interactief maken digicorder
#41
(22-10-2012, 22:20)Dimira schreef: Ze heeft een samsung maar zelf heb ik dat ook al geprobeerd met die code maar dat gaat langs geen kant.Volgens mij is die verkeerd aangesloten.Die die is komen installeren heeft toen raad komen vraag aan diegene die mij mij boven ook de aansluiting van telenet was aan het doen.Die mens kon er niets van.

Voor u afstandsbediening te programmeren moet je niks aansluiten. U redenering klopt niet hoor dimira. moest het zo ver niet zijn kwam ik er nakijken,maar als we eens afspreken wil ik dat wel eens doen.
Antwoord
#42
(22-10-2012, 19:33)murdock schreef:
(22-10-2012, 12:05)Bosmeisje schreef: maar ik heb geen verlof meer! dan kan ik ten vroegste 2 januari iemand doen komen want pas achter nieuwjaar kan ik terug verlof nemen

Komen de installateurs niet s,avonds ook?of op zaterdag? ga eens bij een telenet center langs,met je digicorder. Je moet oppassen dat je geen 75 euro moet betalen eerst goed bevragen.

als je ze laat komen na je een self starter pack hebt aangevraagd gaan ze kosten rekenen,
werkuren en dan de verplaatsingskosten,
zal nog duur lolleke kunnen worden.
Antwoord
#43
(23-10-2012, 00:00)master-magic schreef:
(22-10-2012, 19:33)murdock schreef:
(22-10-2012, 12:05)Bosmeisje schreef: maar ik heb geen verlof meer! dan kan ik ten vroegste 2 januari iemand doen komen want pas achter nieuwjaar kan ik terug verlof nemen

Komen de installateurs niet s,avonds ook?of op zaterdag? ga eens bij een telenet center langs,met je digicorder. Je moet oppassen dat je geen 75 euro moet betalen eerst goed bevragen.

als je ze laat komen na je een self starter pack hebt aangevraagd gaan ze kosten rekenen,
werkuren en dan de verplaatsingskosten,
zal nog duur lolleke kunnen worden.

Vind jij ook niet master dat zij beter eens met haar digicorder eens naar een telenet center zou gaan?die moeten haar toch kunnen helpen? Als de installatie van haar internet met haar powerlines in orde is dan zit het probleem bij telenet? En als er een technieker moet komen is dat toch gratis? Is haar fout niet dat het niet werkt als ze alles volgens het boekje gedaan heeft? Misschien als ze naar een telenet center gaat kunnen ze daar proberen hem op te starten,Mischien krijgt ze wel een andere digicorder?
Antwoord
#44
ik heb gisteren telefoon gekregen van telenet. Ik moest de adapter rechtstreeks aan de modem aansluiten, niet aan de router want zo ging het niet lukken, en dan het stopcontact van de modem eens uittrekken om te resetten. dan ging het lukken. (en dan moest ik ofwel nog een adapter kopen voor mijn laptop, of overschakelen op fibernet omdat ze mij dan gratis een draadloze modem konden geven)
niet gelukt dus.
terug gebeld, 1 van de lichtjes op de adapter flikkert, niet echt knipperen. bij alle 2. die persoon van klantendienst gezegd dat ik ze van plaats moest wisselen, die boven naar beneden en die beneden naar boven. en als dat niet lukt (wat dus niet gelukt is) moest is met de adapters en de digicorder naar telenetcenter gaan om "ze op mekaar af te stellen". dat gaat nog eeuwen duren eer dat in orde komt
Antwoord
#45
Op elkaar afstemmen gebeurt als volgt (toch voor devolo's)

1) Herinitialiseren:
Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.

2) "Op elkaar afstemmen":
Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat).
Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden

Voor andere merken van adapters zal er ook wel een dergelijke methode bestaan.

Paul
Antwoord
#46
(23-10-2012, 12:19)Bosmeisje schreef: ik heb gisteren telefoon gekregen van telenet. Ik moest de adapter rechtstreeks aan de modem aansluiten, niet aan de router want zo ging het niet lukken, en dan het stopcontact van de modem eens uittrekken om te resetten. dan ging het lukken. (en dan moest ik ofwel nog een adapter kopen voor mijn laptop, of overschakelen op fibernet omdat ze mij dan gratis een draadloze modem konden geven)
niet gelukt dus.
terug gebeld, 1 van de lichtjes op de adapter flikkert, niet echt knipperen. bij alle 2. die persoon van klantendienst gezegd dat ik ze van plaats moest wisselen, die boven naar beneden en die beneden naar boven. en als dat niet lukt (wat dus niet gelukt is) moest is met de adapters en de digicorder naar telenetcenter gaan om "ze op mekaar af te stellen". dat gaat nog eeuwen duren eer dat in orde komt
Ik zeg je al paar dagen dat je naar een telecenter moet gaan met je powerlines en digicorder.je ziet ik gelijk had.
Antwoord
#47
Dat is altijd dezelfde zever daar bij telenet en bij andere operators hoor je dat ook als je naar de klantendienst belt het lijkt er op of je niet geholpen word of ze denken dat mensen al die ingewikkelde namen van verbindingen die ze soms moeten doen of leggen zo maar van 1/2/3 verstaan.
Antwoord
#48
(23-10-2012, 15:17)Dimira schreef: Dat is altijd dezelfde zever daar bij telenet en bij andere operators hoor je dat ook als je naar de klantendienst belt het lijkt er op of je niet geholpen word of ze denken dat mensen al die ingewikkelde namen van verbindingen die ze soms moeten doen of leggen zo maar van 1/2/3 verstaan.

Als ik eens bel naar telenet is dat omgekeerd,ik ken al die stappen ze u laten doen reeds van buiten. Voor mij is dat allemaal simpel.ik ben dan ook de klok rond bezig met mijn hobby en leer nog iedere dag bij.
Antwoord
#49
(23-10-2012, 13:28)Paul schreef: Op elkaar afstemmen gebeurt als volgt (toch voor devolo's)

1) Herinitialiseren:
Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.

2) "Op elkaar afstemmen":
Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat).
Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden

Voor andere merken van adapters zal er ook wel een dergelijke methode bestaan.

Paul

Ik heb dat niet moeten doen voor mijn devolo,s hoor gewoon de utp kabel erin en was klaar. Maar is waar jij zegt bij sommige merken moet je ze laten zoeken.
Antwoord
#50
(23-10-2012, 18:57)murdock schreef:
(23-10-2012, 15:17)Dimira schreef: Dat is altijd dezelfde zever daar bij telenet en bij andere operators hoor je dat ook als je naar de klantendienst belt het lijkt er op of je niet geholpen word of ze denken dat mensen al die ingewikkelde namen van verbindingen die ze soms moeten doen of leggen zo maar van 1/2/3 verstaan.

Als ik eens bel naar telenet is dat omgekeerd,ik ken al die stappen ze u laten doen reeds van buiten. Voor mij is dat allemaal simpel.ik ben dan ook de klok rond bezig met mijn hobby en leer nog iedere dag bij.

Voor jou zal het misschien simpel lijken maar voor mij zal het anders liggen.Ik weet niet of je het op het vorig forum gelezen hebt maar ik zelf ben maar tot mijn 16 de naar school geweest door die tumor en dan is dat niet zo evident om alles te weten.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)