Tv box software 4.43
#1
Telenet startte woensdag 19/10 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 4.43 op de TV-box. Normaal krijgt iedereen ten laatste 26/10 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features

Volgende episode

Bij het bekijken van een serie (opname, terugkijk-TV of TV-theek) krijg je nu (wanneer toepasselijk) een knop op de doorspoelbar die je toelaat om naar de aflevering te springen. Je kan de knop bereiken met de pijl naar boven, eens je de doorspoelbalk zichtbaar hebt.

Navigeren naar opnames

Je kan nu met stembesturing direct naar je lijsten van geplande opnames gaan. Bijvoorbeeld:

'Ga naar geplande opnames'
'Ga naar verwachte opnames'
'Ga naar komende opnames'
'Ga naar opnames' brengt je nog steeds naar de lijst met voltooide opnames.

Tweetalige Prime Video metadata

De metadata voor Amazon Prime Video content was al een tijdje beschikbaar in de UI (zoekresultaten en op detail pagina's). Nu is hij (waar toepasselijk) beschikbaar in het Frans als het Nederlands.

Opgeloste problemen

Apps

problemen met de Streamz-app als de catalogus structuur verandert
Stabiliteit en performantie
occasioneel geen beeld of geluid
TV-box die in een oneindige crash loop gaat
automatische herstart na een upgrade

Stembesturing

kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
schoonheidsfoutje bij zoeken naar 'een' (niet genoemde) reeks

Cloud Video Player

korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames
CS2x17 foutmeldingen bij bepaalde programma's (opname of terugkijk-TV)

TV-theek

corrupte UI bij navigeren door TV-theek
fouten bij herbekijken van een TV-theek programma na aflopen van de aankoopperiode
opt-in dialoog niet getoond in beperkt aantal scenario's van AVOD bestellen

Opnames

incorrecte berekening van het bingewatch punt
problemen bij opname van gesplitte events

UI/profielen

titel an Zenderzone scherm is incorrect

Gekende problemen

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.

Apps
zwart scherm bij BACK-navigatie van zoekresultaten naar een actieve app

Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
de pairing wizard om je afstandsbediening aan je TV/versterker te connecteren, hangt vast in een spinnende cursor

Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel

Amazon Prime Video
te snel de Amazon Prime Video app sluiten na het opstarten, geeft een CS2400 foutmelding

Netflix
een verhoogd aantal crashes (niet altijd zichtbaar voor gebruiker)

Cloud Video Player
verhoogd aantal CS2x12 foutmeldingen bij netwerk instabiliteit

Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie

TV-theek
een film of serie die kort bij zijn laatste-view-date komt, is niet meer te bekijken gedurende de volledige aankoop periode

CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items
foute end-title herkenning
een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar
TV-box hangt in TV-theek na CS3400 foutmelding

Opnames
CS5600 foutmelding bij het plannen van een opname vanuit tv-gids data
CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering)
opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie

UI/profielen
elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn
replay programma's die niet kunnen verwijderd worden uit 'Verder kijken'
bij opstart wordt het Telenet scherm soms niet getoond
bij zoeken worden verschillende resultaten (ook terugkijk-TV en opnames) samengeklapt onder de TV-theek noemer

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)