Stadsradio Vlaanderen bij Telenet vanaf 10/12/2020
#1
Vanaf 10 december 2020 verwelkomen we ook een nieuwe radiozender, genaamd Stadsradio Vlaanderen. Stadsradio Vlaanderen is een Vlaamse netwerkradio die elke dag regionaal nieuws brengt en live programma’s met de grootste hits van de jaren 70, 80 en 90

Vlaanderen: 947
Brussel/Wallonië: 948

Bron: Zenderaanpassingen Telenet
Antwoord
#2
staat momenteel open op de kabel dus door elke DVB-C tuner te beluisteren, bitrate is 192kbit/s
deze is ook ondertussen deze week bij de lijst gezet van radio zenders dat open staan met respectievelijk hun bitrate.

https://tv-digitaal.info/Thread-DVB-radi...eit-geluid
Antwoord
#3
Die radiozenders vissen toch vaak in dezelfde vijver.
Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze nog wat internationale radio's toevoegen.
Op mijn schoteltje heb ik slechte ontvangst van de Spaanse openbare radio's, sedert ze op die andere frequentie zitten (TVEi ook).
Voor de BBC kan ik makkelijk de kabel als backup gebruiken, maar met de Spaanse radiozenders gaat dit dus helaas niet.
Antwoord
#4
(17-12-2020, 23:46)boulder schreef: Die radiozenders vissen toch vaak in dezelfde vijver.
Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze nog wat internationale radio's toevoegen.
Op mijn schoteltje heb ik slechte ontvangst van de Spaanse openbare radio's, sedert ze op die andere frequentie zitten (TVEi ook).
Voor de BBC kan ik makkelijk de kabel als backup gebruiken, maar met de Spaanse radiozenders gaat dit dus helaas niet.

zolang die radio zenders betalen blijven ze er op, het is niet goedkoop voor op de kabel te mogen, bedragen rond 100.000 euro voor 4 jaar bv zijn geen uitzonderingen.
en dan is er nog een regeling met vrij te ontvangen of gecodeerd in prijs.
Antwoord
#5
(18-12-2020, 13:49)master-magic schreef:
(17-12-2020, 23:46)boulder schreef: Die radiozenders vissen toch vaak in dezelfde vijver.
Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze nog wat internationale radio's toevoegen.
Op mijn schoteltje heb ik slechte ontvangst van de Spaanse openbare radio's, sedert ze op die andere frequentie zitten (TVEi ook).
Voor de BBC kan ik makkelijk de kabel als backup gebruiken, maar met de Spaanse radiozenders gaat dit dus helaas niet.

zolang die radio zenders betalen blijven ze er op, het is niet goedkoop voor op de kabel te mogen, bedragen rond 100.000 euro voor 4 jaar bv zijn geen uitzonderingen.
en dan is er nog een regeling met vrij te ontvangen of gecodeerd in prijs.

Zoveel geld? Dan moet je toch gek zijn om op de kabel te komen . Wat kost het dan op internet?
Ze zitten  daar toch ook
Antwoord
#6
(18-12-2020, 18:54)chukky2 schreef:
(18-12-2020, 13:49)master-magic schreef:
(17-12-2020, 23:46)boulder schreef: Die radiozenders vissen toch vaak in dezelfde vijver.
Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze nog wat internationale radio's toevoegen.
Op mijn schoteltje heb ik slechte ontvangst van de Spaanse openbare radio's, sedert ze op die andere frequentie zitten (TVEi ook).
Voor de BBC kan ik makkelijk de kabel als backup gebruiken, maar met de Spaanse radiozenders gaat dit dus helaas niet.

zolang die radio zenders betalen blijven ze er op, het is niet goedkoop voor op de kabel te mogen, bedragen rond 100.000 euro voor 4 jaar bv zijn geen uitzonderingen.
en dan is er nog een regeling met vrij te ontvangen of gecodeerd in prijs.

Zoveel geld? Dan moet je toch gek zijn om op de kabel te komen . Wat kost het dan op internet?
Ze zitten  daar toch ook

daar kost de sabamkosten al 1200 euro zonder reclame, komt er reclame bij kan dat al tegen de 2000 euro lopen per jaar, dan heb je de streaming kosten nog niet, dat kost soms rond de 100 euro per jaar maar dat kunnen ze delen met andere webradio's als ze willen.
radio kost veel.
en veel van die kleine radio's kunnen de kosten niet betalen, zie het DAB+ verhaal van een beetje terug dat enkele Vlaamse zenders van DAB+ gingen.
Antwoord
#7
@chukky2

hoe raar het kan verlopen allemaal, zie hieronder:

Citaat:Op datum van 16 december heeft de Raad van State de erkenning van Stadsradio Vlaanderen vernietigd. Dit gebeurde op vraag van Radio Maria. Het netwerk zal dus net zoals Hit! destijds, alle activiteiten moeten staken. De RVS geeft de overheid wel vier maanden de tijd om orde op zaken te stellen. Stadsradio Vlaanderen kan dus nog gedurende die tijd blijven uitzenden. De kans is reëel dat Minister van Media Benjamin Dalle Minister dit netwerk opnieuw openbaar gaat verdelen.
Antwoord
#8
(18-12-2020, 22:15)master-magic schreef: @chukky2

hoe raar het kan verlopen allemaal, zie hieronder:

Citaat:Op datum van 16 december heeft de Raad van State de erkenning van Stadsradio Vlaanderen vernietigd. Dit gebeurde op vraag van Radio Maria. Het netwerk zal dus net zoals Hit! destijds, alle activiteiten moeten staken. De RVS geeft de overheid wel vier maanden de tijd om orde op zaken te stellen. Stadsradio Vlaanderen kan dus nog gedurende die tijd blijven uitzenden. De kans is reëel dat Minister van Media Benjamin Dalle Minister dit netwerk opnieuw openbaar gaat verdelen.

Idd, dus telenet kan het vergeten 😉
Antwoord
#9
(19-12-2020, 19:21)chukky2 schreef:
(18-12-2020, 22:15)master-magic schreef: @chukky2

hoe raar het kan verlopen allemaal, zie hieronder:

Citaat:Op datum van 16 december heeft de Raad van State de erkenning van Stadsradio Vlaanderen vernietigd. Dit gebeurde op vraag van Radio Maria. Het netwerk zal dus net zoals Hit! destijds, alle activiteiten moeten staken. De RVS geeft de overheid wel vier maanden de tijd om orde op zaken te stellen. Stadsradio Vlaanderen kan dus nog gedurende die tijd blijven uitzenden. De kans is reëel dat Minister van Media Benjamin Dalle Minister dit netwerk opnieuw openbaar gaat verdelen.

Idd, dus telenet kan het vergeten 😉

als ze het niet klaar spelen in die periode kan het snel gedaan zijn met die zender, is toch gepruts, regionale nieuwsberichten dat door de eigenaar zijn ingesproken met horten en stoten.
maar veel van die keten radio's is toch de moeite niet meer.
BNL zit ook al in slechte papieren.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)