Helft Smart TV's gebruikt internet niet
#31
Ik heb nu 2,tv,s sony en de 40 inch van sony in onze slaapkamer geeft zijn keuren ledje gaat soms over naar groen en dan terug naar rood. De tv heeft 5 jaar garantie en is al 2 keer bij vandenborre geweest en daar heeft hij het niet zeggen ze. Bij ons wel meestal 1 keer per nacht.
Mijn schoonma heeft ook een panasonic led tv en haar geluid is niet goed,ze heeft een soundbar moeten kopen
Om alles goed te kunnen horen. Mijne pa heeft een samsung smart tv en deze gaat veel luider dan panasonic.ik ben tevreden van sony maar ik denk samsung verder zit zeker dan Sony op het vlak van smart tv?

Dimira, volgend jaar komen we eens op bezoek en kunnen we dat eens bekijken. Hoe groot is u tv nu alweer?
Heb jij ook een home cinema aan je tv hangen?
Antwoord
#32
Samsung was één van de grondleggers,ik ben niet zeker maar ik dacht dat daar nog één merk bij was.De apps van Samsung zijn wel eigen aan samsung dit wil zeggen aléé ik denk dat die andere tvs deze apps niet hebben.Maar je kan dat bij je vader ongeveer zien hoe dat er uit ziet.Maar om een grotere te zien zou ik zeggen meet eerst eens bij jou de afstand van je tv naar je zetel en dan kan je desnoods nog altijd bij mij komen zien hoe een groter model er juist uitziet.Of je het niet te groot vind.Want je hebt nog tussenmaten.101/128/en nog één dacht ik en dan die van mij.
Antwoord
#33
Ik zit zo ongeveer 3 tal metervan mijn tv ik heb nu een 46 inch.jij hebt ook een media center in u tv ingebouwd nu als jij een film afspeelt geeft je tv dan dolby D of DTS door naar de reciever?
Antwoord
#34
Mijn is 138 cm ik denk dat dat 54" of 56" is.Van die instellingen ken ik niet zoveel maar dat zal wel als dat zo bij je vader is.Ik had mijn tv gekocht met 1000€ korting ze hebben hem geïnstalleerd.Maar hebben mij geen uitleg gegeven hoe heel die tv werkt.Dus als je voor het eerst zo een Smart gebruikt ben je niets en moet je zelf alles nog zoeken.Ik wist niet hoe apps werkte,hoe ik een film kon zien.Dus slechte servies.Moest dan ook nog 2 maand wachten op een toetsenbord dat nog eens 120€ koste.De volgende koop ik bij vdb of Krefel.Een home cinema heb ik niet.
Antwoord
#35
(29-12-2013, 20:15)Dimira schreef: Mijn is 138 cm ik denk dat dat 54" of 56" is.Van die instellingen ken ik niet zoveel maar dat zal wel als dat zo bij je vader is.Ik had mijn tv gekocht met 1000€ korting ze hebben hem geïnstalleerd.Maar hebben mij geen uitleg gegeven hoe heel die tv werkt.Dus als je voor het eerst zo een Smart gebruikt ben je niets en moet je zelf alles nog zoeken.Ik wist niet hoe apps werkte,hoe ik een film kon zien.Dus slechte servies.Moest dan ook nog 2 maand wachten op een toetsenbord dat nog eens 120€ koste.De volgende koop ik bij vdb of Krefel.Een home cinema heb ik niet.

ik heb geen vaste winkel,ik ga kopen waar het model dat ik kopen wil het goedkoopste staat.
Van coolblue ben ik zeer tevreden.ik heb ook bij krefel vdb gekocht maar ook bij webstore vanroey in turnhout.
het afstellen en ermee leren werken doe ik zelf,daarbij ik ben reeds vertrouwd met apps enz via mijn galaxy note 10.1 2014 tablet en mijn Note 2 smartphone.
Antwoord
#36
(29-12-2013, 22:06)natte schreef:
(29-12-2013, 13:39)Dimira schreef:
(29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.

Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw.

je kan dit ergens berekenen heb ik ooit gelezen

(29-12-2013, 13:50)murdock schreef: Ik heb nu 2,tv,s sony en de 40 inch van sony in onze slaapkamer geeft zijn keuren ledje gaat soms over naar groen en dan terug naar rood. De tv heeft 5 jaar garantie en is al 2 keer bij vandenborre geweest en daar heeft hij het niet zeggen ze. Bij ons wel meestal 1 keer per nacht.
Mijn schoonma heeft ook een panasonic led tv en haar geluid is niet goed,ze heeft een soundbar moeten kopen
Om alles goed te kunnen horen. Mijne pa heeft een samsung smart tv en deze gaat veel luider dan panasonic.ik ben tevreden van sony maar ik denk samsung verder zit zeker dan Sony op het vlak van smart tv?

