Blochbuster wordt concurent Netflix in amerika
#1
Winkelketen Blockbuster gooit de handdoek in de ring

De DVD is nu echt dood. Verhuurketen Blockbuster gaat begin 2014 zijn laatste driehonderd Amerikaanse winkels sluiten. De postorderdienst houdt er halverwege december mee op. Alleen franchisewinkels blijven open.
Blockbuster lijkt de strijd tegen diensten als Hulu en Netflix te hebben verloren. Eerder dit jaar werden al driehonderd winkels gesloten, maar eigenaar Dish – het Amerikaanse Canal Digitaal – sluit dus nu de winkeldivisie. Volgens CEO Joseph Clayton is er geen andere mogelijkheid: “Het is geen makkelijk besluit, maar de consument kiest voor digitale distributie.”
Het bedrijf werd halverwege de jaren tachtig opgericht, en liftte mee op het succes van de videorecorder. Buiten de VS werden winkels geopend in onder meer Engeland, Denemarken, Australië en Mexico.

Blockbuster verdwijnt niet helemaal, los van de franchiseformule. Dish gaat investeren in Blockbuster on Demand, een concurrent van Netflix.

Wie weet is dit al te laat of ?, de toekomst zal het uitwijzen
Antwoord
#2
(09-11-2013, 21:17)natte schreef:
(09-11-2013, 03:53)zorro123 schreef: Winkelketen Blockbuster gooit de handdoek in de ring

De DVD is nu echt dood. Verhuurketen Blockbuster gaat begin 2014 zijn laatste driehonderd Amerikaanse winkels sluiten. De postorderdienst houdt er halverwege december mee op. Alleen franchisewinkels blijven open.
Blockbuster lijkt de strijd tegen diensten als Hulu en Netflix te hebben verloren. Eerder dit jaar werden al driehonderd winkels gesloten, maar eigenaar Dish – het Amerikaanse Canal Digitaal – sluit dus nu de winkeldivisie. Volgens CEO Joseph Clayton is er geen andere mogelijkheid: “Het is geen makkelijk besluit, maar de consument kiest voor digitale distributie.”
Het bedrijf werd halverwege de jaren tachtig opgericht, en liftte mee op het succes van de videorecorder. Buiten de VS werden winkels geopend in onder meer Engeland, Denemarken, Australië en Mexico.

Blockbuster verdwijnt niet helemaal, los van de franchiseformule. Dish gaat investeren in Blockbuster on Demand, een concurrent van Netflix.

Wie weet is dit al te laat of ?, de toekomst zal het uitwijzen

beste zorro er zijn er nog meer opkomsqt zie tvtotaal xbox one,rucku, koop een mediaspeler, androidtvpc je ogen vallen open ga naar filmon, xbmc, .....n xtremer jongen dit bestaat hier allang ga voor innovatie combineer kabel,iptv,internettv en satellite. ik zoek nog steeds ben nu sparen ruckutv 170 euro altsat. jongens 10000 kanalen kwijlkwijlkwijl

weet ik wel, maar als de dvd (hier zal het nog wat langer duren),
eruit gaat, de volgende in rij is de blue ray, en eenmaal die er ook uit is,
is het gedaan met de vrije keuze te zien wat je wilt, wordt dan bepaalt bij wat je bent, netflix of rex of rio en ga zo maar verder,
want om een voorbeeld te geven, wil je graag een serie zien, die men geeft, kan je die enkel maar zien zolang ze die aanbieden,
daarna zit je daar op je honger, want je wilt die nog eens een keertje zien, maar gaat dan niet meer,
zij bepalen de keuze : niet jij meer
Antwoord
#3
(09-11-2013, 21:17)natte schreef:
(09-11-2013, 03:53)zorro123 schreef: Winkelketen Blockbuster gooit de handdoek in de ring

De DVD is nu echt dood. Verhuurketen Blockbuster gaat begin 2014 zijn laatste driehonderd Amerikaanse winkels sluiten. De postorderdienst houdt er halverwege december mee op. Alleen franchisewinkels blijven open.
Blockbuster lijkt de strijd tegen diensten als Hulu en Netflix te hebben verloren. Eerder dit jaar werden al driehonderd winkels gesloten, maar eigenaar Dish – het Amerikaanse Canal Digitaal – sluit dus nu de winkeldivisie. Volgens CEO Joseph Clayton is er geen andere mogelijkheid: “Het is geen makkelijk besluit, maar de consument kiest voor digitale distributie.”
Het bedrijf werd halverwege de jaren tachtig opgericht, en liftte mee op het succes van de videorecorder. Buiten de VS werden winkels geopend in onder meer Engeland, Denemarken, Australië en Mexico.

