CI+ van telenet zal de 4K zenders niet ondersteunen
#11
(22-06-2019, 23:36)boulder schreef:
(20-06-2019, 22:59)chukky2 schreef: Ik begrijp wat je hier schrijft .

Maar ik begrijp ook dat je waarschijnlijk in de toekomst voor die 4 k zenders moet betalen en daar zit het hem juist. Iemand met een ci + module heeft daar meestal geen betaal pakket op , omdat het dan even duur is als voor iemand met de box die enorm veel meer kan doen dan met die eentonige ci module. Zelfs in de inhoud van een zenders ondersteunen ze zelfs niet . ( en dat na zoveel jaren ci+ al ) eigenlijk schandalig.

Ik snap niet wat je hier zegt.

Je kunt toch Play More en dergelijke ook op CI+ krijgen?
En dat van dat betalen klopt alleen in het begin.
Herinner u de start van HD, je kreeg toen in een extra pakket een handjevol HD zenders.
Echter, na een tijdje begonnen er steeds meer gewone zenders in HD te worden omgezet, je kreeg VTM HD, één HD, enz.
Dat zijn gewoon zenders van het basispakket.
Voor 4K tov. HD mag je ook een dergelijke evolutie verwachten: in het begin premium, en later gewoon voor bijna alles.
Als je die alleen op de 4K decoder doorlaat, betekent dat dat je mettertijd iedereen naar die decoder dwingt.

En wat ondersteunen ze juist niet?

De inhoud van zenders, ik snap niet wat je daarmee bedoelt.

Als je play more neemt op een ci module dan moet je even veel betalen dan op een box .
je kunt hier alleen maar mee kijken naar de kanalen en de interactiviteit enz ....is er niet. 
Zelfs gewoon de inhoud van een programma ondersteunen ze zelfs niet . Dus waarover de film gaat of het programma. Er staat als je op de afstandbediening op de info knop van je tv drukt alleen maar komische film, of thriller . Maar dus geen inhoud.
Antwoord
#12
(23-06-2019, 00:14)chukky2 schreef:
(22-06-2019, 23:36)boulder schreef:
(20-06-2019, 22:59)chukky2 schreef: Ik begrijp wat je hier schrijft .

Maar ik begrijp ook dat je waarschijnlijk in de toekomst voor die 4 k zenders moet betalen en daar zit het hem juist. Iemand met een ci + module heeft daar meestal geen betaal pakket op , omdat het dan even duur is als voor iemand met de box die enorm veel meer kan doen dan met die eentonige ci module. Zelfs in de inhoud van een zenders ondersteunen ze zelfs niet . ( en dat na zoveel jaren ci+ al ) eigenlijk schandalig.

Ik snap niet wat je hier zegt.

Je kunt toch Play More en dergelijke ook op CI+ krijgen?
En dat van dat betalen klopt alleen in het begin.
Herinner u de start van HD, je kreeg toen in een extra pakket een handjevol HD zenders.
Echter, na een tijdje begonnen er steeds meer gewone zenders in HD te worden omgezet, je kreeg VTM HD, één HD, enz.
Dat zijn gewoon zenders van het basispakket.
Voor 4K tov. HD mag je ook een dergelijke evolutie verwachten: in het begin premium, en later gewoon voor bijna alles.
Als je die alleen op de 4K decoder doorlaat, betekent dat dat je mettertijd iedereen naar die decoder dwingt.

En wat ondersteunen ze juist niet?

De inhoud van zenders, ik snap niet wat je daarmee bedoelt.

Als je play more neemt op een ci module dan moet je even veel betalen dan op een box .
je kunt hier alleen maar mee kijken naar de kanalen en de interactiviteit enz ....is er niet. 
Zelfs gewoon de inhoud van een programma ondersteunen ze zelfs niet . Dus waarover de film gaat of het programma. Er staat als je op de afstandbediening op de info knop van je tv drukt alleen maar komische film, of thriller . Maar dus geen inhoud.

Bij de Stingray Music kanalen gebeurt hetzelfde: via de CI+ module wordt alleen de muziekgenre doorgegeven maar niet welk liedje er op dat moment gespeeld wordt, dat soort informatie wordt enkel via de digibox/digicorder weergegeven en ik veronderstel ook via die nieuwe TV box.
Antwoord
#13
(23-06-2019, 03:35)apestaart12 schreef:
(23-06-2019, 00:14)chukky2 schreef:
(22-06-2019, 23:36)boulder schreef:
(20-06-2019, 22:59)chukky2 schreef: Ik begrijp wat je hier schrijft .

Maar ik begrijp ook dat je waarschijnlijk in de toekomst voor die 4 k zenders moet betalen en daar zit het hem juist. Iemand met een ci + module heeft daar meestal geen betaal pakket op , omdat het dan even duur is als voor iemand met de box die enorm veel meer kan doen dan met die eentonige ci module. Zelfs in de inhoud van een zenders ondersteunen ze zelfs niet . ( en dat na zoveel jaren ci+ al ) eigenlijk schandalig.

Ik snap niet wat je hier zegt.

