CNBC Europe en WDR
#1
Net zoals ook vaak op de Belgacom Community werd aangehaald, het is echt schandalig dat er zo weinig Duitse zenders zijn bij Belgacom TV. WDR ("Duitsland 3") kan perfect ook bij Belgacom TV komen, maar die laatste weigert of is blind. Idem voor de andere Duitse (commerciële) zenders.

Ook CNBC Europe, dat vroeger op de analoge kabel zat en iedereen kent ook van de weekendprogrammatie (talkshows, golf,...), is niet beschikbaar. Nochtans Europa's best bekeken beurszenders. Helaas.

Idem voor Radio Nostalgie NL, FOXLife, TNT, Actua TV, Life!TV, Music Choice,...allemaal zenders die niet bij Telenet vast zitten aan een exclusiviteitscontractje en dus toevoegbaar bij Belgacom TV. Helaas dus.

Ik heb de indruk dat Belgacom enkel zenders toevoegt waar niemand iets aan heeft of naar vraagt en uniek moet zijn in België. Zenders die de concurrentie heeft, moet je niet verwachten bij Belgacom. Nu EXQI uit het basisaanbod verdwijnt, schieten er weinig Vlaamse themazenders over.

Spijtig, zeer jammer. Misschien moeten we ook een protestmars organiseren?

Mvg
Antwoord
#2
(19-10-2012, 19:12)Tien schreef: Net zoals ook vaak op de Belgacom Community werd aangehaald, het is echt schandalig dat er zo weinig Duitse zenders zijn bij Belgacom TV. WDR ("Duitsland 3") kan perfect ook bij Belgacom TV komen, maar die laatste weigert of is blind. Idem voor de andere Duitse (commerciële) zenders.

Ook CNBC Europe, dat vroeger op de analoge kabel zat en iedereen kent ook van de weekendprogrammatie (talkshows, golf,...), is niet beschikbaar. Nochtans Europa's best bekeken beurszenders. Helaas.

Idem voor Radio Nostalgie NL, FOXLife, TNT, Actua TV, Life!TV, Music Choice,...allemaal zenders die niet bij Telenet vast zitten aan een exclusiviteitscontractje en dus toevoegbaar bij Belgacom TV. Helaas dus.

Ik heb de indruk dat Belgacom enkel zenders toevoegt waar niemand iets aan heeft of naar vraagt en uniek moet zijn in België. Zenders die de concurrentie heeft, moet je niet verwachten bij Belgacom. Nu EXQI uit het basisaanbod verdwijnt, schieten er weinig Vlaamse themazenders over.

Spijtig, zeer jammer. Misschien moeten we ook een protestmars organiseren?

Mvg
dacht dat er enkele zenders waren die je vernoemd die wel exclusief bij telenet zitten hoor.(TNT,Actua TV,Life TV).
music choice is een uitzondering denk ik,al moeten er streams beschikbaar zijn voor die 40 nonstop muziek zenders.
Antwoord
#3
Ligt enkel aan het bestuur van belgacom denk ik,want waarom als er dan als eens iets word toegevoegd is het fanstalig of zo een taal dat geen mens verstaat.Die mensen hebben natuurlijk ook rechten op zenders,maar laat dan voor anderen de mogelijkheid om zoals hier de keuze te laten in meerdere zenders.Dan moet belgacom desnoods de keuze maken met minder HD zenders uit te zenden zodat ze meer duitse en andere zenders kunnen aanbieden en is het probleem voor iedereen opgelost.
Antwoord
#4
(20-10-2012, 16:10)Dimira schreef: Ligt enkel aan het bestuur van belgacom denk ik,want waarom als er dan als eens iets word toegevoegd is het fanstalig of zo een taal dat geen mens verstaat.Die mensen hebben natuurlijk ook rechten op zenders,maar laat dan voor anderen de mogelijkheid om zoals hier de keuze te laten in meerdere zenders.Dan moet belgacom desnoods de keuze maken met minder HD zenders uit te zenden zodat ze meer duitse en andere zenders kunnen aanbieden en is het probleem voor iedereen opgelost.

