zenderaanpassingen oktober 2022
#1
Op 4 oktober verandert de zender TV5 Monde van zenderpositie.


Zendernummer:

Vlaanderen: 158
Brussel/Wallonië: 15

Iemand een idee waarom ze deze zender van kanaal 156 naar kanaal 158 hebben geplaatst in Vlaanderen ?? Is daar misschien beter beeld ??? Rolleyes Big Grin
Antwoord
#2
omdat ze aan het schuiven zijn met de frequenties en er misschien op die oude plek een andere zender komt.
Antwoord
#3
(07-10-2022, 20:58)master-magic schreef: omdat ze aan het schuiven zijn met de frequenties en er misschien op die oude plek een andere zender komt.
Die frequenties staan toch volkomen los van de logische nummering die ze aan hun zenders geven?
Volgens mij wil een verplaatsing van 156 naar 158 zeggen dat er daar twee andere Franstalige zender zullen geplaatst worden op 156 en 157 (in de logische nummering, dat kan in principe op gelijk welke frequentie zijn), en dat Telenet die 2 andere zenders belangrijker vindt dan TV5 Monde.
Welke zenders dat zullen zijn, geen idee, maar het zouden logischerwijze Franstalige zenders zijn, vermits 155 Arte Belgique is, wat ook een Franstalige (en Duitstalige) zender is.
Antwoord
#4
(08-10-2022, 13:06)boulder schreef:
(07-10-2022, 20:58)master-magic schreef: omdat ze aan het schuiven zijn met de frequenties en er misschien op die oude plek een andere zender komt.
Die frequenties staan toch volkomen los van de logische nummering die ze aan hun zenders geven?
Volgens mij wil een verplaatsing van 156 naar 158 zeggen dat er daar twee andere Franstalige zender zullen geplaatst worden op 156 en 157 (in de logische nummering, dat kan in principe op gelijk welke frequentie zijn), en dat Telenet die 2 andere zenders belangrijker vindt dan TV5 Monde.
Welke zenders dat zullen zijn, geen idee, maar het zouden logischerwijze Franstalige zenders zijn, vermits 155 Arte Belgique is, wat ook een Franstalige (en Duitstalige) zender is.


Laat Frans maar weg , Vlaams  mag komen , alhoewel er genoeg zenders zijn mannen ?
Antwoord
#5
(08-10-2022, 16:18)chukky2 schreef: Laat Frans maar weg , Vlaams  mag komen , alhoewel er genoeg zenders zijn mannen ?
Ik heb niets tegen Vlaamse zenders, maar welke Vlaamse zenders ontbreken er?
Die bestaan natuurlijk, ze gaan ze niet zelf maken.
Antwoord
#6
(08-10-2022, 19:55)boulder schreef:
(08-10-2022, 16:18)chukky2 schreef: Laat Frans maar weg , Vlaams  mag komen , alhoewel er genoeg zenders zijn mannen ?
Ik heb niets tegen Vlaamse zenders, maar welke Vlaamse zenders ontbreken er?
Die bestaan natuurlijk, ze gaan ze niet zelf maken.

Kanaal 157 is al bezet door TV Breizh ! Jammer dat we de Franse commerciele zenders wel mogen ontvangen maar niet de Nederlandse!
We zitten toch in het Vlaamse/Nederlandse landsgedeelte ... We zouden ook de Nederlandse RTL zenders en de SBS zenders mogen krijgen, vind ik...
Antwoord
#7
(09-10-2022, 13:13)Dreekes schreef:
(08-10-2022, 19:55)boulder schreef:
(08-10-2022, 16:18)chukky2 schreef: Laat Frans maar weg , Vlaams  mag komen , alhoewel er genoeg zenders zijn mannen ?
Ik heb niets tegen Vlaamse zenders, maar welke Vlaamse zenders ontbreken er?
Die bestaan natuurlijk, ze gaan ze niet zelf maken.

Kanaal 157 is al bezet door TV Breizh !  Jammer dat we de Franse commerciele zenders wel mogen ontvangen maar niet de Nederlandse!
We zitten toch in het Vlaamse/Nederlandse landsgedeelte ... We zouden ook de Nederlandse RTL zenders en de SBS zenders mogen krijgen, vind ik...

is zo afgesproken dat dit niet mag wegens reclame inkomsten en reclame kosten voor de reclameregie, ze zouden dan meer moeten vragen voor de reclame omdat een bepaalde reclame dan over belgie en Nederland wordt verspreid.
en ja ok, in belgie kan je Canal Digitaal aanvragen, maar hoeveel hebben nog een satelliet schotel en dan nog gericht op de 23.5, en de programma's worden grotendeels op de vlaamse zenders ook uitgezonden met vlaamse personen.
zoveel mis je niet hoor van die Nederlandse commerciële zenders, er is ook veel pulp op die zenders, belgen die het niet hebben zeggen meestal, oooh die zenders missen we, tot dat je het ziet wat ze uitzenden, en nog langere reclame onderbrekingen dan in belgie.
ik zie het niet snel gebeuren in heel Vlaanderen, kost de zenders ook alleen maar meer geld voor uitzendrechten.
Antwoord
#8
(09-10-2022, 17:44)master-magic schreef:
(09-10-2022, 13:13)Dreekes schreef:
(08-10-2022, 19:55)boulder schreef:
(08-10-2022, 16:18)chukky2 schreef: Laat Frans maar weg , Vlaams  mag komen , alhoewel er genoeg zenders zijn mannen ?
Ik heb niets tegen Vlaamse zenders, maar welke Vlaamse zenders ontbreken er?
Die bestaan natuurlijk, ze gaan ze niet zelf maken.

