NPO verwacht meer geld van kabel en andere distributeurs
#1
Staatssecretaris van media in nederland zet zijn plannen voor het wijzigen definitief door. Hierdoor wordt puur amusement (voorbeeld : andré van duin schow enz.) bij de publieke omroep in de pan gedaan.
Nu Dekker amusement definitief als kerntaak bij de publieke omroep wil schrappen, worden educatie, informatie en cultuur de belangrijkste pijlers van de NPO. Bij de nieuwe kerntaken mag amusement wel als ondersteuning dienen om programma’s voor een breed publiek toegankelijk te maken.

Mocht de mediaminister hier in vlaanderen, hetzelfde gaan doen : zou vooral op één : 
heel wat wijzigingen moeten plaats vinden : twee zenders a la Canvas  ??
Niet Goed bezig in Nederland : want als de ene staatssecretaris het ene graag ziet bij NPO, en met de verkiezingen een andere staatssecretaris dat wat zijn voorganger graag zag, weer afschaft ??
Antwoord
#2
is het begin van overlopen naar de comercielle in nederland,
zijn al enkele die naar SBS nl gaan bv en naar RTL nl.
zal leuke winter nog worden in nederland in medialand voor de comercielle
die gaan kijkers bij krijgen,
volgende week start daar ook al K3 zoekt K3 show op sbs op zaterdag,op VTM zal die de vrijdag ook spelen denk ik.
Antwoord
#3
(25-08-2015, 22:40)master-magic schreef: is het begin van overlopen naar de comercielle in nederland,
zijn al enkele die naar SBS nl gaan bv en naar RTL nl.
zal leuke winter nog worden in nederland in medialand voor de comercielle
die gaan kijkers bij krijgen,
volgende week start daar ook al K3 zoekt K3 show op sbs op zaterdag,op VTM zal die de vrijdag ook spelen denk ik.

Dekker wil minder kijkers bij betere televisie
Staatssecretaris Dekker wil liever een kwaliteitsprogramma waar een half miljoen mensen naar kijken op het publieke omroep zien,
dan een 'plat amusementsprogramma' waar een miljoen mensen naar kijken

Dat zei hij woensdag in Jinek, in reactie op kritiek over zijn plannen voor de publieke omroep.
Er wordt aangegeven dat door het schrappen van populaire amusementsprogramma's bij de publieke omroep,
zoals Boer zoekt vrouw, flink wat reclame-inkomsten in rook zullen opgaan, hierdoor zou minder budget vrijkomen,
"dat hoeft allemaal niet" aldus Dekker, "dat is een onderschatting van wat de kijker graag wil en ook van programmamakers,
er zijn fantastische mooie programma's die echt bij de publieke omroep thuishoren en die iedere avond meer dan een miljoen kijkers trekken",

als voorbeeld noemde hij De wereld draait door, "voor mij moet dat de doelstelling zijn dat we :
meer programma's maken met betekenis, waar een hoop mensen naar kijken".
Antwoord
#4
Vrees toch voor zijn idee
Antwoord
#5
(25-08-2015, 22:40)master-magic schreef: is het begin van overlopen naar de comercielle in nederland,
zijn al enkele die naar SBS nl gaan bv en naar RTL nl.
zal leuke winter nog worden in nederland in medialand voor de comercielle
die gaan kijkers bij krijgen,
volgende week start daar ook al K3 zoekt K3 show op sbs op zaterdag,op VTM zal die de vrijdag ook spelen denk ik.

RTL met 30, NPO met 150 nieuwe programma's

RTL-baas Erland Galjaard kondigde dinsdag op zijn najaarspresentatie trots aan maar liefst 30 nieuwe programma’s te lanceren in het komende tv-seizoen, maar de NPO deed daar vanmiddag op zijn eigen perspresentatie een flink schepje bovenop. “In het komende seizoen zijn bij de publieke omroep zo’n 150 nieuwe programma’s en series geprogrammeerd“, aldus de publieke omroep, die daarmee vijf keer zo veel nieuwe titels brengt als zijn grote commerciële concurrent.
De NPO wil komend seizoen de focus leggen op tijdloze programma’s, omdat die zich veel beter lenen voor on demand-kanalen dan actuele programma’s. Zo investeert het omroepbedrijf volgend jaar 10 miljoen euro extra in Nederlands drama.