dit kan je naar telenet ook doortrekken hé,
welke buitenlandse zenders hebben ze het afgelopen jaar niet allemaal opgezet om maar weer een extra zender aan te bieden zodat het aantal zenders verhoogt,
want dit is wat in het oog springt van vele nieuwe klanten,
het aantal basis zenders die je er gratis bijkrijgt zonder extra te betalen voor digitaal.
maar na een maand alles gezien te hebben kijken de mensen toch maar naar de eerste 10 zenders meestal.
want wie zit er nu elke dag naar die russische nieuwszender te kijken,of die CCTV,of die andere zenders die men niet begrijpt.
Antwoord
#5
(20-10-2012, 01:12)master-magic schreef: dacht dat er enkele zenders waren die je vernoemd die wel exclusief bij telenet zitten hoor.(TNT,Actua TV,Life TV).
music choice is een uitzondering denk ik,al moeten er streams beschikbaar zijn voor die 40 nonstop muziek zenders.

Nee, die zenders zijn (al lang) verlost van hun exclusiviteitscontractje met de kabelmonopolist. Weet je dat die zenders zelfs openlijk zeggen dat ze bij Belgacom TV willen komen, maar dat Belgacom het gewoon weigert? Een echt schandaal noem ik dat. Met het schrappen van EXQI schiet al amper iets over van Vlaamse (thema)zenders.

Wat zit er nog exclusief (met contract voor alle duidelijkheid) bij Belgacom? Anne, Belgacom 5 en Belgacom 11.

Wat zit er exclusief (met contract voor alle duidelijkheid) bij Telenet? MENT TV, Be Shop TV, Visual Radio (Q-Music TV), Onze TV (geschrapt bij Belgacom!), Stories, Nick JR Vlaanderen (niet Nederland), Prime en Sporting Telenet.

Mogelijke zenders voor Belgacom, omdat er geen exclusiviteitscontract is en die beschikbaar zijn bij één of meerdere providers:
Radio Nostalgie NL, Music Choice, Life! TV, Actua TV, Xite, TNT, FOXLife, Rusia Today, CCTV News, CNBC Europe, WDR, RTL Television, VOX, ProSieben, Sat.1, N-TV, TRT Int, alle buitenlandse openbare radiozenders,... Dan heb ik ook het niet over andere potentiële zenders zoals Nl 1/2/3 HD of BBC One HD.

Ik snap de logica niet van Belgacom. Nochtans kunnen al deze zenders toegevoegd worden, maar ze kunnen en willen allemaal. Maar Belgacom dus niet.

Mvg
Antwoord
#6
(20-10-2012, 18:59)Tien schreef:
(20-10-2012, 01:12)master-magic schreef: dacht dat er enkele zenders waren die je vernoemd die wel exclusief bij telenet zitten hoor.(TNT,Actua TV,Life TV).
music choice is een uitzondering denk ik,al moeten er streams beschikbaar zijn voor die 40 nonstop muziek zenders.

Nee, die zenders zijn (al lang) verlost van hun exclusiviteitscontractje met de kabelmonopolist. Weet je dat die zenders zelfs openlijk zeggen dat ze bij Belgacom TV willen komen, maar dat Belgacom het gewoon weigert? Een echt schandaal noem ik dat. Met het schrappen van EXQI schiet al amper iets over van Vlaamse (thema)zenders.

Wat zit er nog exclusief (met contract voor alle duidelijkheid) bij Belgacom? Anne, Belgacom 5 en Belgacom 11.

Wat zit er exclusief (met contract voor alle duidelijkheid) bij Telenet? MENT TV, Be Shop TV, Visual Radio (Q-Music TV), Onze TV (geschrapt bij Belgacom!), Stories, Nick JR Vlaanderen (niet Nederland), Prime en Sporting Telenet.

