TV Gids update voor digibox en digicorder gebruikers
#1
Sinds dinsdag 31/01 krijgt de tv-gids van de Digibox/Digicorder een update. De informatie die je als klant in de tv-gids ziet staat, komt vanaf dan gefaseerd van een andere leverancier. Op dinsdag 21/02 zal deze aanpassing volledig zijn. Tussen deze twee datums, zal je als klant dus tv-gids informatie zien van zowel de oude leverancier als de nieuwe.

Uiteraard probeert Telenet de hinder voor klanten tot een minimum te beperken, maar het kan altijd voorvallen dat er bepaalde opnames hierdoor onderbroken worden. Geen zorgen, als klant kan je de (serie)opnames altijd makkelijk opnieuw inplannen. Voor de meest bekeken zenders lopen de belangrijkste serieopnames gewoon door.

Waar merk je als klant de komende periode mogelijks (tijdelijk) impact?

Opgesplitste programma’s

Blokken, Familie, Thuis, … zijn typische programma's waarbij er 's avonds een nieuwe aflevering wordt uitgezonden en een oude/herhaling aflevering in de namiddag. Voor de update kon je niet zelf beslissen welke seizoenen of afleveringen er wel/niet opgenomen moesten worden. Dit kan je vanaf 31/01 wel en dit via de geavanceerde instellingen van je serieopnames.

Staan er plots oude seizoenen tussen de geplande opnames? Annuleer je serieopname dan en plan hem opnieuw in!

Serieopnames

Heb je afleveringen van een serie opgenomen voor én na 14/02/2023? Dan staan de afleveringen in twee aparte mapjes, afhankelijk van de datum van opname.

Vanaf begin kijken

Bij bepaalde zenders werkt de functie vanaf begin kijken nog niet optimaal. Telenet moet de effectieve starttijden nog omzetten, dat gebeurt in de week van 14 februari. Voor de drie Vlaamse zendergroepen (VRT, DPG en SBS) zijn er wel effectieve starttijden.

Samenvatting van een programma

De samenvatting van een programma in de TV-gids staat voortaan in de taal van de zender waarop het programma uitgezonden wordt.
Kijk je bv. een programma op RAI? Dan staat de samenvatting vanaf nu in het Italiaans.

TV-gids

De TV-gids is niet altijd voor alle zenders 14 dagen op voorhand beschikbaar, dan staat er 'Wordt aangekondigd'.

Telenet TV flow-app

De Telenet TV flow-app toont seizoenen en afleveringen niet als er opnames (max. 60 dagen) zijn van series met nog afleveringen van de oude en de nieuwe leverancier. Je ziet dan soms twee keer hetzelfde seizoen in het menu om je seizoen te kiezen, met de afleveringen van voor of na 14/02/2023.

Tip! Weet dat je als klant bij problemen je serieopname best annuleert en opnieuw inplant. Zo vermijd je dat je gedurende lange tijd opnames van je favoriete programma mist of er te veel opnames worden uitgevoerd (bv. oude seizoenen of herhalingen).
Antwoord
#2
Ook als je TV met een kaartje gebruikt zie je dat de EPG veranderd is.
Ik weet niet hoe het zit met de EPG op digiboxen/corders/TV boxen, maar de EPG die TV met een Kaartje gebruikt is kaduuk.
Zinnen worden gewoon halverwege afgebroken.

Een voorbeeldje?
Flikken aflevering op één :

"De flikken moeten werken op kerstavond en Tony hoort dat Britt haar ontslagbrief heeft geschreven. Kris brieft zijn team: de laatste weken heeft een crimineel verschillende frituren overvallen en Kris is vastbesloten de man in te reke"

De EPG omschrijving lijkt op een vast aantal karakters afgebroken te worden.
Antwoord
#3
(08-03-2023, 23:55)boulder schreef: Ook als je TV met een kaartje gebruikt zie je dat de EPG veranderd is.
Ik weet niet hoe het zit met de EPG op digiboxen/corders/TV boxen, maar de EPG die TV met een Kaartje gebruikt is kaduuk.
Zinnen worden gewoon halverwege afgebroken.

Een voorbeeldje?
Flikken aflevering op één :

"De flikken moeten werken op kerstavond en Tony hoort dat Britt haar ontslagbrief heeft geschreven. Kris brieft zijn team: de laatste weken heeft een crimineel verschillende frituren overvallen en Kris is vastbesloten de man in te reke"

De EPG omschrijving lijkt op een vast aantal karakters afgebroken te worden.

Idd, is al sinds deze zomer in gebruik bij de tv box gebruikers, is dezelfde aanbieder dat in Nederland door ziggo wordt gebruikt, er zijn al foute voetbal matchen op vtm3 aangekondigd geweest paar dagen geleden en programma’s dat opeens een 18+ label krijgen en dan met de pincode moet opgelost worden voor je kan kijken,
Het laatste woord is hier nog niet van gesproken, zijn al veel klachten over en ik zie het niet snel opgelost geraken.
Antwoord
#4
(09-03-2023, 00:51)master-magic schreef: Idd, is al sinds deze zomer in gebruik bij de tv box gebruikers, is dezelfde aanbieder dat in Nederland door ziggo wordt gebruikt, er zijn al foute voetbal matchen op vtm3 aangekondigd geweest paar dagen geleden en programma’s dat opeens een 18+ label krijgen en dan met de pincode moet opgelost worden voor je kan kijken,
Het laatste woord is hier nog niet van gesproken, zijn al veel klachten over en ik zie het niet snel opgelost geraken.
Is dat op de digiboxen/corders/TV boxen ook zo dat de beschrijvingen na zoveel tekens afgebroken zijn?
Antwoord
#5
(08-03-2023, 23:55)boulder schreef: Ook als je TV met een kaartje gebruikt zie je dat de EPG veranderd is.
Ik weet niet hoe het zit met de EPG op digiboxen/corders/TV boxen, maar de EPG die TV met een Kaartje gebruikt is kaduuk.
Zinnen worden gewoon halverwege afgebroken.

Een voorbeeldje?
Flikken aflevering op één :

"De flikken moeten werken op kerstavond en Tony hoort dat Britt haar ontslagbrief heeft geschreven. Kris brieft zijn team: de laatste weken heeft een crimineel verschillende frituren overvallen en Kris is vastbesloten de man in te reke"

De EPG omschrijving lijkt op een vast aantal karakters afgebroken te worden.

op de tv box gekeken net en deze aflevering van vandaag geeft rekenen volledig in de epg weer, de rest is hetzelfde, dus het aantal karakters dat er wordt meegestuurd is korter bij jou dan wat op de tv box wordt meegestuurd.
misschien een foute berekening van de EPG aanbieder of een bug nog.
weet niet of andere epg ook enkele karakters mist dan wat er op de tv box komt.
op de digicorder/digibox is de epg gelijk getrokken met de tv box nu.
op toestellen met een CI+ kaartje en EPG van telenet zelf komende zal er nog een probleem zitten dus.
wel eens het testen waard en het dan ook melden waard of dit meer voorkomt.
op netweters is er een aparte plek voor alle EPG problemen om te melden Wink
die worden met de mods ook besproken met het EPG bedrijf dat alles aanrijkt voor telenet.
er worden ook meldingen gedaan van foute info bij de franse zender France2 bij films en series enz.
dus zeker iets dat veel problemen geeft.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)