Geike Arnaert maakt na 12 jaar comeback bij Hooverphonic
#1
Verrassend nieuws uit de muziekwereld. Zangeres Geike Arnaert (41) slaat de handen opnieuw in elkaar met Alex Callier (47) en keert terug naar Hooverphonic, de groep die ze in 2008 verliet. Maandagavond om middernacht verschijnt hun gekende Mad about you al in een nieuwe versie. Na drie jaar zet Callier de samenwerking met huidige zangeres Luka Cruysberghs (19) dus stop. “We hadden het gevoel dat we dit moesten doen”, klinkt het.

“We zijn elkaar tegengekomen. We zijn beginnen babbelen. We hadden alle drie terug goesting om samen te werken, dus we hadden het gevoel dat we dit moesten doen. Het is nog altijd de core Hooverphonic, die voor heel veel mensen synoniem staat met de band. Zo simpel is het.”

Het komt onverwacht, de rentree van zangeres Geike Arnaert bij Hooverphonic. In 2008 verliet ze de band van Alex Callier en Raymond Geerts om een soloplaat te maken. “Dat kon ze niet combineren met een fulltime job bij ons”, zegt Callier. “We vonden het erg jammer, maar de split was zeker niet vijandig. Al werd dat hier en daar geopperd.”

Maar nu zijn ‘The magnificent three’, zoals de Japanners hen destijds omschreven, dus terug bijeen. “Het zaadje is niet zo lang geleden geplant”, zegt Callier. “Geike belde me over iets praktisch. Het gesprek was heel joviaal. Ik vertelde haar dat we bezig waren met de voorbereiding van de twintigste verjaardag van ons album The magnificent tree, en opeens bleek dat we terug zin hadden om samen te werken.”

Luka krijgt solosingle

“Het is een vreemde sensatie”, zegt Arnaert zelf. “Maar ik stap er met heel veel plezier terug in. Hoe de fans gaan reageren, weet ik niet. Maar het voelt echt goed voor mezelf.”

Voor Luka Cruysberghs, de huidige zangeres van Hooverphonic, voelt het verhaal wellicht minder goed aan. “Het is natuurlijk een beetje bitterzoet voor haar”, geeft Callier toe. “We hebben met Luka drie geweldige jaren gehad. Maar onze samenwerking stopt hier. We blijven haar met heel ons hart steunen. Ze krijgt een solosingle van Universal en als Luka dat wil, zal ik haar uiteraard ook solo blijven begeleiden.”

Maandagavond maakt Geike Arnaert al meteen haar comeback bij Hooverphonic. Om middernacht verschijnt hun hit Mad about you in een nieuwe versie. “De stemopnames met Geike voelden onmiddellijk vertrouwd”, aldus Callier. “We hadden elf intense jaren samengewerkt. We zijn allemaal ouder en wijzer. De nieuwe opname klinkt meer ingetogen, en misschien zelfs iets meer triphop dan het origineel uit 2000.”
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)