Telenet en vrt sluiten nieuwe distributieovereenkomst
#1
Telenet en de Vlaamse publieke omroep VRT hebben de huidige distributieovereenkomst met vier jaar begin 2018 verlengd. De nieuwe overeenkomst is uitgebreider dan de huidige.
In de distributieovereenkomst zijn de uitzendrechten van alle VRT-programma’s op alle schermen door Telenet verzekerd. Ook nieuwe tv-diensten die op termijn bij het Belgische kabelbedrijf beschikbaar komen, zijn in de nieuwe overeenkomst opgenomen. Het gaat hierbij onder andere om een nieuwe vorm van uitgesteld kijken. De in de nieuwe overeenkomst op toekomstgerichte distributierechten maken het voor Telenet mogelijk om in te spelen op de vragen van de moderne tv-kijker. Via de zogenaamde licht uitgesteld kijken-dienst kan de Telenet-klant op alle schermen tot zeven dagen terug VRT-programma’s bekijken. Via de Telenet-kabeldecoder opgenomen programma’s kunnen in de komende jaren ook via pc, tablet of smartphone worden bekeken.

steun vrt-producties
De nieuwe overeenkomst behelst ook de financiële steun van Telenet voor Vlaamse audiovisuele producties zoals films en series. Telenet stelt in een reactie dat dit in lijn met de ambities van het kabelbedrijf is. "Tegelijkertijd is deze nieuwe overeenkomst voor ons ook een sterke motivatie om te blijven investeren in het Vlaamse medialandschap en om de meest innovatieve televisiediensten te blijven ontwikkelen. In een steeds meer versnipperd en internationaler medialandschap blijft het onze ambitie om sterke programma's van Vlaamse zenders tot bij onze klanten te brengen. Dat is immers wat de consument van ons verwacht", aldus Telenet CEO John Porter.
totaal tv
Antwoord
#2
(13-02-2014, 16:41)natte schreef: helaba dat had ik al gepostSmile

zou men hiervoor ook moeten betalen : Telenetklanten kunnen later dit jaar VRT-programma’s ‘licht uitgesteld bekijken’ ???
Antwoord
#3
(13-02-2014, 17:43)zorro123 schreef:
(13-02-2014, 16:41)natte schreef: helaba dat had ik al gepostSmile

zou men hiervoor ook moeten betalen : Telenetklanten kunnen later dit jaar VRT-programma’s ‘licht uitgesteld bekijken’ ???

zal wel niet, voor een hele maand kan je dit ook bekijken aan afgerond 6 euro
Antwoord
#4
(13-02-2014, 18:14)zorro123 schreef:
(13-02-2014, 17:43)zorro123 schreef:
(13-02-2014, 16:41)natte schreef: helaba dat had ik al gepostSmile

zou men hiervoor ook moeten betalen : Telenetklanten kunnen later dit jaar VRT-programma’s ‘licht uitgesteld bekijken’ ???

zal wel niet, voor een hele maand kan je dit ook bekijken aan afgerond 6 euro

en zeggen dat je voor dezelfde programma's van de vrt : bij die andere reus 10 euro (maandelijks) moet betalen, ook voor 7 dagen
Antwoord
#5
net gemist is nu als abonnement 6 euro per maand, ook voor terugkijken 7 dagen : en tja bij belgacom tv replay 36 uur, tv replay+ (betalend : om voort te spoelen) ook 36 uur

en dan zou nu met de nieuwe overeenkomst tussen telenet en de vrt,
de klanten op alle platvormen : licht uitgesteld (7 dagen) terug kunnen kijken
Antwoord
#6
(15-02-2014, 20:45)natte schreef: ik ga staks op decoder belgacom kijken wat daar netgemist kost

kost hetzelfde dan het abonnement van telenet nu,
in de toekomst met de nieuwe overeenkomst blijkbaar niets,
of het kan ook dat men met het een abbonement heel wat meer kan
Antwoord
#7
telenet bekijkt nog wanneer en tegen welke voorwaarden deze niet-lineaire diensten zullen aangeboden worden :
het persbericht van tn
Antwoord
#8
(16-02-2014, 12:57)natte schreef:
(15-02-2014, 22:44)zorro123 schreef:
(15-02-2014, 20:45)natte schreef: ik ga staks op decoder belgacom kijken wat daar netgemist kost

kost hetzelfde dan het abonnement van telenet nu,
in de toekomst met de nieuwe overeenkomst blijkbaar niets,
of het kan ook dat men met het een abbonement heel wat meer kan
dat begrijp ik niet dus ji beweert dat netgemist later gratis is???

lees het persbericht eens van telenet
Antwoord
#9
(16-02-2014, 12:57)natte schreef:
(15-02-2014, 22:44)zorro123 schreef:
(15-02-2014, 20:45)natte schreef: ik ga staks op decoder belgacom kijken wat daar netgemist kost

kost hetzelfde dan het abonnement van telenet nu,
in de toekomst met de nieuwe overeenkomst blijkbaar niets,
of het kan ook dat men met het een abbonement heel wat meer kan
dat begrijp ik niet dus ji beweert dat netgemist later gratis is???

Het nieuwe contact loopt tot 2017 en zorgt voor een geldstroom vanuit Telenet richting VRT, bedoeld voor "Vlaamse audiovisuele producties". In ruil wordt de bestaande overeenkomst verruimd zodat Telenet zogenaamde niet-lineaire diensten kan aanbieden.

Of in gewone mensentaal: VRT-programma's gaan bekijkbaar zijn als de kijker dat wenst, niet enkel op het moment van uitzending.
fwd
Antwoord
#10
(26-02-2014, 17:46)natte schreef: beste zorro dit is nu ook al mogelijk via ooit gemist hoor. alleen betalen voor elk programma. wat het content betreft van vrt was bij net gemist huilen met de pet op. veel ouwe brol die lang bleef. als je dan bv tiptop series opvroeg kon je de eerste 6 bekijken de andere afleveringen waren dan ook nooit beschikbaar.

hoe kom je erbij programma's van 7 dagen geleden ouwe brol ??,
voor wat hoort wat : als telenet de vrt steunt met vlaamse produkties,
in ruil voor licht uitgesteld kijken :
(hier gaat de vrt nu niet van wakker liggen, het belangrijkste is dat ze geldelijke steun krijgen)
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)