Peiling: Heeft u hier ook last van dat u geen snelheid en denkt te worden afgeknepen?
Ja, Ik word afgeknepen
16.67%
1 16.67%
Ja, ik heb geen snelheid
16.67%
1 16.67%
ja en word afgescheept als ik klaag
16.67%
1 16.67%
Soms maar zeer abbitant
0%
0 0%
Nee ik ben tevreden
50.00%
3 50.00%
Totaal aantal stemmen: 6 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Telenet Whoppa surfen 120 sterke afrader
#1
Mijne dames en heren,

Tegenwoordig met technieken zoals smart tv's, online streaming, online tv kijken, online gaming groeit het data verbruik snel. Data verbruik boven de 200 gb is dan zo bereikt en ook normaal. ook als je met meerdere mensen de online uitbreidingen / apps van Telenet gebruikt o.a. digitaal tv kijken via de smart phone of tablet pc of dan wel via de pc.

Men blijkt iets te vergeten bij Telenet als je een WHOPPA Surfen Internet 120 Mbps abonnement. zonder data limiet introduceert, betekent het namelijk dat je veel data verkeer zal / kan hebben in een korte tijd. Dit is ideaal voor mensen die vaak en graag smart tv online kijken, online streaming applicaties gebruiken o.a. mediaboxen, gaming, Yout tube tv films kijken, etc...... want dit soort applicaties gebruiken veel data verkeer.
Meer en meer mensen kopen / maken gebruiken van deze techniek via smart tv, mac book, tablet pc, smart phone, iphone, ipad, media players (Appel TV).

Voor het alleen maar binnen halen van mail, een online krantje lezen, info opzoeken op het internet, incidenteel een filmpje downloaden of je laatste ontwikkelingen op de social-media checken heb je genoeg aan een standaard goedkoop abonnement met weinig data verkeer en snelheid. Hiervoor heb je maximaal en echt niet meer nodig dan 20 Mbps. en max 60 GB data verkeer per maand.

Het is dan daarom van de zotte dat met dit dure zo gezegd zonderlimiet whoppa surfen 120 abonnement aan 72,95 EURO per maand wordt afgeknepen tot 1-3 Mbps als men boven de 200 gb data verbruik p/mnd komt. Dit betekent dus
dat dit abonnement wel met een limiet is.

Namelijk in snelheid en uiteindelijk ook gelimiteerd word in dataverbruik want je kan dan niet meer snel data verkeer in een korte tijd binnen halen omdat de Telenet abonnementen worden afgeknepen word online tv kijken, gamen, zelfs een mailtje met foto’s binnen halen bijna onmogelijk. dit is valse reclame en mensen voor de gek houden.

TELENET GEBRUIK DIT WHOPPA SURFEN 120 ABBONEMENT VOOR STREAMING EN KNIJP HET NIET AF tot 1-3 mbps als het verbruik boven de 200 GB komt maar pas bij 1 TB PER MAAND, HALVEER DAN DE SNELHEID MAAR NIET NAAR 1-3 Mbps (= 1-3 mbps minder dan 90% van de totale snelheid)

DIT IS MENSEN AFZETTEN EN LATEN BETALEN VOOR DE REST VAN DE AANREKENPERIODE VOOR WAT ZE NIET KRIJGEN!!!!!!!!
!!!!Geen snelheid en data verbruik!!!!.

Ik raad hier iedereen aan zich er van bewust te worden alvorens dit abonnement aan te gaan, dat bij TELENET WHOPPA 120 SURFEN zonder limiet je niet krijgt wat je denkt te kopen...

Spreek de dames en heren, met hun monopolie spelletjes bij Telenet hier op aan, door hier een reactie / hierboven uw stem te plaatsen om zo op het afknijpen van alle hen abonnementen tegen te gaan. Want het afknijpen van snelheden blijft niet alleen bij dit abonnement. Hier word vreselijk op verdient en wel miljoenen euro's door Telenet omdat ze minder leveren dan ze verkopen. het is valse reclame en mensen beloven wat ze niet waar maken naar mijn weten zijn hier wetten voor waar ook Telenet zich aan dient te houden...

LAAT HIER EEN REACTIE ACHTER HEBBEN WANT HIER HEBBEN MEER MENSEN LAST VAN EN HIER KUNNEN WE HEN ZO OP AANSPREKEN!!!!!!!!!
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa
Antwoord
#2
ik heb ook whoppa en ben er super tevreden van.ik begrijp al die kritiek niet. wij kijken veel via youtube, yelo en bhaalu, download ook zeer veel stuf en ja soms boven de 200Gb en nog nooit op trage snelheden gezeten. ik surf steeds op volle snelheid.ik moet wel zeggen ik de grote download plan voor s'nachts of s'morgens.
ik heb deze week een bestand gedownload van 25 gb wel s'nachts na 1 uur en toen ik keek de volgende morgen had ik maar een goeie 7GB verbruikt. mijn telemeter was juist op 0 gegaan daarrom ik het goed kon zien. een goed initiatief vind ik van telenet.
Antwoord
#3
(06-03-2014, 02:03)murdock schreef: ik heb ook whoppa en ben er super tevreden van.ik begrijp al die kritiek niet. wij kijken veel via youtube, yelo en bhaalu, download ook zeer veel stuf en ja soms boven de 200Gb en nog nooit op trage snelheden gezeten. ik surf steeds op volle snelheid.ik moet wel zeggen ik de grote download plan voor s'nachts of s'morgens.
ik heb deze week een bestand gedownload van 25 gb wel s, nachts na 1 uur en toen ik keek de volgende morgen had ik maar een goeie 7GB verbruikt. mijn telemeter was juist op 0 gegaan daarrom ik het goed kon zien. een goed initiatief vind ik van telenet.

