Eerste zenders in MPEG4 (H.264) toegevoegd
#31
ik vraag mij toch af, hoeveel er daadwerkelijk : verschil zullen zien tussen mpeg-2 en mpeg-4 ??
Antwoord
#32
(08-07-2014, 13:59)natte schreef: daar ben ik ook benieuwd voor zorro, hopelijk veel sd weg en veel hd in plaats zoals bij upc

heeft niks te maken met sd zenders of hd zenders.
zorro bedoelt of er veel verschil zullen zien in de sd zenders die van mpeg2 naar mpeg4 gaan.
Antwoord
#33
Daarnet bij het doorbladeren van de tv gids gemerkt dat de sd kanalen van één,vtm 2b,eurosport en zo verder er niet meer opstaan.
Antwoord
#34
Op de digibox zijn ze er misschien vanaf , maar als je met een ci+ kaart kijkt zijn ze er nog.
Dus ze zijn nog niet echt verwijderd van de kabel .
Antwoord
#35
Vanaf 8april actua tv op kanaal 42 , kom ik,ook juist tegen
Antwoord
#36
(29-07-2014, 17:27)chukky2 schreef: Vanaf 8april actua tv op kanaal 42 , kom ik,ook juist tegen

staat er al een tijdje op Wink
Antwoord
#37
(29-07-2014, 17:53)master-magic schreef:
(29-07-2014, 17:27)chukky2 schreef: Vanaf 8april actua tv op kanaal 42 , kom ik,ook juist tegen

staat er al een tijdje op Wink

Wat zou hier de bedoeling voor zijn master?
Antwoord
#38
(29-07-2014, 18:02)chukky2 schreef:
(29-07-2014, 17:53)master-magic schreef:
(29-07-2014, 17:27)chukky2 schreef: Vanaf 8april actua tv op kanaal 42 , kom ik,ook juist tegen

staat er al een tijdje op Wink

Wat zou hier de bedoeling voor zijn master?

melding voor wie via dvb-c kijkt met module en kaart op tv zelf dat ze hun zenders moeten her inladen en voor mensen die nog een andere ontvanger hebben die zelf manueel zenders moeten herladen moet worden dat ze het weten Wink
of oude digiboxen of corders van telenet die niet de update hebben gehad.
zal binnenkort wel verwijderd worden,neemt amper ruimte in.
Antwoord
#39
tv-zenders : eerst 1080P dan pas Ultra HD

Er is felle kritiek van de European Broadcast Union (EBU) op het DVB-consortium. De nieuwe standaard voor Ultra HD is niet geschikt voor de HD-beeldtechniek 1080p.
Onlangs maakte het DVB-consortium de eerste technische specificaties van de nieuwe wereldwijde uitzendstandaard voor Ultra HD bekend. Ultra HD moet in de komende jaren de standaard voor de best mogelijke beeldkwaliteit worden. De Europese zenderorganisatie EBU levert grote kritiek op de nieuwe uitzendstandaard. Dat komt vooral omdat in de nieuwe standaard niet geschikt voor het uitzenden in 1080p – de best mogelijke beeldkwaliteit via de HDTV-techniek – zou zijn.

Kinderschoenen
De EBU stelt dat Ultra HD nog in de kinderschoenen staat en dat voor haar leden 1080p een eerstvolgende en logische vervolgstap in het verbeteren van aangeboden beeldkwaliteit via broadcast-uitzendnormen is. De EBU ziet Ultra HD in 4K wel een goede manier om evenementen te produceren maar wil de mogelijkheid hebben om Ultra HD-producties voor het uitzenden in HDTV in 1080p gebruiken. EBU stelt dat uit de eerste specificaties blijkt dat dit niet in de nieuwe uitzendstandaard is opgenomen. Mogelijk dat het DVB-consortium de kritiek van de EBU overneemt en in de tweede fase van de specificatie de wensen van de zenderorganisatie doorvoert.

Ebu-Standaard
De EBU-standaard voor HDTV is – ondanks dat veel HD-zenders in 1080i uitzenden – 720p. Onder meer de Duitse publieke omroep gebruikt deze uitzendstandaard. Velen vinden dat 720p bij snelle beeldwisselingen zoals bij sportevenementen het geval is een betere HD-beeldkwaliteit geeft. De EBU ziet in 1080p haar nieuwe beeldstandaard. Pas op latere termijn als Ultra HD beter doorontwikkeld is wil men pas volgende stap in het verbeteren van beeldkwaliteit via broadcaststandaarden maken.

En met welke zal Telenet beginnen in september : de i of de p ??
Antwoord
#40
(03-08-2014, 23:07)zorro123 schreef: En met welke zal Telenet beginnen in september : de i of de p ??

zal voorlopig zelfde blijven,de meeste zien het verschil niet in beeld......
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)