Kanaal 157 is al bezet door TV Breizh !  Jammer dat we de Franse commerciele zenders wel mogen ontvangen maar niet de Nederlandse!
We zitten toch in het Vlaamse/Nederlandse landsgedeelte ... We zouden ook de Nederlandse RTL zenders en de SBS zenders mogen krijgen, vind ik...

is zo afgesproken dat dit niet mag wegens reclame inkomsten en reclame kosten voor de reclameregie, ze zouden dan meer moeten vragen voor de reclame omdat een bepaalde reclame dan over belgie en Nederland wordt verspreid.
en ja ok, in belgie kan je Canal Digitaal aanvragen, maar hoeveel hebben nog een satelliet schotel en dan nog gericht op de 23.5, en de programma's worden grotendeels op de vlaamse zenders ook uitgezonden met vlaamse personen.
zoveel mis je niet hoor van die Nederlandse commerciële zenders, er is ook veel pulp op die zenders, belgen die het niet hebben zeggen meestal, oooh die zenders missen we, tot dat je het ziet wat ze uitzenden, en nog langere reclame onderbrekingen dan in belgie.
ik zie het niet snel gebeuren in heel Vlaanderen, kost de zenders ook alleen maar meer geld voor uitzendrechten.

Iets klopt er niet in het verhaal . Je kan idd canaldigitaal in België legaal aanvragen.  Betalen zij voor die uitzendrechten?  Denk het niet , dus konden ze ook op de kabel , maar dan valt het op . Als ze echt in België hier een punt van zouden maken , hangen ze. Misschien kunnen ze het aanhalen voor extra middelen voor de begroting Tongue
Antwoord
#9
(09-10-2022, 20:57)chukky2 schreef: is zo afgesproken dat dit niet mag wegens reclame inkomsten en reclame kosten voor de reclameregie, ze zouden dan meer moeten vragen voor de reclame omdat een bepaalde reclame dan over belgie en Nederland wordt verspreid.
Ik denk dat het eerder omgekeerd is, mediagroepen als SBS die zowel in Nederland als in Vlaanderen uitzenden, zouden dan een groot deel van hun reclameblok aan nutteloze reclame geven.
Denk aan winkels, producten, etc. die in Nederland verkocht worden, maar niet hier.
Als je merkt dat VTM en co nu al klagen over dalende reclame-inkomsten, over de VRT die reclame-inkomsten afsnoept met hun sponsoring, kun je je inbeelden wat er zou gebeuren als je dan nog eens een stuk of 8 Nederlandse commerciële zenders erbij gooit?

(09-10-2022, 20:57)master-magic schreef: zoveel mis je niet hoor van die Nederlandse commerciële zenders, er is ook veel pulp op die zenders, belgen die het niet hebben zeggen meestal, oooh die zenders missen we, tot dat je het ziet wat ze uitzenden, en nog langere reclame onderbrekingen dan in belgie.
Dat vind ik dus ook, het gebeurt wel eens dat M7 problemen heeft met hun codering op satelliet, en dan zetten ze die tijdelijk uit, en zijn dus alle of een deel van de zenders te bekijken zonder abonnement.
Dan ga je eens kijken uit nieuwsgierigheid.
Wel, dat spreekt mij totaal niet aan.
Veel reclame zoals master zegt, en ook veel brol.
Ik heb trouwens de omgekeerde beweging gemaakt, in plaats van boeketten met heel veel zenders bevat mijn meest gebruikte boeket maar een 12 tal zenders.
De rest kijk ik nauwelijks, en ik kan nog niet alles bekijken wat ik opneem.
Waarom moet ik dan nóg meer zenders hebben? 

(09-10-2022, 20:57)chukky2 schreef: Iets klopt er niet in het verhaal.
Ik vermoed dat wat ze bij CD doen net op het randje is van wat mag.

(09-10-2022, 20:57)chukky2 schreef: Je kan idd canaldigitaal in België legaal aanvragen.
Vraag is of zij het ook aangeven als Vlamingen die kijken, of Nederlanders die (tijdelijk) in het buitenland wonen.
Geen idee hierover.

(09-10-2022, 20:57)chukky2 schreef: Betalen zij voor die uitzendrechten?  Denk het niet , dus konden ze ook op de kabel , maar dan valt het op.
Wat er in hun contracten staat weten alleen de partijen die ze afgesloten hebben.
Ik vermoed dat ze toch wel juridisch in orde zullen gedekt zijn.

(09-10-2022, 20:57)chukky2 schreef: Als ze echt in België hier een punt van zouden maken , hangen ze. Misschien kunnen ze het aanhalen voor extra middelen voor de begroting Tongue
Uitzendrechten worden niet aan de Overheid betaald...

PS : vanavond op RTL4 : Goede tijden, slechte tijden (soort Nederlandse versie van Thuis dus, spreekt mij niet aan).
Daarna Expeditie Robinson, het moet wel 20 jaar geleden zijn dat ik dat nog gezien heb, en toen werd het programma zowel op de Vlaamse commerciële als op de Nederlandse commerciële uitgezonden.
Op RTL5 zie ik iets over Hollandse makelaars aan de Spaanse costa, ik weet niet waarom mij dat zou interesseren.
Op SBS6 Chateau Meiland, wat ook op de Play zenders bij ons speelt.
Dan zie ik op die andere zenders ook nog wat films, die ze hier ook al uitgezonden hebben.
Echt, ik zie niet wat ik verondersteld word van te missen...
Antwoord
#10
Ik zou liever wat Spaanse en Portugese openbare radiozenders erbij hebben, dat moet wel legaal te krijgen zijn voor Telenet, en gaat hier niemand pijn doen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)