Dimira, volgend jaar komen we eens op bezoek en kunnen we dat eens bekijken. Hoe groot is u tv nu alweer?
Heb jij ook een home cinema aan je tv hangen?
heb ook bij panasonic panasonic homecin gekocht

dimira koop bij coolblue antwerpen dat is pas service koop er ook alles
Gewoon via google kan je dat berekenen natte en anderen.Zoek op ideale kijkafstand bereken of zoiets in die aard tot je tv berekenen.
Antwoord
#37
(30-12-2013, 11:59)Dimira schreef:
(29-12-2013, 22:06)natte schreef:
(29-12-2013, 13:39)Dimira schreef:
(29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.

Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw.

je kan dit ergens berekenen heb ik ooit gelezen

(29-12-2013, 13:50)murdock schreef: Ik heb nu 2,tv,s sony en de 40 inch van sony in onze slaapkamer geeft zijn keuren ledje gaat soms over naar groen en dan terug naar rood. De tv heeft 5 jaar garantie en is al 2 keer bij vandenborre geweest en daar heeft hij het niet zeggen ze. Bij ons wel meestal 1 keer per nacht.
Mijn schoonma heeft ook een panasonic led tv en haar geluid is niet goed,ze heeft een soundbar moeten kopen
Om alles goed te kunnen horen. Mijne pa heeft een samsung smart tv en deze gaat veel luider dan panasonic.ik ben tevreden van sony maar ik denk samsung verder zit zeker dan Sony op het vlak van smart tv?

Dimira, volgend jaar komen we eens op bezoek en kunnen we dat eens bekijken. Hoe groot is u tv nu alweer?
Heb jij ook een home cinema aan je tv hangen?
heb ook bij panasonic panasonic homecin gekocht

dimira koop bij coolblue antwerpen dat is pas service koop er ook alles
Gewoon via google kan je dat berekenen natte en anderen.Zoek op ideale kijkafstand bereken of zoiets in die aard tot je tv berekenen.
je zou je al afvragen een gewone full hd led tv verkopen ze dit nog wel ??, want als je op de websites komt van die tv's verkopen, zijn het blijkbaar allemaal smart tv's
Antwoord
#38
Ja ik denk dat wel al zijn ze moeilijk te vinden.Niet dat ik dagelijks die snufjes van een smart gebruik want zelf heb ik dat internet nog nooit gebruikt omdat dat niet is ingesteld op mijn start pagina.Anders zou ik het wel handig vinden om bv het nieuws te lezen of het sport.Of weerkaarten te bekijken dat is een hoby van mij ik had daat een abonement op maar ben er tijdelijk mee moeten stoppen omdat het teveel koste 165€ per maand.En met die apps heb je natuurlijk ook ontelbare mogelijkheden maar ik zit al zo veel aan de pc en dan poker ik ook nog eens een paar uur per dag.Zo blijft er niet veel tijd meer over voor de rest.
Antwoord
#39
(29-12-2013, 13:39)Dimira schreef:
(29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.

Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw.
wat wiskunde :
Bij een kijkafstand van drie meter wordt meestal een beelddiagonaal van 102 cm (40 inch) aangeraden.
Een prettige kijkafstand is ongeveer drie keer de beelddiagonaal van de tv
Meet eerst de afstand van de bank tot de televisie. Deel deze door drie en zoek in de winkel de beeldmaat die hier het dichtst bij ligt.
Dit is een richtlijn, geen vereiste. Het is natuurlijk ook een persoonlijke keuze.
Antwoord
#40
(30-12-2013, 21:32)natte schreef:
(30-12-2013, 16:39)zorro123 schreef:
(29-12-2013, 13:39)Dimira schreef:
(29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.

Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw.
wat wiskunde :
Bij een kijkafstand van drie meter wordt meestal een beelddiagonaal van 102 cm (40 inch) aangeraden.
Een prettige kijkafstand is ongeveer drie keer de beelddiagonaal van de tv
Meet eerst de afstand van de bank tot de televisie. Deel deze door drie en zoek in de winkel de beeldmaat die hier het dichtst bij ligt.
Dit is een richtlijn, geen vereiste. Het is natuurlijk ook een persoonlijke keuze.

dat is de goede uitleg


Maar het is toch niet zo moeilijk om gewoon het even op te zoeken op google?
Je geeft dan daar je beeldscherm in inch op,en dan heb je direkt de corecte afstand.Want als je dit op die mannier als hierboven doet kom je natuurlijk wel in de buurt maar heb je nog geen nauwkeurige weergave.En wil je dan een grotere kopen want je hebt nu al één van 101 cm kan je precies meten wat het max. is dat je kan zetten.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)