Helft Smart TV's gebruikt internet niet
#41
(30-12-2013, 23:08)natte schreef:
(30-12-2013, 22:37)Dimira schreef:
(30-12-2013, 21:32)natte schreef:
(30-12-2013, 16:39)zorro123 schreef:
(29-12-2013, 13:39)Dimira schreef:
(29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.

Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw.
wat wiskunde :
Bij een kijkafstand van drie meter wordt meestal een beelddiagonaal van 102 cm (40 inch) aangeraden.
Een prettige kijkafstand is ongeveer drie keer de beelddiagonaal van de tv
Meet eerst de afstand van de bank tot de televisie. Deel deze door drie en zoek in de winkel de beeldmaat die hier het dichtst bij ligt.
Dit is een richtlijn, geen vereiste. Het is natuurlijk ook een persoonlijke keuze.

dat is de goede uitleg


Maar het is toch niet zo moeilijk om gewoon het even op te zoeken op google?
Je geeft dan daar je beeldscherm in inch op,en dan heb je direkt de corecte afstand.Want als je dit op die mannier als hierboven doet kom je natuurlijk wel in de buurt maar heb je nog geen nauwkeurige weergave.En wil je dan een grotere kopen want je hebt nu al één van 101 cm kan je precies meten wat het max. is dat je kan zetten.
en dan nog als jij kiest voor 65 inch moet je dat doen hee dimira

Ik probeer aan murdock uit te leggen dat hij eerst uitzoekt wat hij maximaal kan zetten.Daarom moet hij dat op google zoeken zodat hij het eenvoudig kan uitrekenen.Het zou ook stom zijn als je 300€ te veel gaat betalen voor een tv die je niet kan zetten omdat je geen plaats hebt.
Antwoord
#42
we gaan hier ferm offtopic hé,gaat over dat de helft geen internet gebruikt op hun smart tv en dus een smart tv kopen en niet gebruiken zoals het moet.
Antwoord
#43
(31-12-2013, 07:20)master-magic schreef: we gaan hier ferm offtopic hé,gaat over dat de helft geen internet gebruikt op hun smart tv en dus een smart tv kopen en niet gebruiken zoals het moet.

voorbeeld : die een smart tv hebben, die niet is aangesloten op het net :
hoe kan die smart tv de firmware upgraden ???
Antwoord
#44
Er bestaan normaal een 4/5 tal verschillende opties voor.Dat zal afhangen van het merk.We zijn nu 2014 en op mijn Samsung is de laatse upgrade ook maar van 2011 dus je staat altijd 2à3 jaar achter wat dat betreft.Bij mij staat het bij ondersteuning.Maar ik zeg het dit kan bij elk merk anders zijn.
Antwoord
#45
Begint eens een nieuw topic, over smart tv's of anders het bestaande dat ik in de tijd heb gemaakt.
Antwoord
#46
(02-01-2014, 12:39)natte schreef: een wifidongle blijkt ook goed te helpen zorro. bij m***ion verkopeb ze deze. heb je ook internet zonder lankabel

denk dat je zijn vraag niet snapt,hij vraagt wie geen internet heeft,
dus geen internetprovider,
je kan dan zoveel wifi dongle"s kopen dat je wilt,
als ze geen internetprovider hebben zullen ze er weinig mee kunnen doen.
en via usb stick kan je het wel aanpassen,maar dan moet je ook al iemand hebben die de juiste versie op usb stick wilt zetten.
dus niet zo simpel allemaal als men hier voorstelt.
niet iedereen heeft zoveel kennis om dat te doen.
Antwoord
#47
wel ik heb juist bij samsung nederland eens gezien hoe zo een firmware upgrade werkt, wel gemakkelijk is het niet, hiervoor moet je al op de hoogte blijven, hoe zoiets werkt,
met andere woorden : iemand met een smart tv : dat moet in feite met het net verbonden zijn, het een hangt af van het ander,
neem maar eens in het menu waar je bij de zenders, nederlandse ondertiteling kun aanzetten, wat ook weer met het net te maken heeft enz.

bij de schermen van 2013 of daar nog bij zijn zonder internet, ik geloof het niet,
moet de eerste nog tegenkomen
Antwoord
#48
(04-01-2014, 00:45)natte schreef: zou ook dom zijn om smart te kopen en geenternet te hebben

niet iedereen is op de hoogte van de mogelijkheden en laat zich vangenndoor de verkoper die een dure TV in hun handen stopt,zou de eerste keer niet zijn,
voor u is alles zo zelfzeker als ik het elke keer lees.
Antwoord
#49
Neen dat is niet waar zorro.Ik heb je toch al gezegd dat kan jedoen op verschillende mannieren.Evengoed met en zonder internet.Met internet is het gemakkelijkst,dan zoekt hij het zelf heb je wi-fi of anders met ethernet kabel (vaste verbinding) en anders ga je het zonder internet doen kopier het als het ware op een usb schijf bij iemand.Je kan van elk merk +de exacte cijfers en nummers die er achter komen moet je ook hebben.Die moet je dan downloaden van het net.als deze dan op schijf staat kan je met deze schijf rechtstreek die update op je tv zetten en heb je de allerlaatste update.Maar dus het eenvoudigste vind ik nog via internet.

(04-01-2014, 02:10)master-magic schreef:
(04-01-2014, 00:45)natte schreef: zou ook dom zijn om smart te kopen en geenternet te hebben

niet iedereen is op de hoogte van de mogelijkheden en laat zich vangenndoor de verkoper die een dure TV in hun handen stopt,zou de eerste keer niet zijn,
voor u is alles zo zelfzeker als ik het elke keer lees.

explain Big Grin
Antwoord
#50
(04-01-2014, 09:49)Dimira schreef: Neen dat is niet waar zorro.Ik heb je toch al gezegd dat kan jedoen op verschillende mannieren.Evengoed met en zonder internet.Met internet is het gemakkelijkst,dan zoekt hij het zelf heb je wi-fi of anders met ethernet kabel (vaste verbinding) en anders ga je het zonder internet doen kopier het als het ware op een usb schijf bij iemand.Je kan van elk merk +de exacte cijfers en nummers die er achter komen moet je ook hebben.Die moet je dan downloaden van het net.als deze dan op schijf staat kan je met deze schijf rechtstreek die update op je tv zetten en heb je de allerlaatste update.Maar dus het eenvoudigste vind ik nog via internet.

(04-01-2014, 02:10)master-magic schreef:
(04-01-2014, 00:45)natte schreef: zou ook dom zijn om smart te kopen en geenternet te hebben

niet iedereen is op de hoogte van de mogelijkheden en laat zich vangenndoor de verkoper die een dure TV in hun handen stopt,zou de eerste keer niet zijn,
voor u is alles zo zelfzeker als ik het elke keer lees.

explain Big Grin
@dimira :
Alee een praktish voorbeeld, iemand kijkt nog op een gewone tv, en die is kapot maar dien mens kent niets van een computer, en als hij in de winkel naar een tv gaat zien, en tegenwoordig zijn het schermen met internet, en die verstaat het allemaal niet meer, zeker als met met internetwoorden begint
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)