Gratis films en series bij Telenet en extra data
#1
© Bron HLN

Telecomoperator Telenet biedt zijn klanten  extra datavolume en meer gratis ontspanning, nu mensen gevraagd wordt om thuis te werken, online lessen te volgen en contacten op afstand te houden in de strijd tegen het coronavirus. Dat meldt Telenet vandaag.

Klanten met een volumelimiet krijgen zowel voor hun vaste als mobiele producten een verdubbeling van de hoeveelheid data waar ze momenteel over beschikken, meldt Telenet. Dit geldt ook voor de klanten van Telenet Business. Voor vast internet vanaf maandag, voor mobiel vanaf dinsdagochtend; en beide alvast zeker tot en met 3 april.
Vanaf dinsdag kunnen Telenet-klanten ook een reeks van gratis films en series terugvinden in de TV-theek en ook op kanaal 11. Die selectie omvat een mix van lokale en internationale programma's, voor verschillende doelgroepen. De inhoud zal de komende dagen verder aangevuld worden.
Telenet verwacht de komende dagen een stevige toename van verkeer op het mobiele en vaste netwerk. De operator zal dit "nauwlettend opvolgen". "In deze tijden is het de absolute prioriteit om alle klanten geconnecteerd te houden. Indien bijkomende maatregelen nodig zijn om dit te garanderen, zal Telenet deze ook nemen en hierover duidelijk communiceren", klinkt het.
Antwoord
#2
Uit De Standaard: Bij Telenet krijgen klanten met een volumelimiet zowel voor hun vaste als mobiele producten een kosteloze verdubbeling van de hoeveelheid data waar ze momenteel over beschikken. Dat geldt ook voor de klanten van Telenet Business. Voor vast internet geldt de verdubbeling vanaf maandag, voor mobiel internet vanaf dinsdagochtend, en dat al zeker tot en met 3 april. Telenetklanten kunnen vanaf dinsdag ook een reeks van gratis films en series terugvinden in de TV-theek en op kanaal 11. De inhoud, volgens Telenet een mix van lokale en internationale programma’s voor verschillende doelgroepen, zal de komende dagen verder aangevuld worden. Zakelijke klanten die voor thuiswerkers een uitbreiding van hun VPN-verbinding willen, probeert Telenet binnen de 24 uur te helpen. Voor bedrijven die moeten sluiten de komende weken, is een tijdelijke opschorting van de diensten mogelijk. Zij kunnen bij Telenet ook uitstel van betaling vragen.
Antwoord
#3
https://www2.telenet.be/samenerdoor
Antwoord
#4
TELENET

Bij Telenet krijgen klanten met een volumelimiet zowel voor hun vaste als mobiele producten een kosteloze verdubbeling van de hoeveelheid data waar ze momenteel over beschikken. Dat geldt ook voor de klanten van Telenet Business. Voor vast internet geldt de verdubbeling vanaf maandag, voor mobiel internet vanaf dinsdagochtend, en dat al zeker tot en met 3 april.

Telenetklanten kunnen vanaf dinsdag ook een reeks van gratis films en series terugvinden in de TV-theek en op kanaal 11. De inhoud, volgens Telenet een mix van lokale en internationale programma’s voor verschillende doelgroepen, zal de komende dagen verder aangevuld worden.

Zakelijke klanten die voor thuiswerkers een uitbreiding van hun VPN-verbinding willen, probeert Telenet binnen de 24 uur te helpen. Voor bedrijven die moeten sluiten de komende weken, is een tijdelijke opschorting van de diensten mogelijk. Zij kunnen bij Telenet ook uitstel van betaling vragen.
Antwoord
#5
Is er ergens een overzicht over wat ze uitzenden op PlayTime?
Ik zie alleen dat het nu comedy is, maar wat ze daarna uitzenden, geen idee.
Antwoord
#6
(17-03-2020, 19:57)boulder schreef: Is er ergens een overzicht over wat ze uitzenden op PlayTime?
Ik zie alleen dat het nu comedy is, maar wat ze daarna uitzenden, geen idee.

zit ook al hele namiddag te zoeken, heb ook nog niks gevonden, dacht dat de epg vanaf vandaag zou aangepast worden met wat er speelt maar er is nog niks aangepast, maar ja op vtm is er ook nog niet alles aangepast in de voormiddag met het programma blijf in je kot en op de VRT één klopte de epg vanmiddag ook niet met wat er werd uitgezonden.
zo zie je dat er op zo momenten toch nog mankementen zitten in het EPG aanbod en wat ze uitzenden.
Antwoord
#7
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door

Wat met klanten met een onbeperkt internet, wordt de FUP verhoogd?