Mogelijke zenders voor Belgacom, omdat er geen exclusiviteitscontract is en die beschikbaar zijn bij één of meerdere providers:
Radio Nostalgie NL, Music Choice, Life! TV, Actua TV, Xite, TNT, FOXLife, Rusia Today, CCTV News, CNBC Europe, WDR, RTL Television, VOX, ProSieben, Sat.1, N-TV, TRT Int, alle buitenlandse openbare radiozenders,... Dan heb ik ook het niet over andere potentiële zenders zoals Nl 1/2/3 HD of BBC One HD.

Ik snap de logica niet van Belgacom. Nochtans kunnen al deze zenders toegevoegd worden, maar ze kunnen en willen allemaal. Maar Belgacom dus niet.

Mvg
is TNT niet opgestart samen met telenet????? dus exclusief ook.
Antwoord
#7
TNT is exclusief opgestart met Telenet inderdaad, maar TNT gaf aan dat die tijdelijk is en wil onderhandelen met andere providers. Vraag is of de andere providers dat ook willen natuurlijk...

Mvg
Antwoord
#8
(20-10-2012, 19:11)Tien schreef: TNT is exclusief opgestart met Telenet inderdaad, maar TNT gaf aan dat die tijdelijk is en wil onderhandelen met andere providers. Vraag is of de andere providers dat ook willen natuurlijk...

Mvg

ah ok,wist enkel dat ze met telenet zijn opgestart,maar dat ze dit tijdelijk hadden gedaan wist ik niet,had dit nergens gelezen.

vraag is ook welke prijs dat het kost voor die zender aan te kopen (belgacom,Tv Vlaanderen).
Antwoord
#9
(20-10-2012, 19:16)master-magic schreef: ah ok,wist enkel dat ze met telenet zijn opgestart,maar dat ze dit tijdelijk hadden gedaan wist ik niet,had dit nergens gelezen.

vraag is ook welke prijs dat het kost voor die zender aan te kopen (belgacom,Tv Vlaanderen).

Ja, TNT wil graag bij de andere providers komen. Misschien zijn er al onderhandelingen aan de gang in alle stilte? Valt af te wachten.

De prijs moet al zeker voor Belgacom haalbaar zijn en met een beetje wil ook voor TV Vlaanderen, die wel moet investeren om meer abonnees aan te trekken. Met enkel goedkope zenders red je het niet.

Mvg
Antwoord
#10
(20-10-2012, 19:30)Tien schreef:
(20-10-2012, 19:16)master-magic schreef: ah ok,wist enkel dat ze met telenet zijn opgestart,maar dat ze dit tijdelijk hadden gedaan wist ik niet,had dit nergens gelezen.

vraag is ook welke prijs dat het kost voor die zender aan te kopen (belgacom,Tv Vlaanderen).

Ja, TNT wil graag bij de andere providers komen. Misschien zijn er al onderhandelingen aan de gang in alle stilte? Valt af te wachten.

De prijs moet al zeker voor Belgacom haalbaar zijn en met een beetje wil ook voor TV Vlaanderen, die wel moet investeren om meer abonnees aan te trekken. Met enkel goedkope zenders red je het niet.

Mvg
er moet ook nog plaats zijn bij Tv Vlaanderen hé,
ze zijn nu al zenders aan het bijzetten die enkel in Nederland kan bekeken worden,
als je ziet hoeveel zenders ze hebben vergeleken met Nederland,scheelt een hoop.
en veel vlaamse zenders zitten er al 3 keer op,
1 keer in SD en 2 keer in MPEG4-SD.
zou mooi zijn als ze kunnen uitpakken met TNT,al zie ik het dit jaar niet meer gebeuren,
ze bieden liever een zender aan die ze in hun andere venootschappen hebben. (M7 Goep)
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)