Je kunt toch Play More en dergelijke ook op CI+ krijgen?
En dat van dat betalen klopt alleen in het begin.
Herinner u de start van HD, je kreeg toen in een extra pakket een handjevol HD zenders.
Echter, na een tijdje begonnen er steeds meer gewone zenders in HD te worden omgezet, je kreeg VTM HD, één HD, enz.
Dat zijn gewoon zenders van het basispakket.
Voor 4K tov. HD mag je ook een dergelijke evolutie verwachten: in het begin premium, en later gewoon voor bijna alles.
Als je die alleen op de 4K decoder doorlaat, betekent dat dat je mettertijd iedereen naar die decoder dwingt.

En wat ondersteunen ze juist niet?

De inhoud van zenders, ik snap niet wat je daarmee bedoelt.

Als je play more neemt op een ci module dan moet je even veel betalen dan op een box .
je kunt hier alleen maar mee kijken naar de kanalen en de interactiviteit enz ....is er niet. 
Zelfs gewoon de inhoud van een programma ondersteunen ze zelfs niet . Dus waarover de film gaat of het programma. Er staat als je op de afstandbediening op de info knop van je tv drukt alleen maar komische film, of thriller . Maar dus geen inhoud.

Bij de Stingray Music kanalen gebeurt hetzelfde: via de CI+ module wordt alleen de muziekgenre doorgegeven maar niet welk liedje er op dat moment gespeeld wordt, dat soort informatie wordt enkel via de digibox/digicorder weergegeven en ik veronderstel ook via die nieuwe TV box.

vergeet dat laatste maar via de tv box, daar word het ook niet weergegeven omdat het via een app nu is alle radiokanalen en niet meer op een zendernummer, je ziet dus niet wat er speelt enkel de zender naam zie je. Wink
Antwoord
#14
(23-06-2019, 00:14)chukky2 schreef: Als je play more neemt op een ci module dan moet je even veel betalen dan op een box .
je kunt hier alleen maar mee kijken naar de kanalen en de interactiviteit enz ....is er niet. 
Zelfs gewoon de inhoud van een programma ondersteunen ze zelfs niet . Dus waarover de film gaat of het programma. Er staat als je op de afstandbediening op de info knop van je tv drukt alleen maar komische film, of thriller . Maar dus geen inhoud.
So what?
Als iemand daarvoor wil betalen, dan is dat toch zijn zaak?
Ik heb het nog niet meegemaakt dat een provider iets niet aanbiedt, omdat de gebruiker te weinig waar voor zijn geld zou krijgen.
Antwoord
#15
(23-06-2019, 19:42)boulder schreef:
(23-06-2019, 00:14)chukky2 schreef: Als je play more neemt op een ci module dan moet je even veel betalen dan op een box .
je kunt hier alleen maar mee kijken naar de kanalen en de interactiviteit enz ....is er niet. 
Zelfs gewoon de inhoud van een programma ondersteunen ze zelfs niet . Dus waarover de film gaat of het programma. Er staat als je op de afstandbediening op de info knop van je tv drukt alleen maar komische film, of thriller . Maar dus geen inhoud.
So what?
Als iemand daarvoor wil betalen, dan is dat toch zijn zaak?
Ik heb het nog niet meegemaakt dat een provider iets niet aanbiedt, omdat de gebruiker te weinig waar voor zijn geld zou krijgen.

Hoeveel denk,je dat er betalen voor een ci + module? Juist de aankoop,en dat is het . Er zijn er echt maar enkelingen die een abonnement hebben op een ci + hoor. En als ze het hebben dan delen ze het abo . Want die ci+ gaat gewoon ook op een ander adres , maar dat zal je wel weten.
Antwoord
#16
(23-06-2019, 22:55)chukky2 schreef: Hoeveel denk,je dat er betalen voor een ci + module? Juist de aankoop,en dat is het . Er zijn er echt maar enkelingen die een abonnement hebben op een ci + hoor. En als ze het hebben dan delen ze het abo . Want die ci+ gaat gewoon ook op een ander adres , maar dat zal je wel weten.
Ze hebben het basisabonnement, dat is ook al tegen de 18€, dat ze minder betalen dan voor de huur van een decoder is logisch, ze krijgen ook minder.
En dat delen, dat is gewoon bullshit.
Delen zou betekenen dat je met 2 tegelijk kunt kijken, maar dat kan dus niet, want als de module in mijn TV zit, zit ie niet in de TV van de persoon waarmee ik "deel".
Op dat moment zou ik dan buiten een paar zenders die niet versleuteld zijn, overal zwart beeld hebben.
Wie dat kaartje regelmatig in- en uitplugt, zal ook rap de pinnetjes van zijn TV plooien, en dan heb je niets meer.
Dat systeem is echt niet bedoeld om die module vele keren in- en uit te pluggen.

