rai zenders
#1
Na aanleiding van de betoging in brussel verleden week na het verwijderen van rai 2 en 3 bij belgacom heeft men bij belgacom terug contact opgenomen om deze mogelijk terug er te kunnen bij plaatsen.Een andere vraag moet je je natuurlijk altijd stellen wil belgacom dit wel?Want scheutig met zenders er bij plaatsen zijn ze nu ook niet.
Antwoord
#2
De Italiaanse openbare omroep Rai heeft gisteren officieel bevestigd dat de onderhandelingen met Belgacom opnieuw gestart zijn
om met elkaar tot een oplossing te komen, ten gevolge van een protest (verleden donderdag) van ontevreden Belgacom TV-abonnees
bij het kantoor van Rai in Brussel, wegens het schrappen uit het basisaanbod van Belgacom TV
van de Italiaanse tv-zenders Rai Due en Rai Tre, begin deze maand.
Rai bleek veel meer geld te vragen voor Rai Due en Rai Tre,
hierop was de onderhandeling met Belgacom afgesprongen.

Paul
Antwoord
#3
Hopelijk word en dan ook onderhandeld met Telenet want ze hadden ook beloofd dat deze zenders bij het tv aanbod ging komen..
Maar zoals ik al eerder zei ik vrees ervoor..
Grtz
xXx
Antwoord
#4
Paul,eerlijk gezegd heb ik er toch niet veel hoop in.Want je zal even goed weten als ik als belgacom nee zegt dan is het meestal nee.En ze hebben die zenders dan ook wel weer verwijderd voor een bepaalde reden zeker?Ook al begrijp ik die niet goed of ze moeten die aanpassen door 2 franstalige zenders.
Antwoord
#5
Ja als het klopt dat het echt om de hoge vraagprijs was dat er gevraagd werd
en Rai nu zou akkord gaan voor minder,dan zou het nog kunnen.
Maar is dit wel de enige reden, of was het een stok vinden om de hond
te kunnen slaan, dat is natuurlijk de vraag!?
We zullen moeten afwachten wat de besprekingen opleveren.

Paul
Antwoord
#6
(17-10-2012, 13:30)Paul schreef: Ja als het klopt dat het echt om de hoge vraagprijs was dat er gevraagd werd
en Rai nu zou akkord gaan voor minder,dan zou het nog kunnen.
Maar is dit wel de enige reden, of was het een stok vinden om de hond
te kunnen slaan, dat is natuurlijk de vraag!?
We zullen moeten afwachten wat de besprekingen opleveren.

Paul

Het heeft dan in ieder geval toch iets uitgehaald met naar brussel te trekken.Want als het van Belgacom tegenwoordig moet afhangen kan je evengoed wachten als een Ethiopiër die op regen wacht.Maar ja dat was vroeger ook al zo, voor beiden dan toch.Tongue
Antwoord
#7
(17-10-2012, 12:58)LuigiKe schreef: Hopelijk word en dan ook onderhandeld met Telenet want ze hadden ook beloofd dat deze zenders bij het tv aanbod ging komen..
Maar zoals ik al eerder zei ik vrees ervoor..
Grtz
xXx

Dat is al een oud en verdwaald bericht denk ik.Was eerder bedoeld voor die Limburgers die digitale zenders zouden mogen kiezen en die dan in de plaats gingen komen voor zenders die weg gingen in dat annaloog aanbod.Maar wat ik nu laatst van master heb gehoord word in die annaloge strijd alles gelijk getrokken dus ik denk dat voorlopig geen ert polonia rai2 3 digitaalwordt bijgevoegd of het moet al overal zijn.
Antwoord
#8
wat mij verbaasd,dat er voor doorgifte van een distributeur altijd (veel) geld wordt gevraagd.terwijl deze zenders gewoon via een satelliet receiver te ontvangen zijn.Confused.helaas kan niet iedereen via deze methode kijken.ik vraag mij dan ook af,als dit soms overkomt als pesterij?
helaas gebeurt het omgekeerde ook,dat TVV zenders niet meer doorgeeft maar belgacom wel.waarschijnlijk is het véél complexer dan ik denk Huh
Antwoord
#9
(18-10-2012, 02:02)waardigtvkijken schreef: wat mij verbaasd,dat er voor doorgifte van een distributeur altijd (veel) geld wordt gevraagd.terwijl deze zenders gewoon via een satelliet receiver te ontvangen zijn.Confused.helaas kan niet iedereen via deze methode kijken.ik vraag mij dan ook af,als dit soms overkomt als pesterij?
helaas gebeurt het omgekeerde ook,dat TVV zenders niet meer doorgeeft maar belgacom wel.waarschijnlijk is het véél complexer dan ik denk Huh

denk dat bepaalde zenders door het teveel aan zenders en te weinig inkomsten en het verhogen van uitzendrechten soms hun prijzen moeten doen stijgen en dit dan ten nadele is van de kijker omdat een provider bv niet meer geld wil en kan geven voor een bepaalde zender(s).
in het verdergaan op dit topic van de RAI zenders zal dit zijn omdat het niet echt veel kijkers heeft en de prijs te hoog is wat ze ervoor vragen en het niet nodig vinden dan om deze verder aan te bieden voor dat hoger bedrag.
waarom ze bij telenet nog niet buiten enkel brussel te zien zijn is wss ook door de prijs die verhoogt is,
ze weten zelf ook wel,hoe meer klanten die hun zender kunnen kijken hoe meer dat kan opbrengen.
het is altijd geven en nemen bij zo onderhandelingen vrees ik.
Satelliet is niet echt een reden voor iedereen ze te kunnen kijken hé,
het was en is nog steeds een bron om een zender te kunnen doorgeven voor de kabel of plekken waar geen kabel of IPTV beschikbaar is,
dat er nu eenmaal veel mensen zijn bijgekomen die deze kunnen bekijken is natuurlijk mooi meegenomen.
al kunnen deze zenders ook snel achter het kaartje gaan als ze willen.
al worden veel films en series in het geval van RAI gedubt zodat ze vallen onder een andere overeenkomst zoals in duitsland.
maar we gaan offtopic nu.
Antwoord
#10
Blijkbaar zouden de onderhandelingen tussen Rai en Belgacom succesvol zijn, meer info zou later komen.

Mvg
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)