met VOD of SVOD blijkbaar veel mee te verdienen
#1
Amazon LoveFilm wordt Amazon Instant Video

Amazon introduceert zijn Amazon Instant Video en Prime Instant Video diensten nu ook in Engeland en Duitsland. Daarmee verdwijnt het LoveFilm-merk dat tot nu toe in deze landen werd gehanteerd. LoveFilm blijft wel bestaan, maar dan voor verhuur van DVD's en Blu-rays. Amazon bundelt deze diensten bij een abonnement op bestellingen. Bestaande abonnees van LoveFilm moeten iets meer betalen: zo'n 84 euro. De diensten leveren alleen streaming video, downloads zitten er dus niet tussen. Het aanbod omvat onder meer The Hangover Part II, The Girl with the Dragon Tattoo, The Walking Dead en Vikings Season 2. Amazon ontpopt zich ook steeds meer als producent van eigen series, net als Netflix.
Antwoord
#2
(26-02-2014, 21:26)natte schreef:
(26-02-2014, 18:26)zorro123 schreef: Amazon LoveFilm wordt Amazon Instant Video

Amazon introduceert zijn Amazon Instant Video en Prime Instant Video diensten nu ook in Engeland en Duitsland. Daarmee verdwijnt het LoveFilm-merk dat tot nu toe in deze landen werd gehanteerd. LoveFilm blijft wel bestaan, maar dan voor verhuur van DVD's en Blu-rays. Amazon bundelt deze diensten bij een abonnement op bestellingen. Bestaande abonnees van LoveFilm moeten iets meer betalen: zo'n 84 euro. De diensten leveren alleen streaming video, downloads zitten er dus niet tussen. Het aanbod omvat onder meer The Hangover Part II, The Girl with the Dragon Tattoo, The Walking Dead en Vikings Season 2. Amazon ontpopt zich ook steeds meer als producent van eigen series, net als Netflix.

zorro gaat dit ook voor belgen bestel veel bij amazon
woon je in de uk ????? Wink
Antwoord
#3
WappZapp start betaalde filmdienst

Het Nederlandse WappZapp begint volgende maand WappZapp Plus, een betaald aanbod van ruim 1500 films, documentaires en Europese series. Daartoe wordt samengewerkt met A-Film Benelux, de grootste onafhankelijke filmdistributeur van de Benelux. Net als Netflix rekent WappZapp 7,99 euro per maand.
WappZapp is vooral bekend van een gratis on demand tv-app (iOS en sinds februari ook Android) die het aanbod van gratis beschikbare video on demand beschikbaar maakt. In de huidige versie zitten betaalde onderdelen.

Daar komt dus nu een volledig betaalde variant bij. Maar een serieuze concurrent van Netflix is WappZapp nog niet, hoewel het bedrijf dat wel suggereert in het persbericht. Grote blockbusters worden nog niet aangeboden, wel ‘Oscar-winnende’ titels als Lord of the Rings, Exit Through The Gift Shop en Moon. Binnenkort maakt WappZapp meer video on demand partners bekend. Er zijn gesprekken gaande met de BBC.
De eerste duizend voorinschrijvingen krijgen een levenslange korting van 4,99 euro.
Vorig jaar stopte SanomaVentures nog een onbekend bedrag in het bedrijf van ‘enkele tonnen’. In totaal is ruim een half miljoen euro in de startup gestopt.
Antwoord
#4
Films Google Play beschikbaar in Nederland

Google maakt bekend dat Nederlandse gebruikers vanaf vandaag films kunnen huren en/of kopen via Google Play. Nederlandse gebruikers van Google Play kunnen films in SD en HD huren en kopen.

Films kunnen direct worden gestreamd naar apparaten met Android en iOS. Ook is het mogelijk films te downloaden naar Android-apparaten voor het kijken zonder de noodzaak van een internetverbinding. In de meeste gevallen hebben gebruikers 30 dagen de tijd om te beginnen met het bekijken van hun huurfilm. Vanaf dan hebben ze 48 uur de tijd om de film af te kijken.

Het aanbod omvat films van grote internationale studio’s zoals NBC Universal, Paramount Pictures, Sony Pictures Home Entertainment, Twentieth Century Fox en Warner Bros, evenals films van onafhankelijke distributeurs. Huurfilms zijn verkrijgbaar vanaf een prijs van 2,99 euro voor een film in standaard definitie of 3,99 euro voor een film in hoge definitie.

Google zal vanaf vandaag via de Google Play Store ook verschillende producten verkopen, waaronder de Nexus 5 en de Nexus 7.
Antwoord
#5
Maxdome biedt seizoen pas voor TV series

Duitse video-on-demand (VOD) dienst Maxdome heeft de mogelijkheid om complete seizoenen van tv-series kopen voor een vaste prijs ingevoerd.
De aankoop kan worden gemaakt, zoals het bestellen van een enkel stuk van content, zowel op het internet en op een aangesloten TV-toestellen.
De series zijn goedkoper als ze worden besteld als volledige seizoenen. Seizoen 7 van The Big Bang Theory, bijvoorbeeld, kost € 34,99 (in SD-resolutie) met het seizoen pas in plaats van € 57,27 wanneer de afleveringen afzonderlijk worden besteld.
De nieuwe propositie is beschikbaar voor de nieuwe serie in de Hot uit de sectie VS die Maxdome biedt in sommige gevallen een voorsprong op hun Duitse free-to-air TV-debuut.
Andere reeks beschikbare zoals een seizoen pakket zijn onder Breaking Bad, Vampire Diaries, 24, Fringe en Two And A Half Men.

