Dolby digital is geen dolby digital...
#1
Wanneer je je telenet decoder instelt in de settings dat deze dolby digital mag weergeven (prime HD, discovery channel), dan geeft je decoder via de optische kabel wel een signaal door dat een surround versterker herkent als dolby digital, maar via de HDMI blijven alle TV toestellen stom. Onze TV verkoper deed een demo in de toonzaal: dolby digital aan en geen enkele tv van samsung, sony, philips, LG en panasonic gaf geluid meer uit op zenders die DD uitzonden ( de gewone zenders gaven nog wel geluid).

Volgens de verkoper is er een probleem bij telenet / de decoders die telenet gebruikt. Via HDMI geven ze geen dolby digital signaal naar de TV. Dit is heel vervelend: als je de surround niet altijd gebruikt moet je telkens in de settings het geluid terug op dolby digital "neen" zetten of je hoort op die zenders niks. Iemand een oplossing?

Een dolby digtal signaal via hdmi maar afkomstig van een blu ray of dvd speler heeft dit probleem niet. Het moet dus aan telenet liggen.
Antwoord
#2
Natte,

Dat is exact wat ik zeg: via de surround versterker wel, maar via de hdmi niks. En voor een reportage van discovery channel is het geluid van mijn tv voldoende hoor, dan hoef ik geen surround.

Dirk

(17-08-2014, 21:39)natte schreef:
(17-08-2014, 18:30)Dva schreef: Wanneer je je telenet decoder instelt in de settings dat deze dolby digital mag weergeven (prime HD, discovery channel), dan geeft je decoder via de optische kabel wel een signaal door dat een surround versterker herkent als dolby digital, maar via de HDMI blijven alle TV toestellen stom. Onze TV verkoper deed een demo in de toonzaal: dolby digital aan en geen enkele tv van samsung, sony, philips, LG en panasonic gaf geluid meer uit op zenders die DD uitzonden ( de gewone zenders gaven nog wel geluid).

Volgens de verkoper is er een probleem bij telenet / de decoders die telenet gebruikt. Via HDMI geven ze geen dolby digital signaal naar de TV. Dit is heel vervelend: als je de surround niet altijd gebruikt moet je telkens in de settings het geluid terug op dolby digital "neen" zetten of je hoort op die zenders niks. Iemand een oplossing?

Een dolby digtal signaal via hdmi maar afkomstig van een blu ray of dvd speler heeft dit probleem niet. Het moet dus aan telenet liggen.

ik gebruik optische kabel naar mijn homecinema.
en zet die op DVI werkt prima zo.
Antwoord
#3
(18-08-2014, 04:06)Dva schreef: Natte,

Dat is exact wat ik zeg: via de surround versterker wel, maar via de hdmi niks. En voor een reportage van discovery channel is het geluid van mijn tv voldoende hoor, dan hoef ik geen surround.

Dirk

(17-08-2014, 21:39)natte schreef:
(17-08-2014, 18:30)Dva schreef: Wanneer je je telenet decoder instelt in de settings dat deze dolby digital mag weergeven (prime HD, discovery channel), dan geeft je decoder via de optische kabel wel een signaal door dat een surround versterker herkent als dolby digital, maar via de HDMI blijven alle TV toestellen stom. Onze TV verkoper deed een demo in de toonzaal: dolby digital aan en geen enkele tv van samsung, sony, philips, LG en panasonic gaf geluid meer uit op zenders die DD uitzonden ( de gewone zenders gaven nog wel geluid).

Volgens de verkoper is er een probleem bij telenet / de decoders die telenet gebruikt. Via HDMI geven ze geen dolby digital signaal naar de TV. Dit is heel vervelend: als je de surround niet altijd gebruikt moet je telkens in de settings het geluid terug op dolby digital "neen" zetten of je hoort op die zenders niks. Iemand een oplossing?