Tv-directeur Frans Klein van de NPO gaat komend seizoen vooral op de publieke waarden van zijn programma’s letten. “Dat zijn programma’s die bijvoorbeeld impact hebben, eigenzinnig of authentiek zijn. En we gaan onze programmamix aanpassen aan de kijkbehoefte van nieuwe generaties."
De NPO is bezig aan een flinke vernieuwingsdrang waarbij afscheid is of wordt genomen van titels als Vermist, Lingo en Man Bijt Hond. “We blijven niet op oude successen leunen en gaan korter en vaker nieuwe titels uitproberen.”

Programmering

NPO 1 is en blijft de belangrijkste nationale zender waar alle grote gebeurtenissen te zien zijn. Nieuwe programma’s zijn onder andere Kun je het al zien?, Flikken Rotterdam, Alles voor je kind, Kids met camera’s – het ziekenhuis door kinderogen, Tessa en Nooit meer alleen.
NPO 2 is het venster op de wereld en heeft impactvolle programma’s op het gebied van journalistiek, kunst & cultuur, wetenschap, documentaires en dramaseries. Nieuwe programma’s zijn onder andere Grensland, Krabbé zoekt Van Gogh, De jaren zestig, De Affaire, De achterkant van het journaal, Langs de oevers van de Yangtze en heel veel nieuwe 2DOC’s.
NPO 3 bouwt verder aan het vernieuwen van de zender, zowel op televisie als online. Nieuwe programma’s zijn onder andere: Sophie in de Kreukels, Freek in Zuid-Amerika, Jan is de beste, Super Stream Me, Vechtershart en The Freestyle Games.
Antwoord
#6
(27-08-2015, 02:34)master-magic schreef: Vrees toch voor zijn idee

De staatssecretaris zelf erover bij Jinek
Antwoord
#7
NPO 3 langzaam BBC 3 achterna ???????

NPO 3-baas tegen opheffen NPO 3

NPO 3-baas Suzanne Kunzeler is tegen het opheffen van haar jongerenzender. “Jongeren zijn de levensader naar de toekomst“, aldus de tv-baas. Kunzeler kan zich niet vinden in de kritieken op NPO 3. “Iedereen vindt het volkomen logisch dat wij in Nederland een zender hebben met fatsoenlijke en volwaardige kinderprogramma’s met drama, nieuws en documentaires, maar zodra kinderen 13 jaar zijn moeten we het kennelijk aan de markt overlaten. Dan is Netflix en Coca Cola voldoende.“
Critici vinden dat NPO 3 niet de tientallen miljoen euro’s waard is die de zender kost, omdat de meeste programma’s floppen vanwege het veranderende kijkgedrag van met name jongeren. “Ik denk dat het júist een doelgroep is die we moeten bedienen. Ik denk dat het heel belangrijk is voor de NPO.”

Een voorbeeld van de geldverspilling van NPO 3 is de soap 4JIM, dat afgelopen zomer bekeken werd door anderhalve man en een paardenkop. “Het is een heel moeilijke, fluïde doelgroep vol subculturen. Het is moeilijk te vangen en ze zijn niet loyaal. Het is lastig, maar dat wil niet zeggen dat we het niet moeten doen. We zijn er hard mee bezig.”

Kunzeler blijft bouwen. “Laten we er niet al te ingewikkeld over doen: we komen uit een periode van stilstand. Lange tijd hebben we niet heel hard getrokken aan NPO 3. Sinds januari zijn we dat aan het doen en bouwen we aan nieuwe avonden met nieuw elan met nieuwe programmering met onder meer Mindf*ck, Lubach en StreetLab.”

