interactief maken digicorder
#51
(23-10-2012, 18:59)murdock schreef:
(23-10-2012, 13:28)Paul schreef: Op elkaar afstemmen gebeurt als volgt (toch voor devolo's)

1) Herinitialiseren:
Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.

2) "Op elkaar afstemmen":
Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat).
Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden

Voor andere merken van adapters zal er ook wel een dergelijke methode bestaan.

Paul

Ik heb dat niet moeten doen voor mijn devolo,s hoor gewoon de utp kabel erin en was klaar. Maar is waar jij zegt bij sommige merken moet je ze laten zoeken.

Die methode van 1) herinitialiseren en 2) configureren (op elkaar afstemmen) van de Devolo's kan wel van pas komen in geval dat je problemen krijgt met goeie werking van de adapters,
anders heb je dit inderdaad niet nodig.

Paul
Antwoord
#52
Niet gelukt. 'k zal het vanavond nog eens proberen. Er zijn 3 lampjes op mijn adapter: standby, een huisje, en het tekentje voor de internetverbinding. Het huisje brandt nu niet meer en het lampje voor de internetverbinding blijft nog steeds flikkeren. Heb het nochtans gedaan zoals Paul beschreven had...
Toen ik op Self starter klikte kwam er meteen gewoon op dat de dienst niet beschikbaar was ipv eerst mijn klantnummer te vragen en dan te zeggen dat er geen diensten in aanmerking komen.
Moest dan op back duwen om dat kadertje terug weg te doen, maar dat reageerde niet... Kadertje ging niet weg. Heb het ondertussen ook al een paar keer gehad dat er niets gebeurde toen ik op het huisje, tv-gids, back, of de cijfertoetsen klikte...
Vanavond nog 1 keer proberen om die adapters wel goed op mekaar af te stellen en hopen dat het dan wel lukt, of anders met gans den boel naar de telenetwinkel... en hopen dat zij mij wel kunnen helpen want het is begonnen met winkel die mij naar klantendienst stuurt en klantendienst ging mij terug naar winkel sturen....
Antwoord
#53
(24-10-2012, 14:44)Bosmeisje schreef: Niet gelukt. 'k zal het vanavond nog eens proberen. Er zijn 3 lampjes op mijn adapter: standby, een huisje, en het tekentje voor de internetverbinding. Het huisje brandt nu niet meer en het lampje voor de internetverbinding blijft nog steeds flikkeren. Heb het nochtans gedaan zoals Paul beschreven had...
Toen ik op Self starter klikte kwam er meteen gewoon op dat de dienst niet beschikbaar was ipv eerst mijn klantnummer te vragen en dan te zeggen dat er geen diensten in aanmerking komen.
Moest dan op back duwen om dat kadertje terug weg te doen, maar dat reageerde niet... Kadertje ging niet weg. Heb het ondertussen ook al een paar keer gehad dat er niets gebeurde toen ik op het huisje, tv-gids, back, of de cijfertoetsen klikte...
Vanavond nog 1 keer proberen om die adapters wel goed op mekaar af te stellen en hopen dat het dan wel lukt, of anders met gans den boel naar de telenetwinkel... en hopen dat zij mij wel kunnen helpen want het is begonnen met winkel die mij naar klantendienst stuurt en klantendienst ging mij terug naar winkel sturen....

Ik denk ook het best zal zijn je naar een telenet center zult gaan,met je digicorder en powerlines. heb jij al een reset gedaan van je powerlines? Ik zie dat er buiten het reset pinnetje nog 1knop opstaat om ze met elkaar te laten praten. Ik wou ik tot bij je komen kon,want je sukkelt nu al dagen.
Antwoord
#54
Citaat: Ik zie dat er buiten het reset pinnetje nog 1knop opstaat om ze met elkaar te laten praten.

Als je het over devolo's hebt dan is het met het knopje onderaan (naast de utp RJ45 stekker) dat je ze laat praten met elkaar dat ik beschreven heb onder punt 2) hierboven.
Een ander reset pinnetje is er op mijn devolo's niet te zien !

Paul
Antwoord
#55
De mijne zijn er van Dlink. En ja, ik heb ze gisteren proberen resetten. Nu branden wel terug alle 3 de lampjes, maar het icoontje van internet blijft flikkeren. En ik heb ook op het knopje geduwd om ze met elkaar te laten praten.
En ik voel het al aankomen he, ofwel gaan ze daar beweren dat ze daar niets kunnen aan doen, ofwel gaan ze zeggen dat ik inderdaad moet overstappen naar fibernet voor zo een draadloze modem omdat het met mijn modem niet gaat lukken, ik ga thuiskomen en 't gaat nog altijd niet lukken, ik voel het he...
Antwoord
#56
(24-10-2012, 22:12)Paul schreef:
Citaat: Ik zie dat er buiten het reset pinnetje nog 1knop opstaat om ze met elkaar te laten praten.
Als je het over devolo's hebt dan is het met het knopje onderaan (naast de utp RJ45 stekker) dat je ze laat praten met elkaar dat ik beschreven heb onder punt 2) hierboven.
Een ander reset pinnetje is er op mijn devolo's niet te zien !