Blockbuster verdwijnt niet helemaal, los van de franchiseformule. Dish gaat investeren in Blockbuster on Demand, een concurrent van Netflix.

Wie weet is dit al te laat of ?, de toekomst zal het uitwijzen

beste zorro er zijn er nog meer opkomsqt zie tvtotaal xbox one,rucku, koop een mediaspeler, androidtvpc je ogen vallen open ga naar filmon, xbmc, .....n xtremer jongen dit bestaat hier allang ga voor innovatie combineer kabel,iptv,internettv en satellite. ik zoek nog steeds ben nu sparen ruckutv 170 euro altsat. jongens 10000 kanalen kwijlkwijlkwijl

zijn dat dan kwaliteitszenders of zenders vol met reclame en zever in pakskes,
zoveel zenders kan je amper op een avond zien of je moet al heel de avond zappen,
en kwaliteit via internet,ik ben nog niet overtuigd momenteel.
Antwoord
#4
(09-11-2013, 23:32)zorro123 schreef: is het gedaan met de vrije keuze te zien wat je wilt, wordt dan bepaalt bij wat je bent, netflix of rex of rio en ga zo maar verder,
want om een voorbeeld te geven, wil je graag een serie zien, die men geeft, kan je die enkel maar zien zolang ze die aanbieden,
daarna zit je daar op je honger, want je wilt die nog eens een keertje zien, maar gaat dan niet meer,
zij bepalen de keuze : niet jij meer
Dat is iets wat ik al zag aankomen van bij het begin van digitale TV.
Heb er toen al tegen gewaarschuwd, maar ik werd afgedaan als een lastpost, een doemdenker.
Ik wil die vrijheid niet afgeven, heb nog altijd mijn Dreambox 8000 en doe zoveel mogelijk met dat toestel, en zo weinig mogelijk met de eigen boxen van de leveranciers.
Het is allemaal veel duurder, maar ik heb ten minste vrijheid.
Ik kijk heel veel BBC, en mag er niet aan denken dat ik dan beperkt ben qua diskcapaciteit en qua houdbaarheid van mijn opnames.
Ik kijk nu nog naar opnames van oktober 2012, mocht ik dat met digicorders moeten doen, ik mocht er een stuk of 3 zetten, en dan hopen dat er nooit een harddisk- of ander probleem is, of ik ben alles kwijt.

Met het verdwijnen van de videotheek (het gaat heel snel nu) mag je rekenen op een serieus verschraald aanbod.
Je zult alleen nog kunnen zien wat de provider nu naar voren schuift, en dat zal iedere maand anders zijn, en zo zul je opgejaagd worden, want je weet nooit wanneer die film of serie uit het aanbod verdwijnt.
De kwaliteit zal ook minder zijn dan een Bluray, om bandbreedte te sparen.
Maar eens 4K er is zul je niet meer kunnen vergelijken tussen wat je ziet als het vanop een schijfje komt en als het via streaming komt, want het schijfje zal er niet meer zijn.
Antwoord
#5
(10-11-2013, 14:44)boulder schreef:
(09-11-2013, 23:32)zorro123 schreef: is het gedaan met de vrije keuze te zien wat je wilt, wordt dan bepaalt bij wat je bent, netflix of rex of rio en ga zo maar verder,
want om een voorbeeld te geven, wil je graag een serie zien, die men geeft, kan je die enkel maar zien zolang ze die aanbieden,
daarna zit je daar op je honger, want je wilt die nog eens een keertje zien, maar gaat dan niet meer,
zij bepalen de keuze : niet jij meer
Dat is iets wat ik al zag aankomen van bij het begin van digitale TV.
Heb er toen al tegen gewaarschuwd, maar ik werd afgedaan als een lastpost, een doemdenker.
Ik wil die vrijheid niet afgeven, heb nog altijd mijn Dreambox 8000 en doe zoveel mogelijk met dat toestel, en zo weinig mogelijk met de eigen boxen van de leveranciers.
Het is allemaal veel duurder, maar ik heb ten minste vrijheid.
Ik kijk heel veel BBC, en mag er niet aan denken dat ik dan beperkt ben qua diskcapaciteit en qua houdbaarheid van mijn opnames.
Ik kijk nu nog naar opnames van oktober 2012, mocht ik dat met digicorders moeten doen, ik mocht er een stuk of 3 zetten, en dan hopen dat er nooit een harddisk- of ander probleem is, of ik ben alles kwijt.

