Einde kijken met losse kaart?
#1
https://www.sat4all.com/forums/topic/372...uari-2022/
Antwoord
#2
(08-04-2021, 18:26)boulder schreef: https://www.sat4all.com/forums/topic/372...uari-2022/

had dit voorspelt als ze naar Canal+ overgingen dat die het gingen dichtmaken met enkel CI module of hun eigen bak,
verschiet er niet van.


Citaat:OUDERE MEDIAGUARD-CODERINGEN

Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van decoderen. Daarom worden met ingang van februari 2022 aan aantal oudere versies niet meer ondersteund.

Het gaat om de volgende coderingen:


• De CI-module versie 2.0 (zwarte sticker met wereldbol).
• Alle decoders waarbij gebruik wordt gemaakt van een directe kaartinlay (bv. VU+, een aantal modellen van Reebox en Dreambox, maar met uitzondering van apparatuur die direct door Canal Digitaal geleverd is zoals de SAT801 én de Philips 71- en 81-serie).
• Aston- en PowerCam-modules.
Antwoord
#3
Ik voorspel dat al jaren, het verwonderde mij alleen dat het zo lang geduurd heeft.
Alleen vraag ik mij af wie nog voor satelliet gaat kiezen.
Als alle beperkingen dezelfde zijn (of nog extra beperkt), en je hebt veel zenders alleen maar in SD terwijl je ze elders in HD hebt, en andere zenders ontbreken of draaien in een carrousel, en je moet dan nog duurdere apparatuur aankopen, en de abonnementsprijs scheelt ook niet veel meer, wie gaat dat dan nog doen?
Ik denk dat dit wel eens het einde van TVV kan worden.
Het is precies alsof ze alles wat er maar enigszins interessant aan was, wilden wegknippen.
Antwoord
#4
(08-04-2021, 19:10)boulder schreef: Ik voorspel dat al jaren, het verwonderde mij alleen dat het zo lang geduurd heeft.
Alleen vraag ik mij af wie nog voor satelliet gaat kiezen.
Als alle beperkingen dezelfde zijn (of nog extra beperkt), en je hebt veel zenders alleen maar in SD terwijl je ze elders in HD hebt, en andere zenders ontbreken of draaien in een carrousel, en je moet dan nog duurdere apparatuur aankopen, en de abonnementsprijs scheelt ook niet veel meer, wie gaat dat dan nog doen?
Ik denk dat dit wel eens het einde van TVV kan worden.
Het is precies alsof ze alles wat er maar enigszins interessant aan was, wilden wegknippen.

voor de gewone thuis kijkers zullen ze minder klanten hebben of die enkele in het buitenland die het hebben die zullen aanpassen die niks opnemen.
voor in Vlaanderen is er nog hun beperkte aanbod via DVB-T2, dat kan de vervanger worden van de satelliet, enige dat als optie nog is is de CI module voor wie op verplaatsing gaat met satelliet (thuis en in buitenverblijf).
had het al enkele weken ook door dat dit ging gebeuren door de zenders dat niet op een 130 smartcard kunnen, ze wilde me hun eigen box aanbieden gratis voor een jaar extra abbo.
heb het afgekeurd die optie.
dan maar zonder die 2 zenders en binnen enkele maanden stoppen.

het overgaan naar Canal+ gaf dit ook een snellere verandering met hun standpunt dat ze hebben.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)