Dream komt met oplossing voor ontvangers met 1 tuner sleuf
#1
Vanaf volgende week kan je een tuner kopen voor de dream toestellen waar je 2 kabels kan op aansluiten zodat je 2 zenders kan bekijken/en of opnemen van 2 transponders.
dit is interresant voor wie maar 1 sleuf heeft voor een tuner.
dan kan je er een Twin receiver van maken of meerdere tuners insteken.
Antwoord
#2
(07-11-2015, 02:25)master-magic schreef: Vanaf volgende week kan je een tuner kopen voor de dream toestellen waar je 2 kabels kan op aansluiten zodat je 2 zenders kan bekijken/en of opnemen van 2 transponders.
dit is interresant voor wie maar 1 sleuf heeft voor een tuner.
dan kan je er een Twin receiver van maken of meerdere tuners insteken.
Vanwaar heb je die informatie ?
VU+ heeft al lang dual tuners, maar dan alleen voor satelliet.
Het zou toch interessant zijn om te weten over welke tuners het dan juist gaat, en over welke Dreamboxen juist.
In mijn Dreambox 8000 zitten nu 2 DVB-C's en 2 DVB-S2's (de ingebouwde).
Ik heb zo een vermoeden dat het enkel over satelliet zal gaan, en over de recentere modellen.

EDIT : wat rondgezocht, blijkt dus dat ik gelijk heb, het gaat enkel over satelliettuners.
Dreambox 8000 wordt niet ondersteund.

Hier onder andere meer info over dit onderwerp (voor wie geen problemen heeft met Duits) : http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/th...r=0&page=1
Antwoord
#3
(07-11-2015, 16:18)natte schreef:
(07-11-2015, 12:39)boulder schreef:
(07-11-2015, 02:25)master-magic schreef: Vanaf volgende week kan je een tuner kopen voor de dream toestellen waar je 2 kabels kan op aansluiten zodat je 2 zenders kan bekijken/en of opnemen van 2 transponders.
dit is interresant voor wie maar 1 sleuf heeft voor een tuner.
dan kan je er een Twin receiver van maken of meerdere tuners insteken.
Vanwaar heb je die informatie ?
VU+ heeft al lang dual tuners, maar dan alleen voor satelliet.
Het zou toch interessant zijn om te weten over welke tuners het dan juist gaat, en over welke Dreamboxen juist.
In mijn Dreambox 8000 zitten nu 2 DVB-C's en 2 DVB-S2's (de ingebouwde).
Ik heb zo een vermoeden dat het enkel over satelliet zal gaan, en over de recentere modellen.

EDIT : wat rondgezocht, blijkt dus dat ik gelijk heb, het gaat enkel over satelliettuners.
Dreambox 8000 wordt niet ondersteund.

Hier onder andere meer info over dit onderwerp (voor wie geen problemen heeft met Duits) : http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=189237&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1

boulder kan jij ook telenet kijken met uwe dream
Enkel de zenders die niet versleuteld zijn, hee.
De VRT radio en TV zenders, nogal veel radiozenders, de Spaanse zender TVEi, CNBC, CNN.
Ik gebruik hem zoveel als mogelijk is, zo neem ik iedere dag van 18:59 tot 20:00 op op één HD (Het Journaal).
Moet er dus nooit over nadenken, als ik thuiskom is het journaal in elk geval opgenomen.
Reeksen als Bevergem neem ik op (zal dat ooit wel eens bekijken).
Antwoord
#4
(07-11-2015, 16:17)natte schreef:
(07-11-2015, 02:25)master-magic schreef: Vanaf volgende week kan je een tuner kopen voor de dream toestellen waar je 2 kabels kan op aansluiten zodat je 2 zenders kan bekijken/en of opnemen van 2 transponders.
dit is interresant voor wie maar 1 sleuf heeft voor een tuner.
dan kan je er een Twin receiver van maken of meerdere tuners insteken.

heb jij uwe dream 8000 nog master?

jep,bolt nog als in begin Wink
nog niks aan.
Antwoord
#5
(07-11-2015, 18:22)natte schreef: pietzakken ikke alleen m7
Het was wel een heel dure investering indertijd, maar een waar ik nog geen moment spijt van gehad heb.
Maar de "pietzakken" krijgen het dus niet voor niets.
Antwoord
#6
(07-11-2015, 18:23)boulder schreef:
(07-11-2015, 18:22)natte schreef: pietzakken ikke alleen m7
Het was wel een heel dure investering indertijd, maar een waar ik nog geen moment spijt van gehad heb.
Maar de "pietzakken" krijgen het dus niet voor niets.

Idd rond de 1000€ gekost en werkt nog steeds sinds 2009 en niet meer ondersteund spijtig genoeg,maar doet nog zijn werk.
was toen de ferarri onder de dreambox ontvangers.
maar nu is er al beter te vinden voor de helft van de prijs met dezelfde opties bij VU+ bv.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)