Eerste zenders in MPEG4 (H.264) toegevoegd
#41
voor die omschakeling van mpeg-2 naar mpeg-4 of h.264 : krijgen we dan nog een update of upgrade
(of hoe je het ook noemen mag) voor 2 september ?
Antwoord
#42
(18-08-2014, 19:49)zorro123 schreef: voor die omschakeling van mpeg-2 naar mpeg-4 of h.264 : krijgen we dan nog een update of upgrade
(of hoe je het ook noemen mag) voor 2 september ?

Daar merk je zelf niks van,word automatisch aangepast op de kabel.
Antwoord
#43
(19-08-2014, 01:59)master-magic schreef:
(18-08-2014, 19:49)zorro123 schreef: voor die omschakeling van mpeg-2 naar mpeg-4 of h.264 : krijgen we dan nog een update of upgrade
(of hoe je het ook noemen mag) voor 2 september ?

Daar merk je zelf niks van,word automatisch aangepast op de kabel.

Is de aanpassing gebeurd?
Antwoord
#44
(02-09-2014, 09:25)koendevos schreef:
(19-08-2014, 01:59)master-magic schreef:
(18-08-2014, 19:49)zorro123 schreef: voor die omschakeling van mpeg-2 naar mpeg-4 of h.264 : krijgen we dan nog een update of upgrade
(of hoe je het ook noemen mag) voor 2 september ?

Daar merk je zelf niks van,word automatisch aangepast op de kabel.

Is de aanpassing gebeurd?

Zo ja ,dan toch géén beeldverbetering vind ik.
Antwoord
#45
(02-09-2014, 10:17)guyke schreef: Zo ja ,dan toch géén beeldverbetering vind ik.

Tja, beeldverbetering is nooit de prioriteit geweest van de overschakeling van mpeg2 naar mpeg4, wel kostenbesparing en bandbreedtebesparing (om meer ruimte te hebben voor betaalzenders en on-demand uitzendingen).

bandbreedtebesparing is voor mij op zichzelf geen probleem, als het tenminste geen kwaliteitsverlies met zich meebrengt.
Antwoord
#46
Hier is de aanpassing zeker nog niet gebeurd.
Misschien dat de SD decoders wel al bericht krijgen dat ze niet kunnen kijken, maar ik merk toch dat één, Canvas, TVE, CNN, ... nog steeds in MPEG2 uitzenden.
Wel zijn er 2 'kanalen' bijgekomen : INFO NL en INFO FR, waarop een eenvoudig bericht te lezen staat dat de SD decoders niet meer werken.
De kanalen zijn MPEG2 SD, zodat ze te zien zijn op de SD decoders.
Antwoord
#47
(02-09-2014, 18:53)boulder schreef: Hier is de aanpassing zeker nog niet gebeurd.
Misschien dat de SD decoders wel al bericht krijgen dat ze niet kunnen kijken, maar ik merk toch dat één, Canvas, TVE, CNN, ... nog steeds in MPEG2 uitzenden.
Wel zijn er 2 'kanalen' bijgekomen : INFO NL en INFO FR, waarop een eenvoudig bericht te lezen staat dat de SD decoders niet meer werken.
De kanalen zijn MPEG2 SD, zodat ze te zien zijn op de SD decoders.

Straks eens kijken of 2BE sd digitaal enz nog op de kabel uitzenden . Via tv met kaartje
Antwoord
#48
(02-09-2014, 19:32)chukky2 schreef:
(02-09-2014, 18:53)boulder schreef: Hier is de aanpassing zeker nog niet gebeurd.
Misschien dat de SD decoders wel al bericht krijgen dat ze niet kunnen kijken, maar ik merk toch dat één, Canvas, TVE, CNN, ... nog steeds in MPEG2 uitzenden.
Wel zijn er 2 'kanalen' bijgekomen : INFO NL en INFO FR, waarop een eenvoudig bericht te lezen staat dat de SD decoders niet meer werken.
De kanalen zijn MPEG2 SD, zodat ze te zien zijn op de SD decoders.

Straks eens kijken of 2BE sd digitaal enz nog op de kabel uitzenden . Via tv met kaartje

Ja ze zenden nog gewoon uit
Antwoord
#49
Ook veel beloven,ik hou gewoon mijn oude decoder die zal ooit nog wel eens van pas komen en dan heb ik die installatiekosten al niet meer.
Antwoord
#50
(03-09-2014, 09:16)Dimira schreef: Ook veel beloven,ik hou gewoon mijn oude decoder die zal ooit nog wel eens van pas komen en dan heb ik die installatiekosten al niet meer.

waarvoor ik al vreesde.

Niets aan beeldkwaliteitsverbetering te merken of het moet nog aangepast worden.Huh
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)