Je spreekt jezelf ook tegen, enerzijds zeg je dat ze alleen het basisabonnement nemen, en anderzijds dat ze delen.
Wat valt er nu te delen aan het basisabonnement?
Bovendien worden de extra pakketten wel degelijk aangeboden op de CI+ module, dat kost hen ook twee keer niets om het te doen, en er zijn toch altijd mensen die het nemen.
Antwoord
#17
(24-06-2019, 00:24)boulder schreef:
(23-06-2019, 22:55)chukky2 schreef: Hoeveel denk,je dat er betalen voor een ci + module? Juist de aankoop,en dat is het . Er zijn er echt maar enkelingen die een abonnement hebben op een ci + hoor. En als ze het hebben dan delen ze het abo . Want die ci+ gaat gewoon ook op een ander adres , maar dat zal je wel weten.
Ze hebben het basisabonnement, dat is ook al tegen de 18€, dat ze minder betalen dan voor de huur van een decoder is logisch, ze krijgen ook minder.
En dat delen, dat is gewoon bullshit.
Delen zou betekenen dat je met 2 tegelijk kunt kijken, maar dat kan dus niet, want als de module in mijn TV zit, zit ie niet in de TV van de persoon waarmee ik "deel".
Op dat moment zou ik dan buiten een paar zenders die niet versleuteld zijn, overal zwart beeld hebben.
Wie dat kaartje regelmatig in- en uitplugt, zal ook rap de pinnetjes van zijn TV plooien, en dan heb je niets meer.
Dat systeem is echt niet bedoeld om die module vele keren in- en uit te pluggen.

Je spreekt jezelf ook tegen, enerzijds zeg je dat ze alleen het basisabonnement nemen, en anderzijds dat ze delen.
Wat valt er nu te delen aan het basisabonnement?
Bovendien worden de extra pakketten wel degelijk aangeboden op de CI+ module, dat kost hen ook twee keer niets om het te doen, en er zijn toch altijd mensen die het nemen.

Ik,bedoel met een abonnement natuurlijk een betaal pakket he . Hallo!!
En ja, als je play more hebt op ci + dan wordt dat dat gedeeld Door sommige. Want als je halve maand kijkt heb je de films al gezien   Wat zou die ci toch stuk gaan ?pinnetjes van de tv plooien? Ik denk dat je niet weet hoe het in elkaar plugt denk ik .  Nee nee. En ik zeg toch niets over minder betalen , ja logisch zoals je meld . Ze hebben geen huur idd van de decoder.
Ik wil nog eens gewoon zeggen als die 4 k zenders op een ci zouden komen gaan ze daar echt niet voor betalen. De enkeling misschien.ps ( ik geloof ook niet lang meer het bestaan van de lineaire zenders zoals  play more enz....)
Antwoord
#18
en de zender is dicht en heeft de naam Test gekregen en is niet met de CI+ module te bekijken zoals gemeld hier.
enkel op de telenet box zal die te zien zijn van zodra het Sporting kanaal actief is voor de klanten met een Sporting pakket.
Antwoord
#19
(24-06-2019, 06:26)chukky2 schreef: Ik,bedoel met een abonnement natuurlijk een betaal pakket he . Hallo!!
18€/maand telt dus niet...  Confused 

(24-06-2019, 06:26)chukky2 schreef: En ja, als je play more hebt op ci + dan wordt dat dat gedeeld Door sommige. Want als je halve maand kijkt heb je de films al gezien   Wat zou die ci toch stuk gaan ?pinnetjes van de tv plooien? Ik denk dat je niet weet hoe het in elkaar plugt denk ik .
Diegene die er niets van weet, dat ben jij.
Kijk maar naar de CI+ specificaties.


Uit de CI+ 1.3 specificaties:
K.1.2 Connector Layout Common Interface physical layer uses PC Card Type I and II physical form factor which is defined in PCMCIA 8.0 Volume 3 Physical Specification [29]. The interface specifies a connector with 68 pins. At power up just after Reset the pin assignment of the CICAM is shown in Table L.1 which is an abstract of the 16 bit PC Card signal definition as defined in the PCMCIA Electrical specification [28]. When the CICAM is configured as the DVB-CI variant during the initialisation process, the following pin reassignments are made is shown in Table L.2

Je dacht toch niet dat al die inkepingen in je CI+ module daar zomaar voor niets inzitten?
En als je je module in je TV plugt, dan voel je ook weerstand.
Iedere maand een paar keer in- en uitpluggen, en de kans wordt groot dat er één of meerdere van die pinnen verbogen raken...
Bovendien, als ik een CI+ module heb en ik geef ze door aan iemand anders, dan heb ik niet alleen de extra abonnementen meer die ik mis, maar heel het basispakket...
Dat is dus allesbehalve delen.

(24-06-2019, 06:26)chukky2 schreef: Nee nee. En ik zeg toch niets over minder betalen , ja logisch zoals je meld . Ze hebben geen huur idd van de decoder.
Ik wil nog eens gewoon zeggen als die 4 k zenders op een ci zouden komen gaan ze daar echt niet voor betalen. De enkeling misschien.ps ( ik geloof ook niet lang meer het bestaan van de lineaire zenders zoals  play more enz....)
Het kost Telenet niets of quasi niets om het mogelijk te maken op CI+.
Ze doen het wel voor de HD kanalen (Play More, Play Sports, etc.).
Als ze het niet doen voor de 4K kanalen, is dat puur omdat ze niet willen, want het kost hen niets.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)