Paul
We zitten hier precies in china ik versta hier geen yota van.Big Grin
Antwoord
#57
(25-10-2012, 08:45)Bosmeisje schreef: De mijne zijn er van Dlink. En ja, ik heb ze gisteren proberen resetten. Nu branden wel terug alle 3 de lampjes, maar het icoontje van internet blijft flikkeren. En ik heb ook op het knopje geduwd om ze met elkaar te laten praten.
En ik voel het al aankomen he, ofwel gaan ze daar beweren dat ze daar niets kunnen aan doen, ofwel gaan ze zeggen dat ik inderdaad moet overstappen naar fibernet voor zo een draadloze modem omdat het met mijn modem niet gaat lukken, ik ga thuiskomen en 't gaat nog altijd niet lukken, ik voel het he...

Ik weet niet welke shake jij hebt nu,maar je moet eens nakijken of je geen winst doet met een fibernet shake? Toen dat is uitgekomen heb ik onmiddellijk gebeld om te veranderen,internet is vlugger en ik had dubbel zoveel GB verbruik,nu is dat zelfs afgeschaft.met uwe modem moet het ook lukken. Staat je router naast je modem?

Ik zou mijn fibernet niet meer willen missen.
Antwoord
#58
(25-10-2012, 09:52)Dimira schreef:
(24-10-2012, 22:12)Paul schreef:
Citaat: Ik zie dat er buiten het reset pinnetje nog 1knop opstaat om ze met elkaar te laten praten.
Als je het over devolo's hebt dan is het met het knopje onderaan (naast de utp RJ45 stekker) dat je ze laat praten met elkaar dat ik beschreven heb onder punt 2) hierboven.
Een ander reset pinnetje is er op mijn devolo's niet te zien !

Paul
We zitten hier precies in china ik versta hier geen yota van.Big Grin

Neen klopt paul,bij mij ook niet. Ik heb devolo,s waar je nog een stekker in kwijt kan.maar als je op de link dan bosmeisje haar powerlines,klikt zie je er ook een reset knop op staan. Ik begrijp niet zij allemaal verkeerd doet?ik heb al zoveel van zulke installatie,s gedaan bij vrienden en nog nooit zulke problemen gehad.
Antwoord
#59
(25-10-2012, 14:15)murdock schreef:
(25-10-2012, 08:45)Bosmeisje schreef: De mijne zijn er van Dlink. En ja, ik heb ze gisteren proberen resetten. Nu branden wel terug alle 3 de lampjes, maar het icoontje van internet blijft flikkeren. En ik heb ook op het knopje geduwd om ze met elkaar te laten praten.
En ik voel het al aankomen he, ofwel gaan ze daar beweren dat ze daar niets kunnen aan doen, ofwel gaan ze zeggen dat ik inderdaad moet overstappen naar fibernet voor zo een draadloze modem omdat het met mijn modem niet gaat lukken, ik ga thuiskomen en 't gaat nog altijd niet lukken, ik voel het he...

Ik weet niet welke shake jij hebt nu,maar je moet eens nakijken of je geen winst doet met een fibernet shake? Toen dat is uitgekomen heb ik onmiddellijk gebeld om te veranderen,internet is vlugger en ik had dubbel zoveel GB verbruik,nu is dat zelfs afgeschaft.met uwe modem moet het ook lukken,maar staat je router en heb naast je modem?

Ik zou mijn fibernet niet meer willen missen.

Die persoon van de klantendienst had gezegd dat het mij 10 euro duurder ging uitkomen. En meer GB is eigenlijk niet nodig, ik merk toch niet dat ik meer nodig heb.
Ik denk dat je een woord vergeten bent want ik versta je zin niet "maar staat je router en heb naarst je modem"
En die persoon van klantendienst zei inderdaad dat het met mijn modem ook wel moet lukken, maar het lukt dus niet.
Toen ik de eerste keer belde, vroeg de persoon op welke naam de digicorder stond. Ah, op mijn naam natuurlijk. "Wie is dan Marleen..." euhm, ik ken helemaal geen Marleen. 2dehandse digicorder gekregen?
Antwoord
#60
(25-10-2012, 14:19)murdock schreef:
(25-10-2012, 09:52)Dimira schreef:
(24-10-2012, 22:12)Paul schreef:
Citaat: Ik zie dat er buiten het reset pinnetje nog 1knop opstaat om ze met elkaar te laten praten.
Als je het over devolo's hebt dan is het met het knopje onderaan (naast de utp RJ45 stekker) dat je ze laat praten met elkaar dat ik beschreven heb onder punt 2) hierboven.
Een ander reset pinnetje is er op mijn devolo's niet te zien !

Paul
We zitten hier precies in china ik versta hier geen yota van.Big Grin

Neen klopt paul,bij mij ook niet. Ik heb devolo,s waar je nog een stekker in kwijt kan.maar als je op de link dan bosmeisje haar powerlines,klikt zie je er ook een reset knop op staan. Ik begrijp niet zij allemaal verkeerd doet?ik heb al zoveel van zulke installatie,s gedaan bij vrienden en nog nooit zulke problemen gehad.

Ik snap ook niet wat ik verkeerd doe...
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)