telenet zoekt...
#1
Met vijf vrouwen aan de top bestaat zo goed als de helft van het managementteam van Telenet uit vrouwen. Dat is opmerkelijk. “Een bewuste keuze zou ik het niet noemen, maar het is ook geen toeval”, stelt Claudia Poels, Senior Vice President Human Resources en een van die vrouwen in het managementteam. “We streven er vooral naar om de juiste mensen aan te trekken en op de juiste plaats te zetten.”

“We zijn ervan overtuigd dat diversiteit belangrijk is”, stelt Poels. “Door verschillende mensen bij elkaar te brengen, krijg je een heel complementair team.” Bovendien blijkt uit onderzoek dat genderevenwicht wel degelijk bijdraagt tot hogere verkoopcijfers, meer klanten en een hogere relatieve winst.



Openheid en authenticiteit

Poels is al zeven jaar aan de slag bij het bedrijf. “Ik ben heel blij dat Telenet op mijn persoonlijk parcours is gekomen ”, vertelt ze. “Eerst en vooral is het een heel bekend bedrijf op de markt. Al onze klanten gebruiken onze producten meerdere uren per dag. Daarom is wat we doen heel relevant. Daarnaast kan je hier echt een verschil maken. Ik zie voor het eerst in mijn carrière van 22 jaar dat de beslissingen die elke persoon binnen zijn domein in het bedrijf neemt, een invloed hebben op het hele gebeuren. Een van de belangrijkste drijfveren voor mensen is zinvol bezig zijn. Dat moet je kunnen doen in een cultuur die motiverend is en ruimte geeft, zoals wij bij Telenet hebben.”

Waarden, sfeer en cultuur zijn voor Poels belangrijke concepten. Bij Telenet streven ze naar eigen zeggen een grote openheid na, ze laten mensen zichzelf zijn en vinden authenticiteit heel belangrijk. “Naar Belgische normen zijn we een groot bedrijf, maar we proberen al onze werknemers te betrekken. We gaan in gesprek, bevragen elkaar en geven de ruimte om ideeën naar voren te schuiven”, legt Poels uit.

Een opmerkelijk initiatief is het klantenbrevet, waarbij medewerkers de kans krijgen om een halve dag met een collega van een dienst met klantencontact mee te lopen. “De bedoeling is om mensen de job van hun collega te laten ontdekken en zo meer begrip en empathie te creëren, de samenwerking te bevorderen. Die halve dag is een uitgelezen kans en een atypische opleiding”, zegt Poels.” Als je dingen in beweging wil brengen of wil veranderen, doe je dat niet door er enkel over te praten, maar wel door de zaken te laten aanvoelen.”



De Grote Netwerf

Vandaag werken er zo’n 2.250 vaste medewerkers bij Telenet, met daar nog eens 1.000 tijdelijke werknemers bovenop. In 2014 werden er in totaal meer dan 300 vacatures ingevuld. “We hebben op dit moment nog altijd meer dan honderd zeer diverse vacatures openstaan”, vertelt Poels. “Telecom wordt door kandidaten geassocieerd met klantendienst en marketing, maar een derde van ons bedrijf bestaat uit technische rollen. Daarvoor zoeken we specifiek IT’ers.”

De volgende jaren zullen er nog meer technische mensen gezocht worden, want Telenet is volop bezig met de uitbouw van de Grote Netwerf: ze breiden hun netwerk uit zodat het naar eigen zeggen het beste van Europa wordt. Tegen 2019 zullen internetsnelheden van minstens één 1Gbps aangeboden worden. Met de investering willen ze inspelen op de toekomstige digitale behoeften. Want de verwachting is dat het dataverbruik de komende vijf jaar zal verdrievoudigen. Bovendien streamen mensen steeds meer films en series. Een sneller netwerk is dus welkom.



The Internet of People

Hoewel iedereen spreekt van the internet of things, is het belangrijk om het menselijk te houden, stelde CEO John Porter in Reyers Laat. Het moet the internet of people worden. “We moeten het menselijke element behouden, door te blijven investeren in de relatie met onze klanten en de diensten die mensen willen te leveren. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de klanten het vertrouwen in je bedrijf verliezen”, aldus Porter. Daarom stuur het kabelbedrijf sinds september medewerkers op pad om tienduizenden klanten thuis op te zoeken om na te gaan of ze met technische of andere problemen kampen. Dat vertelde Porter in een gesprek met Het Laatste Nieuws. Zowat 10.000 klanten zouden al een bezoekje van Telenet gekregen hebben. Porter wil het tempo van die huisbezoeken tegen midden dit jaar verder opdrijven, tot 500 per dag of 10.000 per maand. Ook daarvoor zijn er extra krachten en vooral technisch personeel nodig.

“Naast die technische skills zoeken we vooral gedreven mensen die plezier beleven aan hun job”, zegt Poels. “Ook verwachten we van onze mensen dat ze elke dag opnieuw klantgerichtheid tonen en dat vanzelfsprekend vinden. Daarvoor moeten we samenwerken en zoeken we mensen die in een team willen werken, samen voor een resultaat gaan en niet enkel hun persoonlijk succes nastreven. Kandidaten moeten met andere woorden ‘geel bloed’ door de anderen hebben stromen.”
Antwoord
#2
(21-02-2015, 10:46)master-magic schreef: Met vijf vrouwen aan de top bestaat zo goed als de helft van het managementteam van Telenet uit vrouwen. Dat is opmerkelijk. “Een bewuste keuze zou ik het niet noemen, maar het is ook geen toeval”, stelt Claudia Poels, Senior Vice President Human Resources en een van die vrouwen in het managementteam. “We streven er vooral naar om de juiste mensen aan te trekken en op de juiste plaats te zetten.”

