E-Sim voor smartphone's komt bij Telenet vanaf eind januari 2024
#1
Het is zo ver, we zijn ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt!
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart.

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten.
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari.
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.
Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.
Antwoord
#2
Als gewone particulier klant zie ik hier eigenlijk weinig voordeel aan. , ja idd je hoeft fysiek geen simkaart meer er zelf in je toestel te steken.  Voor bedrijven enz  een meerwaarde
Antwoord
#3
(25-01-2024, 18:50)chukky2 schreef: Als gewone particulier klant zie ik hier eigenlijk weinig voordeel aan. , ja idd je hoeft fysiek geen simkaart meer er zelf in je toestel te steken.  Voor bedrijven enz  een meerwaarde

Meer en meer toestellen beginnen enkel E-Sim aan te bieden waardoor een fysieke sim niet meer mogelijk zal zijn, op den duur zal je enkel nog E-Sim hebben, voordeel is, je kan sneller veranderen van provider, je hebt minder plastiek in je toestel, ze hebben weer wat plek in een toestel voor bv een grotere batterij enz.
Het heeft ook zijn voordelen.
Antwoord
#4
Stel dat mijn smartphone defect is en ik moet die opsturen voor herstelling maar ik heb nog een reserve smartphone dan ik nu mijn SIM kaart uit het defecte toestel uithalen en hem in mijn reserve toestel insteken.
Maar met die E-sim zal dat niet gaan dus hoe zal ik dan verder mijn reserve toestel kunnen gebruiken?
Dat is eigenlijk één van die nadelen van die E-sim.
Antwoord
#5
(30-01-2024, 17:43)apestaart12 schreef: Stel dat mijn smartphone defect is en ik moet die opsturen voor herstelling maar ik heb nog een reserve smartphone dan ik nu mijn SIM kaart uit het defecte toestel uithalen en hem in mijn reserve toestel insteken.
Maar met die E-sim zal dat niet gaan dus hoe zal ik dan verder mijn reserve toestel kunnen gebruiken?
Dat is eigenlijk één van die nadelen van die E-sim.

de E-sim overzetten naar de reserve telefoon (als die E-sim ondersteund).
Antwoord
#6
Telenet en BASE lanceren eSIM voor smartphones. eSIM was reeds als eerste beschikbaar op de Belgische markt voor smartwatches sinds 2020. Nu breidt deze dienst uit voor smartphones.
eSIM als vervanger van de fysieke simkaart

Een eSIM is een ingebouwde digitale simkaart waarmee je verbinding kunt maken met het netwerk van jouw mobiele provider. Als je een eSIM gebruikt, heb je geen fysieke simkaart meer nodig. Je downloadt eenvoudig je eSIM-profiel, dat alle benodigde software bevat om toegang te krijgen tot het mobiele netwerk van jouw provider.

Telenet investeerde reeds in 2020 als eerste operator in België in eSIM voor smartwatches, de zogenaamde “Telenet One Number” dienst. Zo kunnen klanten de mobiele data, belminuten en sms’jes van hun mobiele abonnement ‘delen’ met hun smartwatch. Vandaag komt daar de uitbreiding eSIM voor smartphones bij voor Telenet en BASE residentiële en SOHO klanten. Voor Telenet Business KMO en grote bedrijven zal de dienst beschikbaar zijn vanaf de tweede helft van april dit jaar.

eSIM: niet anders dan voordelen

Dankzij eSIM versnellen Telenet en BASE de digitalisering van hun diensten. De klant kan online een nieuw abonnement bestellen en de eSIM enkele ogenblikken later op zijn/haar telefoon installeren. Voor nieuwe BASE klanten is het zelfs mogelijk om een nieuw mobiel abonnement te bestellen en te activeren in minder dan twee minuten, volledig in de My BASE-app op je gsm.

Dankzij eSIM vereenvoudigt het proces om klant te worden aanzienlijk omdat het verzenden van een fysieke SIM kaart niet meer van toepassing is.

Meerdere eSIMs per smartphone zijn mogelijk en aparte fysieke slots in het toestel zijn niet meer nodig. Dit is een heel interessante toepassing voor klanten die zowel hun professionele nummer als privénummer op dezelfde smartphone willen hebben. Omdat de meeste van die telefoons maar één fysiek SIM slot hebben, maakt eSIM dit mogelijk. Klanten kunnen eenvoudig met een aantal kliks wisselen tussen de eSIMs die op hun smartphone zijn geïnstalleerd.

eSIM is tegelijkertijd ook een goede zaak voor het milieu omdat er minder plastic gebruikt zal worden en er geen fysiek transport meer nodig is.

De dienst is volledig gratis voor Telenet en BASE klanten.

Dieter Nieuwdorp, ‪Chief Commercial Officer, Residential & SOHO bij Telenet:

“We zijn verheugd om verder te innoveren in onze mobiele diensten nadat we als eerste in België eSIM lanceerden voor smartwatches in 2020. Door de uitbreiding naar smartphones maken we een volgende belangrijke stap in de digitalisering van onze diensten voor Telenet en BASE klanten. Geen nood meer aan een fysieke simkaart, mobiele klant worden online en het gebruiken van verschillende GSM-nummers op één smartphone worden in een aantal kliks mogelijk gemaakt.”
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)