Nieuwe 4K zenders op de Astra 19.2 Oost
#1
SES heeft vijf extra Ultra HD (UHD) demokanalen aangezet op de uitzendfrequentie

10.995 GHz H – 22000 – 5/6.

Op dezelfde transponder is nu ook de zender UHDTV in volwaardig 4K UHD te ontvangen.
Antwoord
#2
Demozenders, de opkomst van 4K gaat toch heel traag.
Antwoord
#3
(13-03-2021, 08:56)boulder schreef: Demozenders, de opkomst van 4K gaat toch heel traag.

ze testen al 8K en 16K, vrees dat het voor de zenders te duur is en te snel gaat welke standaard het wordt.
ook de providers moeten plaats hebben natuurlijk.
Antwoord
#4
(13-03-2021, 09:46)master-magic schreef:
(13-03-2021, 08:56)boulder schreef: Demozenders, de opkomst van 4K gaat toch heel traag.

ze testen al 8K en 16K, vrees dat het voor de zenders te duur is en te snel gaat welke standaard het wordt.
ook de providers moeten plaats hebben natuurlijk.
Ja, en bandbreedte kost geld, hee.
De TV makers en zo hebben natuurlijk liefst 8K, 16K, ... zo snel mogelijk zodat ze weer iets nieuws kunnen verkopen, maar voor de providers betekent het steeds weer meer bandbreedte huren of inzetten per zender.
Mijn ontvanger kan 4K aan, mijn TV is beperkt tot full HD.
Ik denk dat ik enkel naar 4K zal gaan als de TV het begeeft.
Hopelijk zijn er tegen dan ook enkele 4K zenders die de moeite zijn (waarom geen BBC 4K, zoals indertijd BBC HD, zou leuk zijn).
Antwoord
#5
(13-03-2021, 10:04)boulder schreef:
(13-03-2021, 09:46)master-magic schreef:
(13-03-2021, 08:56)boulder schreef: Demozenders, de opkomst van 4K gaat toch heel traag.

ze testen al 8K en 16K, vrees dat het voor de zenders te duur is en te snel gaat welke standaard het wordt.
ook de providers moeten plaats hebben natuurlijk.
Ja, en bandbreedte kost geld, hee.
De TV makers en zo hebben natuurlijk liefst 8K, 16K, ... zo snel mogelijk zodat ze weer iets nieuws kunnen verkopen, maar voor de providers betekent het steeds weer meer bandbreedte huren of inzetten per zender.
Mijn ontvanger kan 4K aan, mijn TV is beperkt tot full HD.
Ik denk dat ik enkel naar 4K zal gaan als de TV het begeeft.
Hopelijk zijn er tegen dan ook enkele 4K zenders die de moeite zijn (waarom geen BBC 4K, zoals indertijd BBC HD, zou leuk zijn).

via de Iplayer kan je programma's zien in 4K, maar dit is ook beperkt tot de UK, er was sprake van een BBC 4K maar denk dat ze dit niet meer mogen doen door de besparingen daar, al starten ze volgend jaar weer met BBC 3, dus ja we zullen moeten afwachten.
Antwoord
#6
Ik vond dat concept van BBC HD indertijd heel goed.
Enkel programma's die al in HD opgenomen werden, maar van de 4 hoofd BBC zenders kwamen dan in HD op dat ene kanaal terecht.
Men zou dat ook kunnen doen voor 4K
Op die manier heb je maar één keer bandbreedte nodig, en alle programma's die uitgezonden worden zijn dan in 4K, in plaats van 10% 4K en de rest geüpscalede content.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)