“We zijn ervan overtuigd dat diversiteit belangrijk is”, stelt Poels. “Door verschillende mensen bij elkaar te brengen, krijg je een heel complementair team.” Bovendien blijkt uit onderzoek dat genderevenwicht wel degelijk bijdraagt tot hogere verkoopcijfers, meer klanten en een hogere relatieve winst.



Openheid en authenticiteit

Poels is al zeven jaar aan de slag bij het bedrijf. “Ik ben heel blij dat Telenet op mijn persoonlijk parcours is gekomen ”, vertelt ze. “Eerst en vooral is het een heel bekend bedrijf op de markt. Al onze klanten gebruiken onze producten meerdere uren per dag. Daarom is wat we doen heel relevant. Daarnaast kan je hier echt een verschil maken. Ik zie voor het eerst in mijn carrière van 22 jaar dat de beslissingen die elke persoon binnen zijn domein in het bedrijf neemt, een invloed hebben op het hele gebeuren. Een van de belangrijkste drijfveren voor mensen is zinvol bezig zijn. Dat moet je kunnen doen in een cultuur die motiverend is en ruimte geeft, zoals wij bij Telenet hebben.”

Waarden, sfeer en cultuur zijn voor Poels belangrijke concepten. Bij Telenet streven ze naar eigen zeggen een grote openheid na, ze laten mensen zichzelf zijn en vinden authenticiteit heel belangrijk. “Naar Belgische normen zijn we een groot bedrijf, maar we proberen al onze werknemers te betrekken. We gaan in gesprek, bevragen elkaar en geven de ruimte om ideeën naar voren te schuiven”, legt Poels uit.

Een opmerkelijk initiatief is het klantenbrevet, waarbij medewerkers de kans krijgen om een halve dag met een collega van een dienst met klantencontact mee te lopen. “De bedoeling is om mensen de job van hun collega te laten ontdekken en zo meer begrip en empathie te creëren, de samenwerking te bevorderen. Die halve dag is een uitgelezen kans en een atypische opleiding”, zegt Poels.” Als je dingen in beweging wil brengen of wil veranderen, doe je dat niet door er enkel over te praten, maar wel door de zaken te laten aanvoelen.”



De Grote Netwerf

Vandaag werken er zo’n 2.250 vaste medewerkers bij Telenet, met daar nog eens 1.000 tijdelijke werknemers bovenop. In 2014 werden er in totaal meer dan 300 vacatures ingevuld. “We hebben op dit moment nog altijd meer dan honderd zeer diverse vacatures openstaan”, vertelt Poels. “Telecom wordt door kandidaten geassocieerd met klantendienst en marketing, maar een derde van ons bedrijf bestaat uit technische rollen. Daarvoor zoeken we specifiek IT’ers.”

De volgende jaren zullen er nog meer technische mensen gezocht worden, want Telenet is volop bezig met de uitbouw van de Grote Netwerf: ze breiden hun netwerk uit zodat het naar eigen zeggen het beste van Europa wordt. Tegen 2019 zullen internetsnelheden van minstens één 1Gbps aangeboden worden. Met de investering willen ze inspelen op de toekomstige digitale behoeften. Want de verwachting is dat het dataverbruik de komende vijf jaar zal verdrievoudigen. Bovendien streamen mensen steeds meer films en series. Een sneller netwerk is dus welkom.



The Internet of People

Hoewel iedereen spreekt van the internet of things, is het belangrijk om het menselijk te houden, stelde CEO John Porter in Reyers Laat. Het moet the internet of people worden. “We moeten het menselijke element behouden, door te blijven investeren in de relatie met onze klanten en de diensten die mensen willen te leveren. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de klanten het vertrouwen in je bedrijf verliezen”, aldus Porter. Daarom stuur het kabelbedrijf sinds september medewerkers op pad om tienduizenden klanten thuis op te zoeken om na te gaan of ze met technische of andere problemen kampen. Dat vertelde Porter in een gesprek met Het Laatste Nieuws. Zowat 10.000 klanten zouden al een bezoekje van Telenet gekregen hebben. Porter wil het tempo van die huisbezoeken tegen midden dit jaar verder opdrijven, tot 500 per dag of 10.000 per maand. Ook daarvoor zijn er extra krachten en vooral technisch personeel nodig.

“Naast die technische skills zoeken we vooral gedreven mensen die plezier beleven aan hun job”, zegt Poels. “Ook verwachten we van onze mensen dat ze elke dag opnieuw klantgerichtheid tonen en dat vanzelfsprekend vinden. Daarvoor moeten we samenwerken en zoeken we mensen die in een team willen werken, samen voor een resultaat gaan en niet enkel hun persoonlijk succes nastreven. Kandidaten moeten met andere woorden ‘geel bloed’ door de anderen hebben stromen.”

Bij mij hoeven ze voorlopig niet te komen. Ik ben te vrede met tv Vlaanderen en canaldigitaal . Als ze het vast recht van +_ 15 euro kabel laten vallen dan overweeg ik een terug keer .
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)