet is de eerste provider die dergelijke functionaliteit aanbiedt in België en doet dat onder de noemer Telenet One Number. Meerdere providers bieden al eSIM aan, maar niet de mogelijkheid om één nummer in zowel een smartphone als horloge te combineren.

Volgens Telenet gaat Apple zijn LTE-versie van de Apple Watch dit najaar ook uitbrengen in België. Apple verkoopt tot nu toe in Nederland en België geen Apple Watch Cellular-uitvoeringen.

Telenet noemt specifiek ondersteuning voor de Galaxy Watch 3 en Watch Active 2 en voor de Apple Watch Series 6 en Apple Watch SE. Eerdere generaties van de horloges van Apple en Samsung met eSIM-ondersteuning die in een ander Europees land zijn gekocht, werken volgens de provider ook.

Vanaf 13 november is Telenet One Number beschikbaar en inbegrepen bij WIGO- en YUGO-abonnementen en de zakelijke KLIK-bundels. Een mobiel nummer kan aan één eSIM gekoppeld worden. De simkaart en eSIM maken vervolgens gebruik van dezelfde data- en belminutenbundel.

Telenet heeft nog geen ondersteuning voor eSIM in smartphones, maar de provider zegt dat die ondersteuning in de loop van volgend jaar komt.
Antwoord
#7
Hoeveel nummers kunnen er nu op 1 e-sim?
Verleden jaar al hoort dat het er meerdere zijn echter nu niets meer over te lezen Sad
Jan
Antwoord
#8
Telenet One Number kan ondertussen geactiveerd worden op volgende Samsung Watches:  Samsung Galaxy Watch 3 LTE Samsung Galaxy Watch Active 2 Andere Samsung Watches ondersteunt Telenet momenteel niet. Als klant kan je momenteel de Galaxy Watch 3 LTE al kopen, binnenkort komt daar ook het andere model bij.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)