De informatie die jullie hierover op de online FAQ kunnen lezen, is correct. Er wordt niets gewijzigd voor YUGO, WIGO (home) of All-Internet. De FUP blijft momenteel dan ook gewoon zoals hij is. Telenet zet vooral in op het garanderen van connectiviteit voor iedereen. De onbeperkte abonnementen zijn normaal voldoende groot om dit standaard te kunnen. Iedereen volledig onbeperkt laten surfen (ook tijdens de piekuren) kan het netwerk overbelasten en voor storingen zorgen. De connectiviteit is dan niet meer gegarandeerd. Telenet rekent hier op jullie solidariteit en begrip.

Tijdens de daluren rekent Telenet altijd maar de helft van het verbruik, kan je als klant dan echt dubbel zoveel surfen?
Ja! Voor de beperkte internetabonnementen rekent Telenet normaal tijdens de piekuren 100% en in de daluren 50% van het verbruik aan. Dit is nu anders, tot 3 april rekent Telenet in de piekuren 50% van het verbruik en in de daluren 25% van het verbruik aan. Zo surf je dus ook in de daluren effectief dubbel zoveel!

Je ziet als klant geen verhoging in de Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app, hoe komt dit?
De corona-maatregelen kwamen er ook voor Telenet heel plots aan. Daarom was er geen tijd om de systemen achterliggend helemaal aan te passen. Je ziet als klant het normale volume in de tellers. Maar omdat Telenet maar de helft van het effectieve verbruik telt, vult de teller met halve snelheid. Zo kan je toch dubbel zoveel surfen, zowel via vaste als mobiele data.

Vanaf wanneer tellen de maatregelen van Telenet?

    Vanaf maandag 16/3 rekent Telenet maar 50% van het internetverbruik tijdens de piekuren aan
    Vanaf woensdag 18/3 rekent Telenet maar 25% van het internetverbruik tijdens de daluren aan
    Vanaf dinsdag 17/3 rekent Telenet het mobiele dataverbruik maar voor 50%
    Vanaf dinsdag 17/3 zal het extra entertainment aanbod beschikbaar zijn (zender + TV-theek)

Wat als de mobiele data pot van WIGO-klanten leeg is?

Dan kan je eenmalig gratis overschakelen naar een hogere WIGO. De aanpassing kan je doen nadat je hierover een melding hebt gekregen in de Telenet-app, Mijn Telenet, via e-mail of sms. Schakel je als klant over naar een hogere WIGO zonder deze melding? Dan betaal je hier gewoon voor. Ook klanten die eerder al eenmalig gratis naar een hogere WIGO gingen, kunnen opnieuw tijdelijk naar een grotere pot data, deze tellers werden uitzonderlijk gereset.

Wat met de geplande werken?

Niet-noodzakelijke werken stelt Telenet uit tot na 3 april, zo blijven klanten gewoon verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Sommige noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. Uiteraard doet Telenet er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken. Vanaf vandaag (17/03) zijn ook alle sms'en en brieven, om deze niet-noodzakelijke werken aan te kondigen, tegen gehouden. Krijg je vanaf vandaag toch nog een communicatie van Telenet omtrent werken? Dan zal het gaan om noodzakelijke werken en zullen deze ook plaatsvinden.

Wat zit er in het gratis entertainment?

Deze informatie kan je terugvinden op de FAQ. Enige dat ik nog apart wil delen is dat er op dit moment nog een probleem is met het #SamenErdoor-aanbod in de TV-theek op de TV-box, dit wordt zo snel mogelijk opgelost.

Wat met de signaalswitch?

Telenet is momenteel bezig het analoge radiosignaal regio per regio af te schakelen. Voor regio's waar het analoge signaal reeds is afgesloten, verandert er niets. Voor regio's waar het analoge signaal nog niet werd afgesloten, verschuiven de geplande datums naar een later moment. Zo wil Telenet vermijden dat klanten nu zonder signaal vallen en nog een oplossing moeten zoeken om verder naar radio te luisteren. De planning met nieuwe datums wordt nog opgemaakt, van zodra Telenet dit heeft bepaald, worden klanten uiteraard ook op de hoogte gebracht.

