Investeerders Telenet willen deel Ziggo (NL)
#1
De grootaandeelhouders van Ziggo hebben weer een deel van het aandelenpakket op de beurs gebracht. Hierdoor wordt het belang van de durfinvesteerders Warburg Pincus en Cinven in Ziggo kleiner.

Dagblad De Telegraaf weet te melden dat aandeelhouders van het Belgische kabelbedrijf Telenet afkomstig uit Amerika en het Verenigd Koninkrijk zijn geïnteresseerd in het nu op de beurs gebrachte aandelenpakket van Ziggo. Het gaat in totaal om 25 miljoen aandelen Ziggo. De beursgang wordt onder meer begeleid door de Nederlandse bank ABN Amro.

Opbrengst 700 miljoen euro
De opbrengst van het aandelenpakket bedraagt ongeveer 700 miljoen euro. Er is grote interesse voor het Ziggo-aandelenpakket van huidige investeerders in het Belgische kabelbedrijf Telenet. Dit wordt naar verwachting binnenkort van de beurs gehaald omdat het Amerikaanse Liberty Global een totaal overnamebod op Telenet heeft gedaan. Aandeelhouders uit Amerika en het Verenigd Koninkrijk zoeken nu een andere bestemming voor het geld dat hun Telenet-aandelenpakket gaat opleveren.


Minder dan helft Ziggo-aandelen
Warburg Pincus en Cinven krijgen door de verkoop van het aandelenpakket nu voor het eerst in het bestaan een minderheidsbelang in Ziggo. Met 44,6 procent van de aandelen blijft het bedrijf wel grootaandeelhouder. Op dit hebben Warburg Pincus en Cinven nog 57 procent van de aandelen Ziggo in bezit.


Geschreven door: Jarco Kriek

Ziggo
Antwoord
#2
En is dit interessant dan,want wat kunnen ze er dan met doen?
Antwoord
#3
Ziggo overnemen en daar ook diensten aanbieden om grotere winsten te maken.
Antwoord
#4
(27-10-2012, 10:53)sportgraag schreef: Ziggo overnemen en daar ook diensten aanbieden om grotere winsten te maken.

Maar ik denk dat er eens toch eens een eind moet aan komen want stel dat ze meerdere diensten kunnen bieden komt dit waarschijnlijk ook weer neer op het leveren van andere zenders en nu zit die kabel tot propesvol toe dat er bijna niets meer bij kan.
Antwoord
#5
Ik vind dit allemaal interessant en heb vroeger ook al eens gezien wat zenders dat daar op zaten.Maar hoe meer zenders hoe moeilijker het ook voor telenet zal worden om ze te kunnen verdelen omdat die kabel zo beperkt is,of gaat iemant mij nu nog durven vertellen dat telenet ook met satelliet gaat uitzenden binnenkort?
Antwoord
#6
(28-10-2012, 18:39)Dimira schreef: Ik vind dit allemaal interessant en heb vroeger ook al eens gezien wat zenders dat daar op zaten.Maar hoe meer zenders hoe moeilijker het ook voor telenet zal worden om ze te kunnen verdelen omdat die kabel zo beperkt is,of gaat iemant mij nu nog durven vertellen dat telenet ook met satelliet gaat uitzenden binnenkort?
Waarom niet? Als ze daar geld investeren, beetje bij beetje, dan zullen ze dat zeker doen. Teminste als daar interesse is... en er daar nog geld kan geraapt worden.
Antwoord
#7
(28-10-2012, 20:07)sportgraag schreef:
(28-10-2012, 18:39)Dimira schreef: Ik vind dit allemaal interessant en heb vroeger ook al eens gezien wat zenders dat daar op zaten.Maar hoe meer zenders hoe moeilijker het ook voor telenet zal worden om ze te kunnen verdelen omdat die kabel zo beperkt is,of gaat iemant mij nu nog durven vertellen dat telenet ook met satelliet gaat uitzenden binnenkort?
Waarom niet? Als ze daar geld investeren, beetje bij beetje, dan zullen ze dat zeker doen. Teminste als daar interesse is... en er daar nog geld kan geraapt worden.

denk niet dat een satelliet aanbod door telenet zal gestart worden,
het zijn hoge kosten voor satelliet huur (transponders) voor zenders aan te bieden aan een hoge kwaliteit,
als TV Vlaanderen het al zo moeilijk heeft.....
en canal+ heeft vroeger voor belgie nog een aanbod gehad,maar is geflopt ook.
denk dat ze beter investeren in de kabel bandbreedte te verhogen zodat ze tot 850mhz overal zitten en ze overal zelfde bijna kunnen aanbieden.
vergeet niet,het internet die elke keer gevraagd word om sneller en sneller te worden neemt ook ruimte in op die kabel hé,en telefoon.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)