Telenet implementeert gebruikersinterfacesoftware van Media Distillery voor het zoeke
#1
De Belgische operator Telenet heeft het Image Distillery-systeem van de Dutch Media Distillery geïmplementeerd om het zoeken naar en het ontdekken van tv-inhoud voor zijn 1,8 miljoen kabeltelevisieabonnees te verbeteren. De technologie is nu live als onderdeel van een nieuwe meerjarige overeenkomst.

Image Distillery zal AI gebruiken om dynamisch en automatisch 3.000 stilstaande beelden per dag te genereren voor Telenet, die elk uitgezonden tv-programma vertegenwoordigen, voor weergave in de gebruikersinterface van de dienst. Het systeem vangt, verwerkt en optimaliseert beelden van elke live uitzendfeed en maakt schermafbeeldingen die elk programma op de meest visueel aantrekkelijke manier kunnen weergeven. De beelden zouden moeten leiden tot een grotere betrokkenheid en tevredenheid van abonnees, zei Telenet.

Voor elke show slaat het Image Distillery-systeem verschillende kandidaat-afbeeldingen op en verwijdert automatisch lege spaties, ondertitels en afbeeldingen die de kanaallogo's op het scherm kunnen verstoren. De foto's worden vervolgens verkleind en bijgesneden om afbeeldingen te maken die de kijker waarschijnlijk zullen aanspreken. Het systeem evalueert en rangschikt de kandidaatafbeeldingen voor elke show op basis van vooraf ingestelde kwaliteitscriteria; het systeem selecteert dan automatisch de beste afbeelding en de operator kan deze onmiddellijk gebruiken in de gebruikersinterface, ook tijdens de uitzending van de show.

"We hebben een breed scala aan lineaire kanalen. Er is ook een groot verschil tussen het aantal beelden dat we per kanaal beschikbaar hebben om te gebruiken in onze EPG (elektronisch programmagestuurd)", legt Ivor Micallef, directeur Entertainment Products bij Telenet, uit. "Hoewel sommige van de grotere omroepen veel moeite hebben gedaan om hun beeldmateriaal en programma-informatie samen te stellen, doen ze dat niet allemaal. Dat kan vooral moeilijk zijn voor sommige kleinere omroepen", legt hij uit.

Dit kan de operator ertoe dwingen stockfoto's te gebruiken. Maar dit maakt de EPG minder aantrekkelijk en minder bruikbaar, aangezien er geen afbeeldingen zijn om afleveringen van elkaar te onderscheiden.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)