Een grote speler komt terug op de kabel!
#14
zoals ik al reeds aangaf, gebruik ik bhaalu al sinds half oktober. zowel op de tv via de speciale box (voor zij die xbmc kennen, dat zal in een latere fase ook ingebouwd worden bij een softwareupgrade) zo zal de bhaalu box ook dienst kunnen doen als htpc apparaat. Van de softwarekwaliteit ben ik meer dan tevreden. Hier op dit forum heb ik de indruk dat men nog niet echt op de hoogte is van de actuele stand van zaken, maar als je meer en meer actueler nieuws wil lezen moet je op het subforum van userbase.be zijn. www.userbase.be. Er zijn zowel op zdnet als fwdmagazine al uitgebreide reviews geweest en ook al een vergelijkende test tussen stievie en bhaalu (vergelijking tussen de tablet versies, want voor stevie bestaat er geen box.

Gaat Bhaalu een rechtszaak overleven? wel het is zo dat ondanks berichten in de media zij tot nu toe nog geen rechtszaak aan hun broek hebben maar vtm vrt zal daar allicht nog mee bezig zijn, probleem voor vtm en vrt is dat wat bhaalu doet juridische sterk in elkaar lijkt te zitten. Hierover is ook een uitgebreid artikel op een juridische website verschenen.
In de FAQ op de bhaalu site staat deze vraag en antwoord nog

Wat gebeurt er als een rechter bhaalu toch illegaal zou verklaren? Ben ik dan aansprakelijk als lid van de vereniging?

anwoord: Neen. Er bestaat geen enkele aansprakelijkheid voor consumenten die bhaalu gebruiken.

Er is geen enkele twijfel over het consumentenrecht tot time-shiften. Indien een rechter dit toch tegen de wet in zou oordelen zal Right Brain niet alleen alle rechtskosten voor zich nemen, niet alleen in eerste instantie, maar ook in hoger beroep, desnoods voor hogere gerechtshoven en zelfs eventueel voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Moesten we dit dan nog verliezen, zullen we een nieuwe video recording set-top-box op de markt brengen waarop we reeds een patent aangevraagd hebben en die toelaat aan alle individuele gebruikers om zonder enige vorm van samenwerking met andere gebruikers aan videorecording te doen met dezelfde Right Brain experience bhaalu. Zonder feitelijke samenwerking bestaat er geen feitelijke vereniging. De prijs van deze video recorder zonder samenwerking in het delen van hardware (zonder het delen van content) zal dan voor de consument weliswaar veel hoger liggen. De investering die consumenten nu of later maken in een mobiele licentie, stick of box zal als korting aangeboden worden op deze hogere prijs, deze bijkomende korting zal aan alle bestaande leden aangeboden worden en Right Brain zal geen marge aanrekenen op het verkoopsbedrag voor deze leden.

als er nog vragen zijn stel ze maar
Antwoord


Berichten in dit topic
vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door zorro123 - 23-11-2013, 18:42
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door murdock - 15-12-2013, 03:10
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door murdock - 15-12-2013, 22:17
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door bartmaniac - 16-12-2013, 13:03
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door murdock - 28-01-2014, 01:06
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door murdock - 04-02-2014, 12:29
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door murdock - 05-02-2014, 14:18
RE: vrt en vtm in oorlog met bhaalu - door murdock - 13-03-2014, 01:11



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)