Fnac en Vanden Borre willen Bol.com en Coolblue beconcurreren met meer winkels
#1
Fnac wil winkels in Namen en Hasselt openen en ook Vanden Borre wil in België uitbreiden met nieuwe winkels. Volgens de samenwerkende ketens versterken fysieke winkels de online verkoop en zijn ze goed voor de dienstverlening.

De winkels van Fnac worden wel kleiner en voor Vanden Borre bekijkt de directie die strategie ook. De samenwerkende elektronicawinkels hebben te maken met concurrentie van Bol.com en Coolblue, maar denken zich met de service en de fysieke winkels te kunnen onderscheiden. "Waar we een winkel openen, zien we de online verkoop toenemen. Voor vragen en herstellingen willen mensen naar een fysiek winkelpunt gaan", stelt Charles-Henri de Maleissye, managing director bij Fnac België tegenover De Tijd.

De ketens willen daarnaast klanten wegtrekken bij de online concurrenten door snel te leveren. Hiervoor hebben ze een magazijn van 14.000 m² in Willebroek in gebruik genomen. Hiervandaan distribueren ze grote elektronische apparaten zoals tv's, koelkasten en wasmachines. De kleinere apparaten komen uit een magazijn van 20.000 m² in Sint-Pieters-Leeuw. Volgend jaar werkt het personeel in het nieuwe magazijn ook 's nachts door, om grote apparaten de dag na bestelling te kunnen leveren. Voor kleine elektronica bieden Fnac en Vanden Borre die mogelijkheid al.

In zijn fiscale jaar 2017 boekte Vanden Borre met zijn 72 winkels een omzet van 660 miljoen euro omzet, waarvan 15,2 procent via online verkopen. Fnac leed in zijn boekjaar 2017 een verlies van 755.000 euro, bij een omzet van 155 miljoen euro.
Antwoord
#2
(11-11-2018, 17:21)natte schreef: flauwe kul bij Vanden Borre moet je meestal 14 dagen wachten Coolblue levert de dag erop ook op zondag

als ze er geraken, een maat van mij had donderdag iets besteld en ging vrijdagavond geleverd worden en zijn niet geweest, pakje lag in het verkeerde magazijn.
het gaat ook soms fout bij Coolblue.
Antwoord
#3
(11-11-2018, 17:21)natte schreef: flauwe kul bij Vanden Borre moet je meestal 14 dagen wachten Coolblue levert de dag erop ook op zondag

Ik heb nochtans anders ervaren, ik had over een maand een Apple TV besteld bij Vandenborre en 's anderdaags lag die al in mijn gebruikelijke postpunt.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)