NPO 3 moet een beter profiel krijgen. “We moeten heel erg zoeken naar een programmering die die zender weer smoel geeft en het op de kaart zet.”

Maar de tv-zender is volgens Kunzeler op de goede weg. “Dit voorjaar is goed gelukt. Het marktaandeel is gegroeid in alle doelgroepen. Er zit wel degelijk groei in, maar die groei mag absoluut meer en mag misschien ook wel eens een beetje harder.”

Dit tv-seizoen komt NPO 3 met een nieuw programma op het belangrijke tijdstip acht uur: Jan Rijdt Rond. “Het programma komt uit de boezem van de Publieke Omroep en wordt gemaakt door de redactie van Man Bijt Hond. Zij gaan elke dag het land in op zoek naar verhalen die leven onder onze doelgroep. Het gaat dus om de leeftijdscategorie 20 tot 34 jaar.”

Al met al is NPO 3 volgens Kunzeler springlevend. “Wellicht dat we over vijf of zes jaar in een situatie leven dat het allemaal online kan, maar ik geloof heel erg in een én én strategie. Daarom zijn we ook NPO3.nl begonnen.”

“Maar ik denk dat we die grote tv-etalage nog steeds nodig hebben. Laten we ook niet doen alsof niemand meer lineair kijkt.“
Antwoord
#8
De Nederlandse Publieke Omroep verwacht vanaf komend jaar meer eigen inkomsten te genereren, 
met name hogere inkomsten van Kabel- en overige distributeurs. Dit schrijft de NPO in haar meerjarenbegroting.
De NPO vraagt voor de uitzendingen van haar zenders - waarvan de 3 televisiezenders en 5 radiostations verplicht zijn - een vergoeding.
Voor de themakanalen (NPO 101, NPO Politiek, NPO Cultura en het nieuwe gecombineerde NPO Best/ZappXtra),
stelt het 8 miljoen euro beschikbaar die uit uitkomsten van distributie komen.
In het nieuwe opzet wordt NPO Doc geschrapt (documentaires moeten voortaan bij NPO Cultura worden ondergebracht),
en NPO Best en NPO ZappXtra worden samengevoegd.

Overigens zal de NPO in 2016 investeren in uitwijkvoorzieningen zodat uitzendingen ook buiten het Hilversums Mediapark elders kunnen worden voortgezet.
De kosten hierdoor worden gedekt uit nieuwe en goedkopere technologie, integratie van themakanalen waardoor geld vrijkomt.
De investeringen zijn het gevolg van het niet afdoende adequaat van backupvoorzieningen :
zo is gebleken dat iemand de essentiele delen van het uitzendproces in de NOS/NPO wist binnen te dringen vorig jaar.

In 2016 zal de NPO voort haar uitzendingen via de digitale ether (DVB-T) voorbereidingen treffen om in 2017 als het huidige afloopt,
over te gaan op HD-uitzendingen via de nieuwere technologie DVB-T2.
Thans zendt de NPO op eigen frequentieruimte free to air uit op NPO1, NPO2, NPO3, de regionale publieke omroep en acht radiostations.
Antwoord
#9
alle thema zender programma's komen toch van de 3 NPO zenders en zijn meestal in minderwaardige SD kwaliteit,
NPO Best wat een leuke zender is zend meestal veel shows uit van de jaren 80 in SD beeld 4/3
dan sta je daar met je Full HD breedbeeld tv dat maar amper zijn werking kan doen wat het moet doen.
Antwoord
#10
(21-10-2015, 20:55)natte schreef: Das waar master maar blijft leuk om André en zeg eens aaa nog eens te zien

dat is al een paar maand geleden hé,je bent geen vaste kijker dus hahahahahahahahahaha
nu speelt veel Ha die Pa,en de 1,2,3 show als dat nog niet gedaan is.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)