leveringsproblemen met de wifi boosters
#1
Door COVID-19 is de vraag naar allerlei toestellen wereldwijd enorm gestegen, waardoor er in verschillende sectoren een groot tekort is. Ook voor de leverancier van wifi-boosters heeft dat grote gevolgen.

tekort aan onderdelen
te weinig beschikbare containers
havens zitten met enorme vertragingen

Daarnaast was het voorbije jaar door COVID-19 ook een recordjaar voor wifi-boosters. Nog nooit hebben zo veel klanten een Access Point of wifi powerline(-set) besteld.

Door de combinatie van die factoren is de voorraad wifi-boosters op dit moment veel te klein. Er komen wel maandelijks nieuwe leveringen toe, maar die zullen het komende (half) jaar niet groot genoeg zijn om de tekorten weg te werken. Daarom moet Telenet enkele drastische maatregelen nemen.

De optie om een booster te bestellen via de app zal op regelmatige basis volledig of gedeeltelijk worden dichtgezet. Zo is het momenteel niet meer mogelijk mo nog een wifi powerline-set te bestellen.
In de winkels mogen alleen maar defecte boosters worden omgeruild. Ook technici hebben nog een gelimiteerde stock om defecte toestellen te vervangen waar nodig.
Toestellen die via de Telenet-app niet beschikbaar zijn, kunnen ook niet via de klantendienst verkregen worden

Aanpak Telenet richting de klanten (algemene communicatie naar klanten)

Telenet zoekt altijd mee naar een oplossing op maat en dat is niet voor elke klant een wifi-booster
Soms helpt het al om de wifi-tips te overlopen en controleren om het bereik te verbeteren
Eist de klant toch een wifi-booster? Dan zal Telenet bekijken met de klant of het plaatsen van een Access Point mogelijk is. Die kan voorlopig namelijk wel nog besteld worden via de Telenet-app. Dit is ook sowieso de betere oplossing wanneer er bij de klant al een UTP-kabel voorzien is.
Is een Access point geen optie? Dan zal Telenet de klant voorlopig moeten vragen om even geduld te hebben en het later opnieuw te proberen via de Telenet-app.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)