Voor tv verandert er niets. De klanten in de testregio's (kopstation Beringen en Lochristi) zijn ondertussen al begin maart geswitcht. De rest van Brussel en Vlaanderen volgen pas vanaf het najaar.

Wat met de oude AD200/AD2000-decoders?

De oude AD200/AD2000-decoders zullen nog werken tot 28 april 2020 (in plaats van 1 april). Zo krijg je als klant nog tijd om na 3 april je oude decoder te gaan omruilen in een Telenet-winkelpunt. Telenet probeert alle klanten zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van deze aanpassing. Ook de boodschap op het tv-scherm zal worden aangepast.
Antwoord
#8
Goed nieuws voor de "onbeperkte" abonnementen: De daluren worden uitgebreid naar 17u. Verbruik tussen 24.00 en 17.00 worden niet meegeteld voor de FUP van 750GB https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door
Antwoord
#9
Nu we allemaal nog even thuis zitten om de meest kwetsbaren van onze samenleving te beschermen, begint het bij velen te kriebelen. En als het kriebelt moet je sporten, weten de 80s en 90s kid nog. Daarom versnelde Telenet de roll-out van haar Play Fit aanbod

Het is een reeks eenvoudige workouts waarmee zelfs de meest doorwinterde couch potato op zijn of haar eigen tempo kan beginnen bewegen. Sportievelingen krijgen niet enkel toegang tot personal trainers van The Brick, ook 'Iedereen Yoga' gezicht Ingeborg komt aan bod. De workouts zijn vanaf vandaag gratis beschikbaar op de decoder van alle Telenet-tv klanten. Met deze gratis trainingssessies vult Telenet haar #SamenErdoor aanbod aan.

Telenet verzamelde tot nu toe meer dan dertig korte workouts die tijdens de lockdown gratis beschikbaar zullen blijven. Het aanbod wordt nog aangevuld, maar momenteel zijn er twaalf exclusieve filmpjes ontwikkeld door personal trainers Elyne, Julie en Claudio; tien Iedereen Yoga-sessies met Ingeborg; en elf lessen van Antwerpse concept gym The Brick. De content was sinds 16 maart al beschikbaar voor klanten die de nieuwste Telenet tv-box hebben, maar nu wordt de content verder uitgerold op alle decoders en voor alle Telenet TV klanten. In die eerste fase bleek Play Fit in ieder geval al aan te slaan, resulterend in 21.000 voltooide workouts en in totaal zo’n 5.000 gesporte uren.

De content lijkt vooral gebruikt te worden voor een korte zweetsessie: gemiddeld sport de gebruiker zo’n 13 minuten. Zo zijn de workouts dus bijvoorbeeld handig in te plannen als deel van je ochtendritueel, tijdens de lunch break of om je dag mee af te sluiten. Personal trainer Roy Vermeulen van The Brick legt uit: “nu we allemaal zoveel thuis zitten, merken wij echt een piek in de interesse in korte fitness routines. Deels omdat er tijd is vrijgekomen in onze drukke dagelijkse routine, maar ook omdat deze nieuwe situatie zijn eigen stress met zich meebrengt. Urenlange zoom meetings of kinderen die geen blijf weten met hun opgekropte energie: iedereen heeft zijn eigen uitdagingen. Sporten is dan een vorm van self care, een manier om je mentale én fysieke welzijn te boosten. En dat kunnen we nu allemaal wel gebruiken.”
Story image

Voor de meeste sessies heb je volgens Ivor Micallef, director entertainment products bij Telenet, ook geen materiaal nodig. Dit houdt het aanbod laagdrempelig: “we willen met de workouts graag duidelijk maken dat sporten geen alles-of-niets verhaal is. Tien minuutjes actief zijn is ook al mooi, en uren zweten is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd, zeker als je met kinderen thuis zit”. Er werd ook maximaal ingezet op variatie, zodat de workouts niet enkel ervaren gym-rats aanspreken. “We bieden bijvoorbeeld een aantal barre workouts, maar ook HIIT, full body, core, aerobics of yoga. Zo vindt iedereen wel een workout die hem of haar aanspreekt, wat het aanbod ook geschikt maakt om bijvoorbeeld samen met je lief of het hele gezin te sporten. Bovendien zet je je lichaam zo ook op verschillende manieren aan het werk”.

Play Fit is vanaf 14 april beschikbaar op alle Telenet decoders. De content wordt nu gratis aangeboden in kader van Telenet’s #SamenErdoor initiatief.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)