Wa ne commerce
Antwoord
#6
Vimeo gaat Netflix en Amazon achterna

Videosite Vimeo gaat net als concurrenten Amazon en Netflix zelf series produceren. Het bedrijf start met zes nieuwe afleveringen van webserie High Maintenance.
Er staan al dertien 'oude' afleveringen op de site die gratis bekeken kunnen worden. Vimeo betaalt de kosten voor de productie van de volgende zes en deze zullen daarom ook enkel te zien zijn die de 'Vimeo On Demand' on dienst.
Hiermee bindt het bedrijf de strijd aan met andere streaming videodiensten. Zo heeft Netflix veel succes met zijn series House of Cards en Orange Is the New Black en biedt Amazon ondermeer de komediereeks Alpha House. Ook Microsoft gaat series produceren voor zijn Xbox-dienst.
Bij Vimeo hoeven kijkers echter geen vast bedrag per maand te betalen, maar moet er per aflevering of seizoen betaald worden. Wanneer de afleveringen te zien zijn, is nog niet duidelijk.
Vimeo is één van de populairste videodiensten met 26 miljoen geregistreerde gebruikers en 170 miljoen unieke bezoekers per maand.
Antwoord
#7
op den duur gaat er zoveel streaming diensten zijn dat de klant het bos door de bomen niet meer zal zien.
er is veel teveel aanbod,zullen wel enkele van failliet gaan nog,en de kleinste eerst Wink
Antwoord
#8
(10-06-2014, 20:45)natte schreef: Heb via mijne smart tv vimeo maar eerlijk gezegd vind ik dat gene vette.

Ik heb al die mogelijkheden van deze videobibliotheken nog niet bekeken op een smart omdat er verschillende opstaan.Persoonlijk vind ik het model van Rio het beste deze zijn gratis.Dit heb ik altijd gezegd en zal ik ook altijd blijven zeggen.Want daar kan niemand tegen op.Ik zou eens willen zien of je bij netflix als je bv als film liefhebber 16 films per maand ziet hoeveel je dan moet betalen?
Antwoord
#9
(10-06-2014, 23:50)master-magic schreef: op den duur gaat er zoveel streaming diensten zijn dat de klant het bos door de bomen niet meer zal zien.
er is veel teveel aanbod,zullen wel enkele van failliet gaan nog,en de kleinste eerst Wink

voorbeeld ?? :
Vivendi evalueert verkoop van Duitse VOD service Watchever

De geplande toetreding van de wereldwijde marktleider Netflix in de Duitse video-on-demand (VOD) markt toont de eerste effecten: Franse mediabedrijf Vivendi is blijkbaar het evalueren van de verkoop van haar Duitse VOD service Watchever.
Het bedrijf is actief op zoek naar een koper van de OTT-platform is gelanceerd in het begin van 2013, zo meldt de Franse krant Les Echos zonder het geven van een bron. De reden zou zijn de hoge verliezen: In 2013 Watchever geaccumuleerde een verlies van € 66.000.000 terwijl de omzet bedraagt ​​slechts € 12 miljoen, volgens het rapport.
 Het verlies wordt gemeld om zijn toegenomen in 2014 tot € 21 miljoen in Q1 alleen. Geconfronteerd met deze cijfers, heeft Vivendi geen zin om een ​​dure concurrentie met Netflix invoeren, schrijft Les Echos.
Bij de presentatie van de financiële resultaten Q1 mei 2014, Vivendi bevestigde dat "alle strategische opties" zou worden beschouwd voor Watchever. Amerikaanse bank Merrill Lynch heeft inmiddels het mandaat gekregen voor de verkoop, volgens het rapport. Vivendi wilde niet de informatie reageren.
Antwoord
#10
en in zwitserland :
Swisscom plannen Netflix concurrent

Zwitserland binnenlandse telco Swisscom wil een (VOD) dienst video-on-demand lanceren op haar IPTV platform Swisscom TV later dit jaar aanbieden van films, series en documentaires voor een vast maandelijks bedrag.
Met de forfaitaire model, het bedrijf volgt de strategie van de Amerikaanse wereldwijde VOD marktleider Netflix die wil de uitrol van haar dienst in Zwitserland tegen het einde van het jaar.
De Swisscom aanbod zal worden bediend door Swisscom dochteronderneming Cinetrade op zijn Teleclub platform, bestuurslid Willy Heinzelmann bevestigd aan de Zwitserse krant Schweiz am Sonntag. Hij benadrukte dat de plannen onafhankelijk van Netflix onlangs aangekondigde markttoegang in Zwitserland werden gemaakt. Hij wilde geen details te geven, echter, op de lanceerdatum of prijs regeling.
De VOD bedrijf groeit snel, zei Heinzelmann. "Vorig jaar bereikten we een omzet van meer dan CHF 30 miljoen (€ 25.000.000) in dit segment. Dit jaar verwacht ik weer een groei in de twee-cijferige procent gebied. "
Heinzelmann zei dat het bedrijf is benaderd door Netflix over een mogelijk partnerschap. Plannen Netflix zou echter niet voldoende concreet zijn in dit stadium.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)