Telenet/Lippens
#1
De burgemeester van Knokke-Heist, Leopold Lippens, is boos op telecombedrijf Telenet omdat hij zijn oude digicorder tegen een meerprijs moet vervangen door een nieuw exemplaar. 'We behandelen iedereen op dezelfde manier, ook de burgemeester Lippens. We hebben al onze klanten hetzelfde commerciële aanbod gedaan', zo reageert Telenet.


'Ik ben enorm mistevreden. Dit is pure demagogie', aldus Lippens, die zijn ongenoegen eerst tegen Het Laatste Nieuws uitte. 'De klanten worden gedwongen een andere digicorder te kopen. Niet iedereen kan dat. Ze zeggen dat de technologie evolueert, maar die evolueert constant. Wat is het volgende? Om de drie weken veranderen van digicorder?'

De burgemeester gaat zijn abonnement nu opzeggen, en overweegt hetzelfde te doen met alle abonnementen van de gemeente. 'We gaan dat goed bekijken, maar denken er over na om dit naar de gemeenteraad te brengen. We gaan ons niet laten doen. Telenet lapt ons dat al voor een tweede keer, nadat ze eerste alle kanalen op een andere post hadden geplaatst. Ik ga iedereen een overstap naar Belgacom adviseren', aldus Lippens.

Telenet heeft naar eigen zeggen al contact gehad met de burgemeester. 'Telenet heeft iedereen goed ingelicht, via brieven, pancartes enzovoort. We betreuren dat hij nu pas zijn ongenoegen uit, en via de media.'

De wissel van zo’n 100.000 digicorders verloopt vlot volgens Telenet. 'Vanaf 2 september sturen we geen signaal meer naar de oude decoders. Mensen die tegen dan nog geen nieuwe decoder hebben, kunnen wel nog analoog naar televisie kijken.'
Antwoord
#2
Ik persoonlijk heb er géén problemen mee zolang we er maar op vooruit gaan kwestie beeldkwaliteit en een meerwaarde aan HD zenders en is dit niet vind ik het wel een spijtig geval.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)