Belgacom schrapt vanaf 18/02/2013 ARD en ZDF
#11
(12-02-2013, 10:07)LuigiKe schreef:
(11-02-2013, 19:13)master-magic schreef: Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.

Je moet eens gaan lezen op de forum van belgacom ze zijn daar aan het "bleiten" voor die zenders. Echt zielig!Angry

Niemand zegt dat dit bij telenet ook kan voorkomen,wdr in het achterhoofd houdende...
Antwoord
#12
(08-02-2013, 01:14)master-magic schreef:
(08-02-2013, 00:59)boulder schreef:
(07-02-2013, 23:22)master-magic schreef: was al iets wat ik langer zag aankomen dit,
heb een bericht gelezen van de ARD en ZDF groep die wilt dat hun zenders enkel nog in duitsland verdeeld gaan worden en niet meer daarbuiten omdat ze heel erg veel moeten betalen voor rechten enzo.
dus vrees dat dit bij telenet ook nog kan voorkomen ooit.
Ik vind dat wel raar, want op satelliet kan iedereen die binnen heel Europa gratis ontvangen, ook in perfecte HD met hoge bitrates dan nog.
Daar moeten ze toch dan ook heel veel rechten voor betalen.

ja maar dat is hun plan voor in de toekomst,misschien dat ze ook nog overgaan op codering en in het HD+ project stappen.
eens zij dat doen zie ik nog andere ook overgaan.

Ik meen te weten dat ARD / ZDF, de derde kanalen alsmede Eins + enzoverder..., niet van plan zijn in het HD+ project te stappen. Daarvoor zijn er twee redenen: HD+ zit in handen van privé zenders en ARD / ZDF worden gesponserd door belastingsgeld. De Duitse regering heeft al laten weten dat de uitzendingen van ARD / ZDF free to air moeten blijven en een service moeten blijven geven aan de Duitse bevolking.
Antwoord
#13
(12-02-2013, 10:13)master-magic schreef:
(12-02-2013, 10:07)LuigiKe schreef:
(11-02-2013, 19:13)master-magic schreef: Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.

Je moet eens gaan lezen op de forum van belgacom ze zijn daar aan het "bleiten" voor die zenders. Echt zielig!Angry

Niemand zegt dat dit bij telenet ook kan voorkomen,wdr in het achterhoofd houdende...
Op Telenet blog, vond en las ik gisteren dat Telenet WDR in 2009 ingevoerd had met nog andere nieuwe zenders.
Link even kwijt, maar kan vlug achterhalen...
Antwoord
#14
Ze zullen wel komen dit jaar als er niet veel verandert bij belgacom.Tongue
Antwoord
#15
Kans nu weer groot dat ARD en ZDF terug bij belgacom gevoegd worden.Merkel gaat praten met Di Rupo .http://digitaletv.wordpress.com/ als ook nog op andere plaatsen zoals www.deredactie.be
Antwoord
#16
Erg dat een kanselier zomaar kan druk uitoefenen op een privé bedrijf.
Als ze echt iets wil doen, dat ze dan wat korting geven, hee.
Antwoord
#17
(02-06-2013, 15:27)boulder schreef: Erg dat een kanselier zomaar kan druk uitoefenen op een privé bedrijf.
Als ze echt iets wil doen, dat ze dan wat korting geven, hee.

Het staat nu ook nog niet vast,maar je ziet wel bij belgacom lukt het ook telkens als ze daar blijven zagen.Telenet moet soms de volle pot voor die duitse zenders betalen en belgacom heeft over enkele maanden terug voor 500000€ die 2 zenders kunnen krijgen terwijl ze normaal veel meer moesten betalen.Over welke zenders weet ik nu niet juist meer maar het is toch een raar boeltje bij belgacom.Dat zie je hier zo niet als er een zender weg gaat.Er zullen ook wel mensen zijn die graag naar sat1 en pro7 keken.Eigenaardig vind ik wel dat die 2 zenders in die gids blijven staan zouden er misschien nog twee duitse zenders in de plaats komen.
Antwoord
#18
Hmm, ik heb liever dat er niet teveel ingegrepen wordt van oveheidswege.
Denk je ees in : over elke groep van zenders moet onderhandeld worden met de aanbieder daarvan.
Stel dat er een verplichting van overheidswege zou zijn om ARD en ZDF door te geven, dan staat Belgacom of Telenet of om het even wie bijzonder zwak als er moet onderhandeld worden.
Wat belet dan een zendergroep om gewoon de prijs te verdubbelen ?
En die extra kost komt uiteindelijk toch weer bij de eindgebruiker terecht, natuurlijk.
Soms moet een aanbieder dus wel degelijk zenders schrappen, om te tonen dat hij echt niet bereid is om nog meer te betalen.
Antwoord
#19
Zeg heb jij ook zo veel problemen met die rare tekst haakjes en een letter van een woord dat word afgebroken achteraan.Dat word moeilijk om te lezen.Doet me denken aan het vorige forum.Maar dat is waar wat je zegd.Maar ik weet niet of je het forum van belgacom kent.Er zijn zelf klanten van belgacom zelf die naar Duitsland hebben geschreven naar de duitse ARD of ZDF dat die zenders dus verdwenen waren bij hun operator.Want dat snap ik ook niet goed,ik zou het ook erg vinden ik speek of versta het nauwelijks omdat ik maar naar het school ben geweest tot mijn 16 de. Normaal mag een operator zijn zenders vrijwillig uit zijn bestand verplaatsen.Meestal komt er na enige tijd toch iets nieuws in de plaats.
Antwoord
#20
(02-06-2013, 16:59)Dimira schreef: Zeg heb jij ook zo veel problemen met die rare tekst haakjes en een letter van een woord dat word afgebroken achteraan.
Ja, om de een of andere reden kwam er heel de tijd HTML opmaakcode in de berichten zelf terecht.
Hopelijk is het nu opgelost, want dit is nauwelijks leesbaar.

EDIT : blijkbaar niet dus.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)