Eerste zenders in MPEG4 (H.264) toegevoegd
#51
ze hebben tijd tot rond de 20ste september hé Wink
Antwoord
#52
(03-09-2014, 10:00)guyke schreef:
(03-09-2014, 09:16)Dimira schreef: Ook veel beloven,ik hou gewoon mijn oude decoder die zal ooit nog wel eens van pas komen en dan heb ik die installatiekosten al niet meer.

waarvoor ik al vreesde.

Niets aan beeldkwaliteitsverbetering te merken of het moet nog aangepast worden.Huh

Guy;dat zal denk ik vermoedelijk stapvoets in de toekomst niet overal te gelijk gebeuren.Zou dit niet iets te maken kunnen hebben met die kabel, die capaciteit van die kabel die ze daar aan het verhogen zijn of wat is dat daar allemaal.En dat gebeurt toch ook niet allemaal tegelijk.
Antwoord
#53
zoals ik zei hebben ze tijd tot rond de 20ste of 22 ste voor hun decoder binnen te doen en eens dat gebeurt is gaan die zenders er af in SD.
Antwoord
#54
(04-09-2014, 04:40)master-magic schreef: zoals ik zei hebben ze tijd tot rond de 20ste of 22 ste voor hun decoder binnen te doen en eens dat gebeurt is gaan die zenders er af in SD.

strikt genomen blijven de zenders SD (576i) maar zijn ze gecompresseerd in MPEG-4 ipv MPEG-2. MPEG-4 laat toe dezelfde kwaliteit in minder bandbreedte te versturen wat dus neerkomt op bandbreedtewinst.
(ze zouden ook meer kwaliteit in dezelfde bandbreedte van MPEG-2 kunnen versturen maar ik betwijfel ten zeerste dat dat zal gebeuren)

zenders in HD (720p/1080i) zijn altijd al in MPEG-4 vandaar de verwarring waarschijnlijk.

De HD decoders kunnen zowel MPEG-4 als MPEG-2 decoderen, de oude SD decoders kunnen enkel MPEG-2 aan vandaar dus dat ze geen beeld meer zullen hebben als alles MPEG-4 wordt.
Antwoord
#55
(04-09-2014, 04:40)master-magic schreef: zoals ik zei hebben ze tijd tot rond de 20ste of 22 ste voor hun decoder binnen te doen en eens dat gebeurt is gaan die zenders er af in SD.

En wat gebeurt er dan met zenders die niet eens een HD versie hebben;Verdwijnen die ook,dan houd telenet op de duur niet veel over.
Antwoord
#56
(05-09-2014, 10:48)Dimira schreef:
(04-09-2014, 04:40)master-magic schreef: zoals ik zei hebben ze tijd tot rond de 20ste of 22 ste voor hun decoder binnen te doen en eens dat gebeurt is gaan die zenders er af in SD.

En wat gebeurt er dan met zenders die niet eens een HD versie hebben;Verdwijnen die ook,dan houd telenet op de duur niet veel over.

welnee, die worden vanaf nu in SD/MPEG-4 uitgezonden ipv SD/MPEG-2.

Zenders die zowel HD/MPEG-4 en SD/MPEG-2 hadden (vb éénHD/één, canvasHD/canas) daarvan blijft dan enkel HD/MPEG-4 over.
Antwoord
#57
(05-09-2014, 10:54)Detonator schreef:
(05-09-2014, 10:48)Dimira schreef:
(04-09-2014, 04:40)master-magic schreef: zoals ik zei hebben ze tijd tot rond de 20ste of 22 ste voor hun decoder binnen te doen en eens dat gebeurt is gaan die zenders er af in SD.

En wat gebeurt er dan met zenders die niet eens een HD versie hebben;Verdwijnen die ook,dan houd telenet op de duur niet veel over.

welnee, die worden vanaf nu in SD/MPEG-4 uitgezonden ipv SD/MPEG-2.

Zenders die zowel HD/MPEG-4 en SD/MPEG-2 hadden (vb éénHD/één, canvasHD/canas) daarvan blijft dan enkel HD/MPEG-4 over.

Zodus als ik het begrijp komt er dus géén echte beeldverbetering voor HD zenders?Dodgy
Antwoord
#58
(05-09-2014, 11:09)guyke schreef: Zodus als ik het begrijp komt er dus géén echte beeldverbetering voor HD zenders?Dodgy

Inderdaad, de enigste veranderingen zijn:
  • er is meer plaats op de kabel vrijgekomen voor Telenet (dubbele zenders weg vb één, canvas, 2BE omdat er ook een HD variant van is)
  • er is meer plaats op de kabel vrijgekomen voor Telenet (MPEG4 neemt voor dezelfde kwaliteit ongeveer de helft van de bandbreedte in)
  • de eindgebruikers merken hier normaal niets van behalve diegene die enkel MPEG2 konden decoderen want dat zit er niet meer op (de oude sd-boxen)

Die extra plaats kunnen ze gebruiken om extra zenders of on demand kanalen bij te maken. De allergrootste winst die ze nu ooit nog kunnen maken is om de analoge kanalen van de kabel te halen. (ze hebben in het verleden trouwens al heel wat analoge zenders exclusief digitaal gemaakt)

Telenet gaat HD == Telenet gaat HD Digibox/corder only
of
Telent gaat HD == Telenet gaat MPEG-4 only (SD + HD)
Antwoord
#59
ik zie toch dat de vrt zender één HD minder ruimte krijgt en zo dus in mindere bandbreedte zit,en dat is nu degene die ze al gebruiken,
spijtige zaak,hoop dat dit goed komt met de SD mpeg2 zenders te verwijderen en er mpeg4 van te maken.
ze zullen meer zenders op een mux krijgen.
Antwoord
#60
(05-09-2014, 15:35)master-magic schreef: ,hoop dat dit goed komt met de SD mpeg2 zenders te verwijderen en er mpeg4 van te maken.

Ik hoop het ook, zoals gezegd heb ik er minder moeite mee dat ze van mpeg2 naar mpeg4 overstappen, is een logische stap, maar bandbreedte verminderen van de bestaande HD zenders is echt not-done!

(en ook niet van de bestaande SD zenders eigenlijk, die waren nu al niet van die aard om in een hoerastemming te zitten, als ze die in 1/3 van de bestaande mpeg2 bandbreedte proppen gaan die er ook op achteruit gaan)
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)