Wanneer jij je kunt verzoenen met de monopoly houding van telenet en jij je daarnaar kunt schikken en daar genoegen in neemt, dat is jouw zaak.

Verzoen u dan ook met mensen die wel kritiek willen en durven uiten op de consumenten misleiding van telenet.

Whoppa is inderdaad geen vrij downloaden abbonement, het word langs alle kanten in bochten geduwd om toch maar te doen uitschijnen dat er vrij gebruik is.
Neen, het is gelimiteerd van het moment dat er een meter aan hangt die zegt zoveel mag je gebruiken en dan de knip er op.
Bij gas en electriciteit hangt ook een meter en dat is echt vrij gebruik, je betaald wat je verbruikt.
Ben jij ooit afgeknepen van gas of electriciteit bij een bepaald verbruik?
Wel bij telenet is dat wel.
En dat afknijpen en het opleggen van een verbruiks limiet kan men geen vrij gebruik noemen van een dienst.
Als Telenet duur genoemd word voor zijn films dan zeg ik dat ze peperduur zijn voor hun internet.
Er zijn veel mensen die daar een probleem mee hebben en graag zouden overstappen als er een gelijkwaardige concurrent zich aanbied.
En er zijn er zoals jij, die al deze misleidende handelingen compleet normaal vinden.
Ik zit er echt niks mee in dat jij je goed voelt met hetgeen je krijgt voor je peperduur abbonement dat 26% duurder is dan een gelijkwaardig abbonement in nederland.
Maar laat de mensen die van zich willen afbijten en zich benadeeld voelen en bedrogen voelen dan ook hun zeg, want dat alleen is de pure waarheid.
Antwoord
#4
ik heb over dat knijpen al geproken eens met een technisie van het telenet swat team en die legde me uit dat als je bv een download doet s'avonds op nieuwsgroepen de snelheid word verminderd om het netwerk niet te overbelasten.hij zei me of het nu zo een groot verschil maakt als je bv je bestand binnenhaalt op 30 min in plaats van 20 min in het piekuur? dit zouden ze enkel doen om hun netwerk niet te overbelasten.wie moet ik geloven? ik denk wel als iedereen bv s, avonds gaat downloaden het toch een grote belasting is voor hun netwerk?
ik weet ook wij worden gestraft en de snelheid word geblokt op de nieuws groepen.naar een andere overgaan is nu geen optie die daar niet naar kijken zoals scarlet want daar is de snelheid super laag.
maar ik moet zeggen ik steeds surf op volledige sneheid en ik vervruik zeer veel per maand
Antwoord
#5
(06-03-2014, 09:54)murdock schreef: ik heb over dat knijpen al geproken eens met een technisie van het telenet swat team en die legde me uit dat als je bv een download doet s'avonds op nieuwsgroepen de snelheid word verminderd om het netwerk niet te overbelasten.hij zei me of het nu zo een groot verschil maakt als je bv je bestand binnenhaalt op 30 min in plaats van 20 min in het piekuur? dit zouden ze enkel doen om hun netwerk niet te overbelasten.wie moet ik geloven? ik denk wel als iedereen bv s, avonds gaat downloaden het toch een grote belasting is voor hun netwerk?
ik weet ook wij worden gestraft en de snelheid word geblokt op de nieuws groepen.naar een andere overgaan is nu geen optie die daar niet naar kijken zoals scarlet want daar is de snelheid super laag.
maar ik moet zeggen ik steeds surf op volledige sneheid en ik vervruik zeer veel per maand

Dan heb ik toch mijn bedenkingen.

1-- Ik koop een dienst tegen betaling van een bepaald bedrag.
Ik wil dan graag ten volle van die dienst gebruik maken omdat ik daarvoor betaal. Waar halen zij het recht om mij het genot van die dienst te ontzeggen onder voorwendsels om hun netwerk niet te overbelasten.
A--- wat heb ik met de capaciteit van hun netwerk te maken, ik betaal volle pot voor 120/mbps en zij liggen mij af te knijpen.
b-- zou het dan niet eerlijker dat zij zorgen dat hun netwerk niet overbelast geraakt.
c- als gij tijdens de piekuren op een tram of bus staat te wachten en er komt er een aan maar ge geraakt er niet meer op omdat hij stampvol zit dan maakt ge toch ook van uw kloten tegenover de lijn.
Dan is het toch aan de lijn om er voor te zorgen dat ze meer trams inschakelen om de piekuren op te vangen.
d-- Bij telenet doen ze het omgekeerde ze knijpen de klanten die gebruik willen maken en daarvoor de volle pot betalen gewoon af.
2--- Waarom verkoopt telenet dergelijke abbonementen wetende dat de capaciteit van hun netwerk overbelast kan geraken.
a-- Woekerwinsten en grootheids waanzin liggen aan de basis.
b--En wij melkkoetjes wij blijven dat allemaal slikken omdat 98% gedwee en passief is en geen moeite willen doen om maar te proberen iets te veranderen.
telenet weet dat ook en omdat gij die 98% zo passief bent, speelt telenet met uw centen en doet maar gewoon wat ze willen.
Ge moet maar eens kijken binnenkort wanneer telenet klanten begint te verliezen hoe poeslief, gedienstig en klantvriendelijk ze gaan worden.
Antwoord
#6
ik heb ook een dienst tegen betaling bhaalu tv en deze werk op ieder uur van de dag, avond zeer goed ik heb geen last van het dicht knijpen.
ik weet ook wel wij de beloofde 120 mps niet halen, maar dat is bij iedere provider zo.dit mag snel veranderen
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)