Algemene panne bij proximus
#11
Voor de Belgische telecomaanbieder Proximus is het nieuwe jaar niet heel goed begonnen. De aanbieder van telefonie, digitale tv en internet kampt al een etmaal met forse storingen.

Proximus, de opvolger van Belgacom, biedt in heel België digitale diensten aan via glasvezel en via DSL netwerken. Een grote stroomstoring in het datacenter van het bedrijf legde maandagavond het internet in een groot deel van Vlaanderen plat. Ook digitale televisie viel uit. Na het heropstarten van alle systemen blijkt een kettingreactie van andere problemen veel klanten te treffen waardoor zij moeilijk verbinding krijgen. Duizenden klanten van het bedrijf zijn al getroffen en veel van hen vragen om een schadevergoeding. Als compensatie worden alle betaalzenders van Proximus twee weken lang opengezet voor alle klanten van het bedrijf. In België is nog geen wet voor verplichte compensatie, maar hieraan werkt de huidige regering intussen wel.
Antwoord
#12
Een Proximus IT medewerker zei me dat veel IT-ontwikkeling werd uitbesteed aan duistere Belgische IT ondernemingen die aan €1000+/Dag werkten. In de realiteit werden alle opdrachten uitbesteed aan lageloonlanden met alle gevolgen van dien. (veel bugs, instabiele en trage services, weinig support, slechte code...) Het management zou daar nu paal en perk aan stellen maar je voelt heel hard dat Proximus geen stabiele IT-basis heeft.

Ook bij de aanslagen op luchthaven Brussels lag het hele proximusnetwerk er 1 dag uit over heel het land. De andere providers hadden daar amper last van. Te absurd voor woorden. In tijden van nood moet je net kunnen communiceren. Gelukkig werkte de ouderwetse FM-band nog.
Antwoord
#13
Scarlet klanten ook de dupe:

Citaat:Ook klanten van de Proximus dochter Scarlet hebben last van de storing. Niet iedereen lijkt dezelfde problemen te ondervinden. De storingen blijken echt alle segementen te treffen maar niemand lijkt een volledige onderbreking van de diensten te hebben. Tot zo ver heb ik al klachten gehoord over digitale TV, internet (VDSL2), SMS, mobiel internet en telefonie.

Gisterenavond startte mijn TV decoder niet op. Hij bleef hangen op het welkom scherm. Internet en telefonie werkten prima. SMS'jes kwamen echter niet door via mijn telefoon met Proximus abonnement. Telefoneren en internet gingen dan weer wel. Bij mijn schoonouders werkte digitale TV dan weer wel maar waren ongeveer 50% van de kanalen zwart.
Antwoord
#14
De Belgische minister van Telecom, Alexander De Croo, heeft plannen bekendgemaakt waarmee telecomproviders verplicht worden om klanten te compenseren bij langdurige storingen. In Nederland bestaat een soortgelijke regeling al.

Volgens Datanews wil de minister volgende maand een definitief voorstel af hebben. Daarna moet het nog langs de ministerraad en komt er een consultatieronde met de deelstaten. Momenteel zijn Belgische providers niet verplicht om hun klanten te compenseren bij lange storingen. Het nieuws volgt op een storing bij Proximus, die maandagavond begon en dinsdag opnieuw de kop opstak. Als compensatie biedt Proximus zijn klanten twee weken lang toegang tot betaalzenders.
Antwoord
#15
(12-01-2018, 08:08)natte schreef: heb dat ook gelezen en nu nog boete als ze je geen vdsl kunnen aanbieden

hahahahaha gaat er niet komen, zolang je verbinding met internet kan maken zijn ze niet in fout hé.
en als je niet tevreden bent kan je nog naar de concurrentie gaan.
Antwoord
#16
Gisteravond hadden we af te rekenen met een elektriciteitspanne, die tussen kwart voor acht en kwart over negen een algemene storing veroorzaakte voor Proximus TV-klanten. Daarna konden de klanten opnieuw geleidelijk en volledig in dienst worden gesteld. Voor Proximus was dat de eerste prioriteit. Proximus zal al zijn tv-klanten een tegemoetkoming doen. Tv-klanten krijgen 2 weken gratis toegang tot de tv-boeketten: Belgisch Voetbal, het nieuwe S100 Hits kanaal, en tot de Movies&Series Pass zender. Wanneer dit precies geactiveerd wordt zal rechtstreeks aan de klanten op het TV platform worden gecommuniceerd.
Antwoord
#17
(13-01-2018, 22:30)natte schreef: proximus tv dikke boelen allemaal hier alleen maar in sd
we weten het ondertussen wel al, verhuizen als je weer proximus wilt en in HD wil kijken,
op je plek is de snelheid te laag en zit je waarschijnlijk te ver van de centrale om een sneller internet te hebben.
je hebt telenet, wees blij daarmee Wink
Antwoord
#18
OPGELET : oplichter maakt misbruik van proximus-panne :

Opgepast ! Een bedrieger die zich uitgeeft als Proximus contacteert momenteel onze klanten om hun bankgegevens op te vragen. Proximus vraagt nooit uw bankgegevens per telefoon of email. Wij vragen u uitdrukkelijk om nooit, aan niemand, per telefoon of email, informatie te geven over uw bankrekeningen of bankkaarten. Als u slachtoffer bent van een poging van oplichting , contacteer onmiddellijk de politie!

staat op de facebookpagina van proximus
Antwoord
#19
(14-01-2018, 15:16)zorro123 schreef: OPGELET : oplichter maakt misbruik van proximus-panne :

Opgepast ! Een bedrieger die zich uitgeeft als Proximus contacteert momenteel onze klanten om hun bankgegevens op te vragen. Proximus vraagt nooit uw bankgegevens per telefoon of email. Wij vragen u uitdrukkelijk om nooit, aan niemand, per telefoon of email, informatie te geven over uw bankrekeningen of bankkaarten. Als u slachtoffer bent van een poging van oplichting , contacteer onmiddellijk de politie!

staat op de facebookpagina van proximus

staat in de krant ook ondertussen, ken mensen die al zijn opgebeld ondertussen daarvoor.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)