app voor als we te lang stilzitten
#1
App waarschuwt ons als we te lang stilzitten

Te lang stilzitten is slecht voor de gezondheid. Medici willen dat tegengaan met een mobiele app.
Volwassenen zitten meer dan de helft van de dag stil. Zelfs bij wie regelmatig aan sport doet, is dat ongezond.
Het verhoogt onder meer het risico op overgewicht en obesitas.
Amerikaanse medici lieten een app ontwikkelen om mensen op een goedkope en eenvoudige manier in beweging te krijgen.
Als we te lang stil zitten, laat de app een toon horen.
Tegelijk verschijnt er een aansporing om op te staan en enkele minuten rond te lopen.
Zodra we dat gedaan hebben, feliciteert de app ons.

De app bevindt zich nog in een testfase. Het Onderzoekscentrum voor Gewichtscontrole en Diabetes in Providence,
dat de app ontwikkelt, testte drie mogelijke strategieën uit: een pauze van 3 minuten na een half uur stil zitten,
een pauze van 6 minuten na een uur stil zitten en een pauze van 12 minuten na 120 minuten stil zitten.
Na zeven dagen testen bleken ze alle drie goed te werken. De korte pauze scoorde beter dan de lange.
De onderzoekers gaan nu na wat de effecten op lange termijn zijn.
Antwoord
#2
Denk toch dat dit iets gaat worden waar ze veel verlies gaan aan lijden,want ik zit nu al 10 jaar constant stil.Ik wil nu ook niet zeggen van s morgens zes tot 24 uur savonds,maar of dit nu slecht voor de gezondheid is betwijfel ik.Ik leid bij mijn weten nog niet aan hartfalen of bloedklonters,een hersentumor heb ik al gehad en kan normaal niet meer terug komen.waar moet ik bang voor zijn?Je zit toch nooit stil als je stil zit want je doet toch iets,enkel als je dood bent zit je stil,anders zit je op je pc,kaart je,poker je,je speelt sudoko of kruiswoord raadsels,je zit nooit stil.
Dus die App is onzin.
Antwoord
#3
Dat weet ik niet of ik dit nog ga doen want vroeger was het forum tenminste veel interesanter dan nu.En ik heb hier nu in feite toch niets meer te zoeken dus mis ik ook niets meer dan kan ik nog beter een ander forum bij zoeken waar ik op terecht kan.
Antwoord
#4
(01-07-2014, 10:04)Dimira schreef: Denk toch dat dit iets gaat worden waar ze veel verlies gaan aan lijden,want ik zit nu al 10 jaar constant stil.Ik wil nu ook niet zeggen van s morgens zes tot 24 uur savonds,maar of dit nu slecht voor de gezondheid is betwijfel ik.Ik leid bij mijn weten nog niet aan hartfalen of bloedklonters,een hersentumor heb ik al gehad en kan normaal niet meer terug komen.waar moet ik bang voor zijn?Je zit toch nooit stil als je stil zit want je doet toch iets,enkel als je dood bent zit je stil anders zit je op je pc kaart je poker je je speelt sudoco of kruiswoor raadsels,je zit nooit stil.Dus die app is onzin.

voorbeeld : mensen die bureauwerk doen, of als je te lang zit thuis voor de pc, laat staan voor tv,
dit geldt trouwens voor iedereen, want wie te lang stil stil, hoe hard het ook mag klinken, belandt op latere leeftijd in een rolstoel,
en dan is het te laat hoor
Antwoord
#5
Ik dacht dat ik hier nog iets had gepost,maar blijkbaar ben ik te snel naar een andere pagina gegaan.Zet het hier kort nog eens.zorro;ik ben nu 47 en zit al 10jaar thuis.En dan kan je zeggen stil te zitten.Je zit aan de pc,kruiswoordraadsels op te lossen,sudoku, pokeren enz.Dat is een heel ander leven dan een active mens die gaat werken maar ik heb daar zelf nog niet aan ondervonden dat mijn gezondheid achteruit gaat.
Antwoord
#6
Dacht ik eerste maanden ook maar ben je vlugger beu dan gewoon.Wacht maar tot je op pensioen bent.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)