Met het verdwijnen van de videotheek (het gaat heel snel nu) mag je rekenen op een serieus verschraald aanbod.
Je zult alleen nog kunnen zien wat de provider nu naar voren schuift, en dat zal iedere maand anders zijn, en zo zul je opgejaagd worden, want je weet nooit wanneer die film of serie uit het aanbod verdwijnt.
De kwaliteit zal ook minder zijn dan een Bluray, om bandbreedte te sparen.
Maar eens 4K er is zul je niet meer kunnen vergelijken tussen wat je ziet als het vanop een schijfje komt en als het via streaming komt, want het schijfje zal er niet meer zijn.

zolang ze hier nog winst maken op DVD of BUE-RAY zal er hier nog niets
veranderen, maar vanaf men verlies erop lijdt, tja dan zal het stoppen zijn (en de twee zijn wel in dalende lijn),
maar eenmaal er geen van beiden meer zijn, zullen die (dit allemaal zever noemen),wel anders gaan denken : maar tja dit is de toekomst
Antwoord
#6
(10-11-2013, 21:18)zorro123 schreef: zolang ze hier nog winst maken op DVD of BUE-RAY zal er hier nog niets
veranderen, maar vanaf men verlies erop lijdt, tja dan zal het stoppen zijn (en de twee zijn wel in dalende lijn),
Nog niet opgemerkt hoeveel videotheken er al verdwenen zijn ?
Veel van de overblijvende verkopen trouwens van alles en nog wat om het hoofd boven water te houden.
Dat is de huurmarkt, de koopmarkt zal het wel nog iets langer uitzingen, maar het is duidelijk een aflopend verhaal.

Je ziet ook de verandering in mentaliteit bij de mensen, waar men vroeger allemaal een DVD speler moest hebben, en die ook regelmatig gebruikte, zie je meer en meer mensen die hun toestel ook al lang niet meer gebruikt hebben.
Gemak primeert op beeldkwaliteit en keuzeaanbod, niet uit je huis moeten om een film te gaan huren, en die dan achteraf terug te brengen, zorgt ervoor dat veel mensen die moeite niet meer nemen.
Enkel nog voor de kinderen worden nog wel DVD'tjes gekocht, omdat kinderen de neiging hebben wel 100 keer dezelfde film te bekijken, en dan wordt het onbetaalbaar om dieiedere keer via Video op Aanvraag tebestellen.
Antwoord
#7
soms ligt het ook aan de prijs dat ze voor een dvd film vragen dat er amper word verkocht,
de goedkopere dvd's verkopen beter denk ik.
Antwoord
#8
(10-11-2013, 21:48)master-magic schreef: soms ligt het ook aan de prijs dat ze voor een dvd film vragen dat er amper word verkocht,
de goedkopere dvd's verkopen beter denk ik.
Ja, natuurlijk verkopen de goedkopere beter dan de duurdere.
Het gaat over het globale plaatje.
Je ziet videotheken sluiten, een winkelketen als Free Record Shop gaat overkop in Nederland, en kan het nog net redden hier, maar hoe lang nog ?
Ik zie die sector niet lang meer overleven, een paar jaar misschien nog, maar dan lijkt mij het einde in zicht.
Video op Aanvraag via TN, BGC, Netflix en dergelijke zal het gat opvullen.
Ik vraag mij alleen af of je nog voldoende keuze zult hebben, en of de beeldkwaliteit zal verbeteren, want daar is nog serieus werk aan.
Antwoord
#9
(10-11-2013, 21:58)natte schreef: volgens mij gaat steamingtv alles overwinnen in toekomst
Is toch precies hetzelfde als ik zeg ?
Tenminste als je streaming TV bedoelt, tenzij er stoom uit jouw TV toestel komt, natuurlijk Big Grin
Antwoord
#10
(10-11-2013, 21:58)natte schreef:
(10-11-2013, 21:54)boulder schreef:
(10-11-2013, 21:48)master-magic schreef: soms ligt het ook aan de prijs dat ze voor een dvd film vragen dat er amper word verkocht,
de goedkopere dvd's verkopen beter denk ik.
Ja, natuurlijk verkopen de goedkopere beter dan de duurdere.
Het gaat over het globale plaatje.
Je ziet videotheken sluiten, een winkelketen als Free Record Shop gaat overkop in Nederland, en kan het nog net redden hier, maar hoe lang nog ?
Ik zie die sector niet lang meer overleven, een paar jaar misschien nog, maar dan lijkt mij het einde in zicht.
Video op Aanvraag via TN, BGC, Netflix en dergelijke zal het gat opvullen.
Ik vraag mij alleen af of je nog voldoende keuze zult hebben, en of de beeldkwaliteit zal verbeteren, want daar is nog serieus werk aan.
volgens mij gaat steamingtv alles overwinnen in toekomst

tja, en het verdwijnen (toekomst, niet nu) van dvd en blue-ray,
en ben je afhankelijk van wat ze aanbieden, zeer mooie toekomst is dit nu ook weer niet
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)