Megafusie WarnerMedia en Discovery
#1
Hiermee onstaat een nieuwe grote speler op de streamingsmarkt die gaat concurreren met Netflix en Disney+

De nieuwe speler combineert de hollywoodstudio Warner Bros met zenders als CNN, HBO, TLC en Eurosport
Antwoord
#2
AT&T en Discovery zijn een definitieve overeenkomst aangegaan om WarnerMedia's premium entertainment, sport en nieuws te combineren met Discovery's toonaangevende non-fictie en internationale entertainment- en sportactiviteiten.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst, die is gestructureerd als een All-stock, Reverse Morris Trust-transactie, zou AT&T $ 43 miljard ontvangen (onder voorbehoud van aanpassing) in een combinatie van contanten, schuldbewijzen en WarnerMedia's behoud van bepaalde schulden, en AT & T's aandeelhouders zou aandelen ontvangen die 71% van het nieuwe bedrijf vertegenwoordigen. Ondertussen zouden de aandeelhouders van Discovery 29% van het nieuwe bedrijf bezitten. De raden van bestuur van zowel AT&T als Discovery hebben de transactie goedgekeurd.

Het nieuwe bedrijf zal wereldwijd concurreren in de snelgroeiende D2C-business en content brengen naar D2C-abonnees in zijn hele portfolio, waaronder HBO Max en het onlangs gelanceerde Discovery +. De transactie combineert WarnerMedia's contentbibliotheek met populaire en waardevolle IP met Discovery's wereldwijde aanwezigheid, lokale taalcontent en regionale expertise in meer dan 200 landen en gebieden. Het nieuwe bedrijf zal kunnen investeren in meer originele inhoud voor zijn streamingdiensten, de programmeeropties van zijn wereldwijde lineaire betaaltelevisie- en uitzendkanalen kunnen verbeteren en meer innovatieve video-ervaringen en consumentenkeuzes kunnen bieden.

Het nieuwe bedrijf zal een bibliotheek hebben van bijna 200.000 programmeeruren en meer dan 100 merken samenbrengen, waaronder HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, the Turner Networks, TNT, TBS, Eurosport , Magnolia, TLC, Animal Planet en ID.
De bedrijven hebben ook aangekondigd dat David Zaslav, president en CEO van Discovery, het voorgestelde nieuwe bedrijf zal leiden met een managementteam en leiderschap van beide bedrijven.

De huidige meerdere aandelenklassen van Discovery worden geconsolideerd tot één klasse met één stem per aandeel.

De raad van bestuur van het nieuwe bedrijf zal bestaan ​​uit 13 leden, zeven aanvankelijk benoemd door AT&T, inclusief de voorzitter van de raad. Discovery zal in eerste instantie zes leden benoemen, waaronder CEO David Zaslav.

In een reactie op de transactie, die naar verwachting medio 2022 zal worden afgerond, zei John Stankey, CEO van AT&T: “Deze overeenkomst verenigt twee entertainmentleiders met complementaire contentsterktes en positioneert het nieuwe bedrijf als een van de leidende wereldwijde direct-to -consument streaming platforms. Het zal de fantastische groei en internationale lancering van HBO Max ondersteunen met de wereldwijde voetafdruk van Discovery en efficiëntie creëren die opnieuw kan worden geïnvesteerd in het produceren van meer geweldige inhoud om consumenten te geven wat ze willen. Voor aandeelhouders van AT&T is dit een kans om waarde te ontsluiten en een van de best gekapitaliseerde breedbandbedrijven te worden, gericht op investeringen in 5G en glasvezel om te voldoen aan de substantiële, langetermijnvraag naar connectiviteit. De aandeelhouders van AT&T behouden hun belang in ons toonaangevende communicatiebedrijf, dat wordt geleverd met een aantrekkelijk dividend. Bovendien krijgen ze een aandeel in het nieuwe bedrijf, een wereldwijde medialeider die een van de beste streamingplatforms ter wereld kan bouwen ”.

David Zaslav voegde toe: “Tijdens mijn vele gesprekken met John komen we altijd terug op hetzelfde eenvoudige en krachtige strategische principe: deze activa zijn samen beter en waardevoller. Het is super spannend om zulke historische merken, journalistiek van wereldklasse en iconische franchises onder één dak te combineren en zo veel waarde en kansen te ontgrendelen. Met een bibliotheek van gekoesterde IE, dynamietmanagementteams en wereldwijde expertise in elke markt ter wereld, geloven we dat iedereen wint ... consumenten met meer diverse keuzes, talent en verhalenvertellers met meer middelen en boeiende paden naar een groter publiek, en aandeelhouders met een wereldwijde schaal groeibedrijf dat zich inzet voor een sterke balans die beter gepositioneerd is om te concurreren met 's werelds grootste streamers. We zullen samen met het creatieve en getalenteerde WarnerMedia-team aan een nieuw hoofdstuk bouwen en deze ongelooflijke troeven bouwen op een bijna 100-jarige erfenis van de mooiste verhalen ter wereld. Dat wordt onze unieke missie: ons concentreren op het vertellen van de meest verbazingwekkende verhalen en er heel veel plezier aan beleven. "
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)