Een dolby digtal signaal via hdmi maar afkomstig van een blu ray of dvd speler heeft dit probleem niet. Het moet dus aan telenet liggen.

ik gebruik optische kabel naar mijn homecinema.
en zet die op DVI werkt prima zo.

volgens zdnet 5 april 2013 :
DLNA-speler
Het belangrijkste nieuwtje: de digicorder is nu ook een DLNA-mediaspeler. Wie op een DLNA-server op zijn thuisnetwerk foto, muziek en film bewaart kan die nu op de digicorder bekijken. Daarvoor moet je digicorder wel aangesloten zijn op een Home Gateway, het is immers essentieel dat hij de servers op je thuisnetwerk kan vinden.
Formaat-ondersteuning is altijd het belangrijkste pijnpunt voor DLNA-spelers en dat is hier niet anders. Al zijn de eerste resultaten helemaal niet slecht.

Voor foto's kan de speler overweg met jpg, gif en png.
Voor muziek is dat mp3 en aac. De speler toont eventuele album art en tag informatie van je muziekbestanden. Flac, wav en wma zijn niet ondersteund.
Voor video kan je gebruik maken van MPEG2, XVid (maar geen Divx) en H.264 (in mp4 en mkv containers). Helaas ondersteunt de speler geen enkele vorm van ondertitels. Ook DTS soundtracks zijn niet ondersteund en wie Dolby Digital (of AC3) soundtracks wil gebruiken moet die optie activeren in de instellingen (onder 'Digicorder, aansluitingen' Dolby Digital -> Ja).

aangezien dit iets is van vorig jaar : wat er ondertussen verandert is ??,
laat staan voor september dan met h.264 of mpeg-4
Antwoord
#4
Mijn dolby digital staat aan en het geluid komt binnen in mijn versterker via hdmi.
Volgens mij ligt het dan aan je tv die het niet ondersteund.
Antwoord
#5
(18-08-2014, 13:10)Jelleuh schreef: Mijn dolby digital staat aan en het geluid komt binnen in mijn versterker via hdmi.
Volgens mij ligt het dan aan je tv die het niet ondersteund.

Jelle, geen enkel merk dan, want noch sony, samsung, philips,,panasonic, lg gaven geluid. Trouwens, via hdmi geeft de blu ray speler wel geluid op de tv en daar is de bron ook dolby digital. Er is dus "ergens" iets speciaal met de dolby digital van telenet. Sluit uw hdmi van de telenet decoder eens rechtstreeks aan op je tv. Je zal zien dat zenders met echte dolby digital dan niks weergeven.
Antwoord
#6
(18-08-2014, 17:01)Dva schreef: Jelle, geen enkel merk dan, want noch sony, samsung, philips,,panasonic, lg gaven geluid. Trouwens, via hdmi geeft de blu ray speler wel geluid op de tv en daar is de bron ook dolby digital. Er is dus "ergens" iets speciaal met de dolby digital van telenet. Sluit uw hdmi van de telenet decoder eens rechtstreeks aan op je tv. Je zal zien dat zenders met echte dolby digital dan niks weergeven.
Wel raar dat mijn denon versterker het wel kan. Ik gebruik de optische kabel nooit. Mijn versterker gaat wel altijd de aan. Hij stuurt mijn verschillende apparaten naar tv en speelt surround door de boksen. Op tv rechtstreeks nooit getest.
Antwoord
#7
hier de gebruikersgids van de hd digicorder : eens kijken op pagina eind 46 en vooral begin 47
Antwoord
#8
(19-08-2014, 01:00)zorro123 schreef: hier de gebruikersgids van de hd digicorder : eens kijken op pagina eind 46 en vooral begin 47
Inderdaad, wat een povere prestatie. Dat houdt in dat je telkens in de menus moet gaan aanpassen om te switchen van dolby digital ja naar neen als je niet altijd de surround gebruikt. En als men die switch dan nog snel zou kunnen doen, maar neen, zelfs met een harmony afstandsbediening zijn het teveel stappen om ze onder 1 instructie te steken... Bedankt in alle geval zorro 123!
Antwoord
#9
nog zoiets : daar staat : De tv is met een HDMI-kabel aangesloten op de HDMI-uitgang van de Digibox/Digicorder. De parameters/waarden staan automatisch juist ingesteld,

dient de rgb of svhs of cvbs enkel voor scart ?? (geen hd dus met scart)
Antwoord
#10
Heeft altijd al zo geweest bij telenet met de dolby,
Problemen van in begin.
En je kan ze op 1 hand tellen die soms zo uitzendingen heeft.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)